کد خبر: ۴۴۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳:۴۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۹
در دو دهه گذشته و از مجلس هفتم و شروع سیاست‌های جدید اقتصادی برق حتی زمانیکه کشور دچار خاموشی‌های با برنامه دوران احمدی نژاد شد، هیچ گاه صنعت برق چنین به حاشیه نرفته بود. معرفی ماینر‌ها و توافق پاریس برای خاموشی‌های اخیر آدرس اشتباه دادن است. عدم پیش بینی درست رشد مصرف بار، انتخاب سیاست‌های ارتجاعی توانیر در مدیریت مصرف بجای تمرکز بر بسط تولید، تصمیمات غیرکارشناسی و شوآف گونه، وابستگی فلج کننده وزارت نیرو به جبران کمبود منابع مالی صرفا و تنها از طریق صادرات، فرار سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی حوزه تولیدات مختلف برق با تصمیمات عجیب و غیرمسئولانه، ارائه طرح‌های صرفا تبلیغاتی مثل برق امید و... موجب شده تا زنجیره‌ای از ناکارآمدی‌های مدیریتی را در چند سال گذشته و تیم مدیریتی صنعت برق شاهد باشیم.
سرویس صنعت برق نیوز: هنوز چند ماهی از جشن عبور از پیک تابستان نگذشته بود که توانیر غافلگیر شد و کشور در خاموشی‌های بی سابقه زمستان فرو رفت. در این چند روز اظهارنظر‌های متفاوتی ارائه شد و از هفته پیش توانیر و صنعت برق سیبل حمله‌های هر کارشناس و غیرکارشناسی گردید تا در انفعال روابط عمومی ها، هرکسی عامل آلایندگی‌ها و خاموشی‌ها را وزارت نیرو بنامد.

سخنگوی صنعت برق در دو هفته گذشته تلاش کرد توپ ناکارامدی سیستم مدیریتی و کمبود تولید برق را به زمین دیگران بیاندازد، اما هم پلیس و ستاد کرونا خاموشی روشنایی معابر را رد کردند و هم شرکت گاز کمبود گاز تحویلی به نیروگاه‌ها را تکذیب کرد و گفت سهمیه نیروگاه‌ها افزایش هم پیدا کرده است.

وزارتین نیرو و نفت از درآمد جذاب دلاری صادرات برق و نفت به عراق نمی‌گذرند و برخورد احساسی با مازوت سوزی نیروگاه‌ها و خاموشی اجباری آنها، حاشیه امنیت پایداری شبکه را چنان کم کرد که تهران و خیلی از شهر‌ها محبور به خاموشی شدند تا شبکه از دست نرود.

در این فصل برخلاف تابستان که مصرف برق ۶۰ هزار مگاوات (البته بدون در نظر گرفتن چندین هزار مگاوات مدیریت خاموشی) بود مصرف بالا نیست، ولی به دلیل تعمیرات و اورهال نیروگاه‌ها و کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی (ذخیره سازی برای تابستان) صد در صد ظرفیت تولید نیروگاهی در دسترس نیست. عدم پیش بینی درست رشد مصرف بار، انتخاب سیاست‌های ارتجاعی توانیر در مدیریت مصرف بجای تمرکز بر بسط تولید، تصمیمات غیرکارشناسی و شوآف گونه، وابستگی فلج کننده وزارت نیرو به جبران کمبود منابع مالی صرفا و تنها از طریق صادرات، فرار سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی حوزه تولیدات مختلف برق با تصمیمات عجیب و غیرمسئولانه، ارائه طرح‌های صرفا تبلیغاتی مثل برق امید و... موجب شده تا زنجیره‌ای از ناکارامدی‌های مدیریتی را در چند سال گذشته و تیم مدیریتی صنعت برق شاهد باشیم.

در دو دهه گذشته و از مجلس هفتم و شروع سیاست‌های اقتصادی حوزه برق حتی زمانیکه کشور دچار خاموشی‌های با برنامه در زمان احمدی نژاد شد، هیچ گاه صنعت برق چنین به حاشیه نرفته بود. سلسله تصمیمات و طرح‌های مدیریتی ۴ سال گذشته بجای حرکت در مسیر عقلانی تامین مطمئن نیاز شبکه، به پافشاری بر اجرای طرح‌های درمان موضعی با رنگ و بوی احساسی و تبلیغاتی گذشت. برخی از مدیران نسل جدید صنعت برق اصرار عجیبی بر نشنیدن انتقادات و پیشنهادات کارشناسان داشته و با لجبازی و آمارسازی در پی اثبات خودند وگرنه همه این مسائل بار‌ها مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

اثبات اینکه طرح برق امید منجر به کاهش مصرف نمی‌شود که برعکس مصرف را بیشتر می‌کند سخت نیست. در چندماه گذشته توانیر هر چند وقت یکبار آماری از کاهش مصرف برق در پی اجرای این طرح ارائه می‌کرد و کسی هم نبود بگوید چطور این آمار را بدست آورده اید؟ از کجا معلوم این کاهش مصرف ناشی از برق امید بوده؟ حکایت نقاشی ناصرالدین شاه و چاپلوسی درباریان حکایت این روز‌های برخی از طرح‌های صنعت برقی و سکوت اطرافیان شده است.

معرفی ماینر‌ها و توافق پاریس برای خاموشی‌های اخیر آدرس اشتباه دادن است. مصرف ماینر‌های غیرقانونی به اندازه‌ای نیست که بتواند این حجم از خاموشی‌ها را رقم بزند و با شرایط بگیر و ببندی که راه انداخته ظرفیت آن‌ها به ۶۰۰ مگاوات هم نمی‌رسد. اگر قرار بود به توافق پاریس پایبند بمانیم نباید نیروگاه زغال سنگی طبس با آلایندگی بالا احداث می‌شد و باید نیروگاه‌های فرسوده قدیمی با راندمان پایین و آلایندگی‌های بالا خاموش می‌شد. باید سیکل ترکیبی شدن نیروگاه‌ها اولویت می‌یافت و واردات نیروگاه‌های با راندمان بالا در دستور کار قرار می‌گرفت.

توهم توطئه عده‌ای را بر آن داشته که خاموشی‌های اخیر را به حملات سایبری ربط دهند و اعلام کنند که مثل پاکستان، شبکه برق ایران نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این صحت نداشته و بیشتر مصرف داخلی برای افرادی دارد که تحریم‌ها را نعمت می‌دانند. تحریم‌ها در وضع فعلی موجود تاثیرگذار بوده و بوی بی تفاوتی نسبت به اقتصاد نامتوازن صنعت برق این روز‌ها بیشتر به مشام می‌رسد. انتظار می‌رفت صنعت برق در سال‌های گذشته بجای پذیرفتن قیمت تکلیفی برق و تن دادن به اولویت‌های عدم سرمایه گذاری در بخش برق به پافشاری بر تامین اعتبار و ریل گذاری برای سرمایه گذاری در تولید می‌پرداخت.

کمبود گاز و خاموشی نیروگاه‌ها در تهران شاید خاموشی‌های اخیر تهران را توجیه کند، ولی نمی‌تواند دلیلی بر خاموشی‌های گسترده در کل کشور باشد. از طرفی اگر می‌خواستند جلوی آلودگی هوای تهران را بگیرند می‌توانستد به نیروگاه‌های نزدیک تهران گاز داده، اما نیروگاه‌های خارج از شهر‌ها را موقتا با گازوئیل و مازوت روشن نگه دارند.

باید با مردم شفاف سخن گفت و با گفتن واقعیت‌های صنعت برق در پی حل مشکلات آن برآمد. صنعت برق به مردم بگوید که مجبور به مصرف گازوئیل و مازوت به جای گاز است. باید بپذیرید ماینر‌ها و صادرات به تنهایی نمی‌تواند خاموشی‌های اخیر و کمبود شدید تابستان را توجیه کند. اصلاح قیمت فعلی برق، فعال سازی قوانین رفع موانع تولید، ایجاد سریع زیرساخت‌های صادرات برق توسط بخش خصوصی، فعالسازی ظرفیت‌های خالی شبکه و تولید در ایام غیرپیک با صنایع درآمدزا نظیر رمزارزها، دست برداشتن از طرح‌های هزینه بردار تبلیغاتی نظیر برق امید و... می‌تواند اقتصاد صنعت برق را نجات دهد.

برنامه‌هایی نظیر اصلاح درست الگوی مصرف، کاهش تلفات و افزایش راندمان، پیاده سازی بازار یکپارچه گاز و برق، پیگیری برای اجرای کامل و درست سیاست‌های بهینه سازی مصرف، مدیریت مصرف و تقاضا و... را می‌توان در کنار طرح پویش نجات اقتصاد برق (نان) پیگیری کرد، اما تاوقتی اولویت وزارت نیرو پویش الف ب، برق امید و ... باشد نمی‌توان به سیاست‌های افزایش تولید امید بست و همچنان باید به بهره برداری در شرایط سخت و ناپایدار ادامه دهد.
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همکار مازندران
|
Germany
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
3
6
توزیع مازندران بدون هیچ برنامه ریزی برای خاموشی ها و قطع مکرر برق در سه ماه گذشته . مدیرعامل می ره صدا و سیما کهتوجیه کنه و ماله بکشه رو... سوء مدیریت اما مجری سنگ قلابش کزده و آبروی برق مازندران و مملکت رفت.
پاسخ ها
یک مهندس توانیری
| Iran (Islamic Republic of)
عدم رعایت استانداردهای بهره برداری از تجهیزات صنعت برق باضافه ارزانی بیش از حد قیمت برق و گاز...
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
2
10
از نظر کارشناسان سوء انتخاب مدیران ضعیف. حالا بیایید جواب دهید که .....
ناشناس
|
Czechia
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
3
13
فقط انتصاب مدیران ضعیف.
آیا برق حرارتی باید مدیرعامل او لیسانس معارف باشد و معاون او از توزیع و برق منطقه ای بیاید. سال هاست که تولید در دست افراد ۱غیر متخصص است و الان نتیجه اش مشخص شد. نتیجه ان عدم توسعه نیروگاه ها, عدم توانایی در مدیریت سوخت, عدم تعمیرات و نگهداری,صحیح واحدها, عدم نظارت عالیه بر فرایند تامین, خصوصی سازی نیروگاه ها و تدوین صورتجلسات آماده بودن واحدهای تولیدی برای تولید به ..., پرداخت های غیر متعارف و بی حساب و کتاب به نیروگاه های خصوصی, دخالت مدیران ارشد وزارت نیرو وصنعت برق در خرید نیروگاه ها و سهامدار بودن آنها, ...

ایا مدیران عامل شرکت های توزیع را استانداران و نمایندگان منصوب نمایند. نتیجه آن عدم توانایی در مدیریت مصرف برق است. نتیجه آن در عدم ایجاد زیرساخت است. نتیجه آن در مشکلات بهره برداری و .. است.
متاسفانه برق های منطقه ای ده سالی هست که فراموش,شده اند و مطمئنا در سال های اتی مشکلات تعمیرات و نگهداری و محدودیت انتقال خود را نشان خواهد داد.

اگر به خود نیاییم و پوسته توهم خارج نشویم و اگر نسبت به چینش مدیران تجدید نظر نکنیم و اگر نیروهای متخصص را بکار نگیریم و اگر,ستاره دار کردن و حذف نیروهای انقلابی را متوقف نکنیم مطمئنا رانتی ها و غربزده های منتظر فرار از کشور ما را به باد می دهند.

صددر دصد در شرایط حاضر مشکلات مدیریتی این فجایع را ببار آورد.

حالا باز هم در انتخاب مدیران از نیروهای متخصص انثلابی استفادهدنکنید و مدیران ضعیف بکارید. شاید در دوره مدیریت شما فروپاشی شبکه نداشته باشیم اما این مشکل سال های بعد از امروز منتج می شود.

بیایید دست به دست هم دهیم به مهر و میهن خویش کنیم آباد.
انسالله مهندس متولی زاده و مهنرس حائری و سایر مدیران مخلص بتوانند همانند گذشته مشکلات را مدیریت کنند.
پاسخ ها
همکار توانیر
| Singapore
وقتی حسینی از توانیر رفت ، وقتی دکتر حقی فام از توانیر رفت ، و فنی .... و به همین ترتیب مدیران کار بلد و آنهایی که حرفشان را می گفتند از شرکت‌های زیر مجموعه حذف شدند و بجاش افراد ضعیف و حرف گوش کن انتخاب ( مازندران و گیلان و همدان و سیستان و مشهد و اردبیل و ... ) و مدیران ... و ... ( مرکزی ، آغربی ، رنجان و ....) ابقا شدند ، توانیر را به فنا بردند ، این تازه نتایج کوتاه مدت عملکرد آقای رخشانی مهر و امثالهم است ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
5
6
وقتی علیرغم اعلام هشدارهای وزارت نیرو از تابستان مبنی بر میزان سوخت مورد نیاز جهت تامین بار شبکه در زمستان، به دلیل مشکلات موجود نه تنها امکان تکمیل ذخایر مخازن گازوییل نیروگاهها وجود نداشته است، بلکه تنها کمتر از 10 درصد نیاز مصرف نیروگاههای شمال کشور نیز با سوخت گاز تامین می شود و به دلایل زیست محیطی بسیاری از نیروگاههای بخار امکان مصرف مازوت را ندارند، جز مدیریت مصرف گسترده هیچ راهکار عملی دیگری برای حفظ پایداری شبکه در کوتاه مدت وجود ندارد
پاسخ ها
نفر کاملا مطلع
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین. در یک جمله مشکل اصلی را به خوبی شرح دادی. با مقایسه سهمیه سوخت نیروگاه ها متوجه میشویم که نسبت به سال قبل تغریبا یک دهم شده.
سوخت مایع هم تغریبا به هیچ نیروگاهی به درستی تحویل نمیشه.
این نکات و فقط بهره برداران نیروگاه ها و بهره برداران دیسپاچینگ ملی متوجه میشن و این روزها توی سخت ترین شرایط دارن کار میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
2
2
مشکل در سیستم سوخت نیروگاه هاست. استیم کویل ها و سیتم های گرمایش مخازن نگهداری نشدند و لوله های مازوت نیروگاه ها مشکل پیدا کردند و دبی سوخت بویلرها کاهش یافت. لذا تولید کاهش یافت. مشکل اصلی مدیریت بهره برداری تولید است. برنانه ریزی تعمیرات و نگاهداشت غلط و ضعیف است. واحدهای خصوصی که خیلی بیشتر از واحدهای دولتی هستند چونوبی برنامه واگذار شدن در حال باجگیری هستند و ...

حالا توزیع ضعیف و مدیریت مصرف غلط و بی برنامه هم مزید بر علت شد.
تبلیغاتدرا تعطیل کنید, از پشت تریبونوها کنار روید و کار کنید هر چند که کارا را باید کاردان انجام دهد
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
7
0
فعلا که خبرش دراومده دستگاههای ماینر چینیها درایران عمل اصلی قطع برق بوده ومن فکر میکنم این خبر کاملا صحت داره ازچین یکسره میرسه.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
2
10
با سلام
به یه موضوعی که خیلی مهمه دقت کردید؟؟؟
امسال بیش از ۴ هزارمدرسه فقط درتهران منهای شهرهای دیگر کشورکه ازگازبرای گرمایش استفاده می‌کردند تعطیل هستند. بیش از ۳۰واحد دانشگاهی فقط درتهران مانند دانشگاه شریف وخوابگاه‌های این دانشگاه‌هاکه برای گرمایش وطبخ غذاازگاز استفاده میکردند منهای دانشگاههای سایرمناطق کشورهم به اندازه ۹۵درصد تعطیل هستند.
بیش از ۱۰۰۰ تالارفقط درتهران و بیش ازچندین هزارتالاردر سراسر کشورتعطیل هستند که جهت طبخ غذا وگرمایش سالنها مصرف بالای گازدارن ،تعطیل هستند.
هزاران رستوران وآشپزخانه به دلیل عدم استفاده مردم از غذاهای بیرون ونرفتن به رستوران ها نسبت به قبل از کرونابسیاربسیارمصرف گازشون کم شده.
هزاران کافه وسفره خونه و امکان تفریحی تعطیل یا نیمه فعال هستن که مصرف گازدر این اصناف هم بسیارکم شده.
وهمینطور هزاران هزاراز مشاغل دیگه مثل باشگاههای ورزشی ،سالن های آرایش ، تولیدی ها ،شرکت های هواپیمایی و ....... یاتعطیل یا نیمه فعال وتعدیل نیروکرده اندکه اینها هم مصرف گازشون بسیارکم شده.

خوب هواهم که هنوز خیلی و کاملاسردسردنشده برف درست و حسابیم که تو هیچ جایی نیامده است.
تازه همینجوریش هم به علت گرانی وضع معیشتی و اقتصادی خیلی از خانواده ها واسه پول قبض های بالایی که میاد موندن و خودشون دارن کمتر برق و گاز و آب مصرف میکنن که قبضاشون کمتر بیاد اونوقت اینا هی میگن برق و گاز و آب کمتر مصرف کنید.پیک برق مصرفی خانوارها مقایسه ای با سال 98 حدود 10کاهش داره ولیکن مصارفی دیگه دارن می فروشن که پیک اصلی را و ناحیه کار نیروگاهها را بالاتر برده از طرفی نوع سوخت تزریقی به واحد ها در راندمان و بازدهی آنها تاثیر داره ولیکن در سراسر ایران از ساعت 9 شب تا 4 صبح رفت وامد تعطیل و 90 درصد فروشگاه ها و مغازه ها بعلت رعایت زمان رفت وامد هم تعطیل می کنن . شرایط سرمایی سال 97 و 98 هم را ما هنوز تجربه نکردیم .این نوشتار حهت روشن شدن موضوع خاموشی است ماینر های با مجوز خصوصا در مناطق یزد و کرمان و هم چنین اصفهان و شیراز و حوزستان بعلت در امد زایی بالایی برای شرکت های توزیع سبب همین خاموشی ها شده .حجم بالایی مدارس مساجد و حتی جشن های مذهبی و عروسی ها وعزاداری ها و دانشگاهها وووووو تعطیل هستن . وشاید هم روشی مناسبی برای شرکتهای توزیع و برق منطقه ای ها باشد که بجای برث ارزان به مشترکان خانگی و حتی کارخانجات بیاین فروش برق را به شرکتهای میانر و استفاده از سوخت مازوت برای ارزانی باشد خدا داند . نوشتاری بود در تاریخ 99/10/26 جمعه با تنگری به برق مجانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آخه چقدر با اعتماد به نفس از چیزی که اطلاع نداریم صحبت می کنیم، الان میزان کمبود گاز مورد نیاز نیروگاه ها حداقل 60 میلیون متر مکعب در روز هست (با فرض عدم استفاده از مازوت ) که حدودا معادل 200هزار مگاوات ساعت انرژی روزانه میباشد، در اغراق آمیزترین حالت ممکن، میزان مصرف ماینرها بیش از ده درصد این حجم از کمبود نیست، مشکل جای دیگر به علاوه حجب و حیای بیش از حد وزارت نیرو در بیان شفاف مسائل هست
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
5
7
مشکل امروز,فقط ریشه در مدیران ضعیف دارد. مهندس حائری,باید روی مجلس,و استانداران لگد بگذارد و تفکر خودش را پیاده کند.

آقای مهندس حائری توانمند و قوی است و همچنین مهندس متولی زاده. لطفا با فشار مدیر قبول نکنید امروزه نجابت جواب نمی دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خیلی قوی است ایشان ماشالله. یکم زور بزنه نیاز به نیروگاه نداریم اصلا
ناشناس
|
Mauritius
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
1
7
مشکلات مالی,و غیره همیشه بود و خواهد بود اما دلیل قطعی برق و مشکلات پیک سال 1400 و غیره ناشی از عدم بکارگیری نیروهای مخلص متخصص است.
الان همه جادقبیله ای و رفاقتی و لابی بازی و جیب پرکردنی و... انتخاب مدیر می شه.
باید تقریبا از اول مدیران را براساس معیادهای صحیح انتخاب کرد.
این تجربه نشان داد شو دادن ها نتیجه نداره و تا حالا دلارهای نفتی,بودند که به مدیران هزینه وجهه می دادن.
عالی شد که دلار نفتی نیست. عالی.
شاید باعث بشه تجدید نظر کنیم.
به مدیران ما نگاه کنید. ببینید که هستند. انسان شرم می کند به اینها بگوید مدیر
دوستان در متن بالا خوب گفتند که مهندس حائری و مهندس متولی زاده باید در این مدت شش ماه تا پایان دولت یک انقلاب اداری کنند. حتما مب توانند و نترسند. از وزارت نیرو و توانیر,شروع کنید بروید تا پایین.
علی
|
Netherlands
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
1
3
متاسفانه مدیریت ضعیف وزارت نیرو و توانیر و ترجیح قطع برق مردم و صنعت داخلی و برق دادن به شرکت چینی برای افزایش درآمد خارجیها.اینجا از مسئولین دادخواه که مدعی دادخواهی هستند هم خبری نیست .چرا ما چند روز نباید برق داشته باشین که خارجیها استفادشو ببرند.ضعف مدیریت کاملا مشهود است .امان از بی فکری....امان از بی مدیریتی......هیچکدام هم استعفا نمیدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
2
مدیران چاپلوس، ... و فاقد ... و ... همین میشه بیایید جمعش کنید
همکار واقعی توانیر
|
Mauritius
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
2
1
اونی که به اسم همکاران توانیر کامنت می ذاری. مطمئنا بچه های اوانیر علیه مدیرانشان کامنت نمی ذارن و هدف شما تخریب است.
مهندس رخسانی مهر داره زحمت می کشه و همه هم قبولش داریم.
حالا تو هی بنویس دکترا دارم و توانیرم و ولاغیر.
نفاق چیز بدی هست.
ناشناس
|
Mauritius
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
3
جناب وزیر. مازندران همه رو عوض کرد و رفته رو تعویض مجدد. بعضی ها سه چار بار جابجا شدن.
مونده خودش که عوض بشه. خدا خیرت بده عیدی به ما بده و خوشحالمون کن.
امروز مدیر شمال ساری و آبدارچی ویژه و بادیگارد کت شلواری و ... اناصاب شدن.

ساری در کرونا بخود می پیچد. فریادرس بداد برس
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
2
بی عرضگی ملت، ما خودمون انتخاب کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
1
0
تمام زرنگا و نخبه ها حالا همشون کانادا و آمریکا و انگلیس تو بزرگترین و معتبرترین مراکز اونجا شاغلن و جزو مدیران ارشد اپل مایکروسافت و استاد پرینستون ام آی تی و..... با درآمدای نجومی و سرسام آور با بالاترین موقعیت شغلی و یا عده ای تو همین مملکت پزشک متخصص و دندونپزشک با درآمد بالا . اونوقت هر چی بیسوادهستش تو ... ای دور هم جمع شدن .دلتون به چی خوشه من نمیدونم اخه اینا شد کار فقط خدتونو علاف کردین و هیچ ارزشی نداره حالا رفتی توزیع یا توانیر برق منطقه ای ب چه دردی میخوره کسی کوچکترین ارزشی براتون قایل نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
3
1
1- نبود پول و نقدینه گی جهت توسعه نیروگاه و شبکه و بهینه سازی تجهیزات فرسوده .
2- عدم توجه و باور مدیران به انرژی های تجدید پذیر و سرمایه گذاری در این بخش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
مشکلات مربوط به انرژی مانند سایل مسایل عموما نبود نهاد تصمیم گیر واحد 2- عدم توجه جدی به انرزیهای نووتجدید پذیر بطوریکه بر اساس مصوبات اعلام شده حتی مقرر بود شرکتها ؛سازمانها وادارات دولتی وبانکها بخشی از انرژی مصرفی خود را از انرژیهای پاک وتجدید پذیر تامین کنند د حالیکه واقعا کمتر ویا اساسا دیده نمیشود حتی خود شرکتها وسازمانهای برق ونیروگاهها در جهت فرهنگ سازی ضرورت دارد پیشقدم د راستفاده از این ظرفیتها برای مصارف حداقل اداری خود شوند لیکن عمدتا علیرغم علم به بازگشت پذیری سرمایه گذاری در این جهت بواسطه سطحی نگری مدیران وعدم توجه به مسایل اقتصاد برق انگیزه ای براین موضوع ندارند 3- عدم توسعه وتکمیل واحدههای بخاز نیروگاههای گازی ایجاد شده که میتواند موجبات عدم مصرف سوخت مجدد گرددوتمایل صرفا بر ایجاد واحد گازی 4- عدم توجه کار شناسی وجدی بر رفع مشکلات واحدههای موجود ودارای قدمت مبتنی بر رفع مشکلات موجود که بعضا هزنیه زیادی نیز نیاز نخواهد داشت ودر ادامه ان بهینه سازی تجهیزات فرسود ه نیروگاهها درجهت ارتقا راندمان 5- بی انگیزه گی در مجموعه راهبر در ستاد وشرکتهای تولید برق بواسطه اشکال ساختار سازمانی ستونی وعدم مشخص بودن پاسخگو بجهت عموما دولتی بودن ساختارها 5- توجه بیشتر به بخش دولتی در مقایسه با خصوصی سازی در عین مشکلات مربوط به اهلیت در خود بخش های خصوصی د کنار قوانین حاکمیتی 6- عدم توجه به مدیریت کار امد ودچار روز مرگی شدن 7- عدم تامین بودجه مناسب وهمچنان عدم تامین بودجه مناسب با معیار های اقتصادی ومشخص عملیاتی وعملکردی وصرفا برمبنای چانه زنی 8- عدم ارتقا انگیزه واقعی در نیروی کار که بخش از ان متوجه جامعه ومنتقل شده به صنعت است 9- عدم برنامه ریزی بموقع وصرفا اجرای برنامه در زمان در گیری حوادث وبنود اولویت بندی مشخص در هرگونه برنامه چه سطح ملی وچه هلدینگها وچه شرکتها 10- عدم توجه به تخصص ها 11- عدم یا توجه کمتر به مدیریت وفرهنگ استفاده ازمنابع انرژی 12- عادی شدن وضعیت با توجه به اینکه عموما در هر فصل مشکلات بسمت یک یا چند مورد سوق پیدا میکند وهمیشه بنوعی مصرف کننده در گیر میباشد مانند یک روز گازوییل ؛روزی گاز ودر فصلی برق ویا منسوجات ومایحتاج عمومی 13- عدم استاندارد سازی تولیداتکیفی پر بازده کم مصرف وحتی عدم جایگزینی وسایل پر بازده با توجه به قیمت وعلیرغم بازگشت سرمایه 14- بی اعتمادی جدی مردم با توجه به اینکه عمده مشکلات تشخیص داده میشوند در حالیکه ملاحضات بعضا مشکلات در جایی دیگر وجود دارد 15- عدم توجه جدی به مقوله کاهش تلفات شبکه برق وتوزیع که گاهی تا حد عدد سازی هرگونه کاهش از ان یاد میشود و......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
2
0
آقاي حائري داراي ليسانس فيزيک از دانشگاه دانشگاه کاشان است ايشان به همت مسول دفترشان آقاي خزلي با ليسانس مديريت که در جلسات تخصصي بجاي حائري شرکت مينمايند حتما در اولين فرصت مشکل برق را برطرف خواهند کرد
ناشناس
|
Mauritius
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
2
سوناتا یخچال دار مازندران مخصوص حمل گوشت و مرغ و گوسفند و مای و برنج و پرتقال و سکه.
از ساری به تهران با یخچال.
ناشناس
|
Mauritius
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
1
مازندزان در خاموشی ناشی از مشکلات فنی,بود که این خاموشی ها و قطعی ها پیش,اومد و مشکلات با هم قاطی شدن.
ماهر روز تعداد زیادی خاموشی داریم. ساری و بابل و گلوگاه و بهشهر و مخصوصا سوادکوه و آمل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
بوی الرحمن از امیرمازندرانی ساری به مشام می,رسد.
استاندار حیا کن...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار