کد خبر: ۴۴۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: هدفگذاری اصلی در سطح رهبران دو کشور ایران و عراق، رساندن سطح مبادلات تجاری به ۲۰ میلیارد دلار در سال است.
به‌گزارش  برق نیوز، «رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در همایش اقتصادی ایران و عراق اظهار داشت: این مستلزم میدان دادن وسیع به بخش‌های خصوصی دو کشور و باز کردن راه‌ها، برطرف کردن موانع، ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری در عرصه فعالیت‌ها و رفع موانعی است که بر سر مسائل حمل و نقل، استاندارد، مسائل گمرکی، تعرفه‌های ترجیحی و اقداماتی از این دست وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سه ماه پیش که با تصویب دولت جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به وزارت نیرو محول شد، اولین برنامه ما این بود که بعد از ۶ سال اجلاس کمیسیون را برگزار کنیم که این توفیق امروز فراهم شد.

اردکانیان افزود: هدف اصلی اجلاس چهارم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایجاد تسهیلات برای بخش‌های خصوصی در زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است و البته زمینه‌هایی هم برای توسعه‌های بیشتر در همکاری‌های سازمان‌های دولتی و برنامه‌ها و پروژه‌های مربوط به دستگاه‌های دولتی وجود دارد.

وزیر نیرو گفت: امیدواریم در خلال مذاکراتی که امروز و فردا در چهار کمیته تخصصی این اجلاس که مربوط به خدمات فنی مهندسی، امور کنسولی، مسائل پولی و بانکی و نیز تجاری است به تصمیمات و توافق‌های مورد نیاز دست پیدا کنیم.

اردکانیان اظهار داشت: کار‌هایی که از سوی ما مسئولان باید انجام شود سرعت‌دادن به پروژه‌های بین دو کشور در زمینه‌های مختلف انرژی، حمل و نقل، مسائل گمرکی، همچنین فعالیت‌ها در عرصه‌های عمرانی و بهداشتی است، اما مهمتر از آن این که باید در سازمان‌های دولتی دقت کنیم تا ضوابط، مقررات، بروکراسی و نگاه‌های بخشی در سازمان‌ها مانع و مشکل برای بخش‌های خصوصی دو کشور فراهم نکند.

وزیر نیرو گفت: امیدوارم این اجلاس بویژه همایش اقتصادی ایران و عراق که همایش گفتگو‌های دو جانبه بخش‌های خصوصی دو کشور است فرصت خوبی باشد که بتوانیم در پایان دو روز، گزارش دلگرم کننده‌ای را به دو ملت ایران و عراق در جهت توسعه روابط اقتصادی که زمینه‌ساز افزایش آسایش و امنیت خاطر دو ملت است، عرضه کنیم.

در پایان این همایش رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه وزیر تجارت عراق از نمایشگاه جانبی کالا‌های اقتصادی ایران و عراق در محل ورودی ساختمان ستادی وزارت نیرو بازدید کردند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار