کد خبر: ۴۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۹
وزیر نیرو درباره علت وقوع خاموشی‌های پراکنده گفت: اطلاعات دقیق در این خصوص را سخنگوی صنعت برق بلافاصله ارائه خواهد کرد، عمدتا بحث سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها است. جلسات منظمی تقریبا هر روز بین همکاران وزارت نیرو و نفت برای این مشکل برای حل مشکل برقرار است که امید است به لحاظ همکاری دستگاه‌های مسئول و همراهی مردم این مشکل توسعه پیدا نکند.

به‌گزارش برق نیوز، «رضا اردکانیان» بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستایی چهار استان کردستان، زنجان، البرز و همدان که در قالب هفته سی و ششم پویش هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: امروز حدود ۶۳ هزار نفر روستایی از نعمت دسترسی به شبکه آب پایدار و سالم برخوردار شدند.

وی ادامه داد: برنامه آبرسانی به روستا‌ها تا روز‌های آخر فعالیت دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت و جمعیت بهره‌مند روستایی ما که به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شوند در این دولت به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: جمع پروژه‌هایی که در قالب پویش هرهفته_الف_ب_ایران تا به امروز بهره‌برداری شدند به ۱۹۹ پروژه در سال ۹۹ رسید و مابقی پروژه‌ها هم طبق برنامه تا پایان سال به مدار بهره‌برداری خواهند آمد.

وی از هموطنان درخواست کرد در مصرف صحیح و مناسب منابع زیستی، آب و انرژی و به ویژه در این روزها، مصرف گاز خانگی وزارت نیرو را یاری رسانند و گفت: هر چقدر همراهی در مصرف گاز خانگی بهتر و مناسب‌تر صورت گیرد، شرایط مهیاتری برای برق‌رسانی وجود خواهد داشت.

وزیر نیرو افزود: بنا به گزارش‌ها مصرف گاز خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد و این قابل مدیریت است. همانطور که مردم در تابستان در موضوع برق همراهی کردند، اکنون هم در موضوع مصرف گاز با کم کردن یکی دو درجه دمای محیط مسکونی، سایر هموطنان خود را بویژه در مناطق حساس از جمله مناطق شمالی کشور کمک خواهند کرد.

وی گفت: گازرسانی به شمال کشور مشکلات فنی خود را دارد و با سختی بیشتری روبه رو است و هر نوع اختلال در گازرسانی به نیروگاه‌ها تاثیر در تامین سوخت جایگزین و بعضا خاموشی‌های پراکنده را دارد و شرکت‌های توانیر و برق منطقه‌ای و توزیع برق در صدد هستند مشکلات موضعی این چنینی را در کوتاهترین زمان ممکن رفع کنند.

وی درباره علت وقوع خاموشی‌های پراکنده گفت: اطلاعات دقیق در این خصوص را سخنگوی صنعت برق بلافاصله ارائه خواهد کرد، عمدتا بحث سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها است. جلسات منظمی تقریبا هر روز بین همکاران وزارت نیرو و نفت برای این مشکل برای حل مشکل برقرار است که امید است به لحاظ همکاری دستگاه‌های مسوول و همراهی مردم این مشکل توسعه پیدا نکند.

اردکانیان گفت: در پویش هرهفته_الف_ب_ایران هم که پویش توقف‌ناپذیری است، طبق برنامه طرح‌های ما در سطح کشور تحت هر شرایطی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات منتسب به خود در حاشیه کمیسیون کشاورزی مجلس درباره علت بخشی از عدم توسعه نیروگاهی کشور به دلیل کنوانسیون پاریس گفت: اگر چنین مطلبی از قول من نقل شده حتما در انتقال آن دقت لازم صورت نگرفته و من چنین مطلبی را نگفته و نخواهم گفت، آنچه که گفتم این است که طرح‌های توسعه نیروگاهی به هیچ وجه نه تنها با کندی مواجه نشده که طبق آمار، ظرفیت نصب شده نیروگاهی در دولت حاضر به طور متوسط نسبت به دوره‌های قبل از آن افزایش هم دارد.

وی افزود: نکته‌ای که گفتم این است که ما دستاورد دیگری هم علاوه بر این داشتیم که باید آن را هم حفظ و تکرار کنیم و آن این است که با مدیریت اوج بار در تابستان مانع از این شویم که صرفا برای عبور از پیک مصرف بار که هر سال به نسبت سال‌های قبل ۵.۲ درصد افزایش می‌یافت با مدیریت اوج بار به کمک مصرف‌کنندگان و عرضه انرژی بیشتر در سایر ساعت‌های شبانه‌روز و روزها، هفته‌ها و ماه‌های سال از سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه برای این اوج بار رو به افزایش جلوگیری کنیم.

وی گفت: دو سال متوالی است این افزایش فقط یک درصد بوده است. این به معنای نه تنها توقف و کندی اجرای طرح‌های نیروگاهی نیست، بلکه آنچه نصب شده و تا پایان دولت نصب خواهد شد بالغ بر ۲۰ هزار مگاوات در طول هشت سال است که نسبت به متوسط دوره‌های قبل که کمتر از دو هزار مگاوات است افزایش قابل ملاحظه‌ای هم دارد.

وزیر نیرو همچنین در سوالی در خصوص افزایش قابل ملاحظه مصرف برق برای استخراج رمزارز‌ها گفت: استفاده از انرژی برق که با یارانه قایل ملاحظه‌ای تولید می‌شود، برای استخراج رمزارز‌ها تابع مصوبه هیات وزیران است، کسانی که قصد این کار را دارند باید از وزارت صمت مجوز گرفته باشند و تعرفه‌های خاص وزارت نیرو و شرکت توانیر را عمل کنند که در حد برق صادراتی است.

وی گفت: مواردی وجود دارد که اکنون با مجوز اقدام به این کار می‌کنند و حدود ۳۰۰ مگاوات مصرف این بخش است. اوج بار ما در این روز‌ها ۳۸ هزار مگاوات است. کسانی هم غیر مجاز این کار را انجام می‌دهند این کار غیر قانونی است و همانند هر کار غیر قانونی دیگر دستگاه‌های مسوول موظف به برخورد با این‌ها هستند، مواردی هم اگر از این حیث وجود داشته باشد و گزارش داده شود مطابق با ضوابط شرکت توانیر به گزارش‌دهندگان گزارش می‌دهد که جلوگیری از کار خلاف باید با پاداش مواجه شود.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تهاتریان
|
Denmark
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
1
لابی جردن تهاتر بابایی ... را جوش داد.
متاسفانه حداقل 20% تا چهل درصد از پول پیمانکاران بینوا کسر و مابقی قرار شد در قالب تهاتر پرداخت شود.
اصل تهاتر اشکال نداره اما دست اندرکار بودن ... عامل و .. در این تهاتر و نیز درصد بالای کسری و خالی کردن جیب مردم بصورت قاده مند و سیستمی رانت دزدی و کلاهبرداری است.
ناشناس
|
Denmark
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
1
لابی جردن نمایش صدا و سیما را راه انداخت. مدیرعامل در صدا و سیما اسباب بازی مجری شد و چنان مجری او را پیچاند که برق اتصال کوتاه کرد و رفت.
اینجا بوی وال استریت را می دهد. با توجه به دستگیری گسترده مدیران جناب وزیر بهتر جلوی این سوء مدیریت و پورسانت و چیزهایی که بدجوری حرفش شنیده می شه و بوش می آد رو بگیری.
توزیع محل کاسبی نیست. سیاسی هم نیست. محل جلولان استاندار و چاله میدان هم نیست این لکه ننگ را از پیشانی برق پاک کنید.
حالا برق نیوز بیاد هی ... رو سه نقطه کنه.
هرچند بنده خدا حق داره. مدیرعامل محترم بجای عقد تفامنامه با صنایع و ... رفته با پلیس فتا تفاهمنامه امضا کرد تا فضای ... هم پلیسی بشه.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
1
خیلی راحت مشکل کمبود تولید و خاموشی اخیر رو بگم و خلاص.
تا حالا مدیران و مدیران عامل ما با رانت می اومدن و اومدن و گند زدن کپو کار نکردن و این دلار نفتی بود که خرابکاری هاشونو جبران می کرد یعنی 90 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده بدون DG داریم که با اون می شه بیشتر. و باهاش پرش 55000 مگاوات تولید داشتیم.
حالا دلار نیست و گندکاری پوشش داده نمی شه. همین

اگه می خواید کاری بشه از اول با حساسیت و دقیق مدیران عامل و مدیران و معاونین را انتخاب کنید.

والسلام

مشکل اساسا و ریشه ای مدیریتی است. نخبگان و متخصصین رو خراب کردید حالا بشیند با هر چی مدیر بازرسی رفته و مشکل دار بیسواده و یا با معارفچی و ... چرخ صنعت رو بگردونید.

حابا دلار نیس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار