کد خبر: ۴۴۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۹
معاون وزیر نیرو درباره امکان الزام ماینر‌ها به استفاده از برق تجدیدپذیر‌ها به جای نیروگاه‌های با سوخت فسیلی اظهار داشت: طبق قانون موجود هرکس انرژی تجدیدپذیر تولید کند، می‌تواند برق تولیدی خود را به ماینر‌ها بفروشد، یعنی تولیدکننده برق از تجدیدپذیر‌ها هر میزان که تولید داشته باشد به شبکه تحویل می‌دهد و معادل آنچه به شبکه تحویل داده، ماین می‌کند و پولی هم پرداخت نمی‌کند.
به گزارش برق نیوز، محمد ساتکین ، درباره امکان الزام ماینر‌ها به استفاده از برق تجدیدپذیر‌ها به جای نیروگاه‌های با سوخت فسیلی اظهار داشت: طبق قانون موجود هرکس انرژی تجدیدپذیر تولید کند، می‌تواند برق تولیدی خود را به ماینر‌ها بفروشد، یعنی تولیدکننده برق از تجدیدپذیر‌ها هر میزان که تولید داشته باشد به شبکه تحویل می‌دهد و معادل آنچه به شبکه تحویل داده، ماین می‌کند و پولی هم پرداخت نمی‌کند.

وی درباره ممنوعیت استفاده ماینر‌ها از برق تولید شده با سوخت فسیلی گفت: نمی‌توانیم ممنوعیت و اجبار اعمال کنیم، زیرا سرمایه‌گذار هرگز دستوری عمل نمی‌کند باید سیاست‌ها تشویقی باشد. زیرا در غیر این صورت ماینر‌ها کلا از کشور خارج می‌شوند و با توجه به ارزآوری که دارند، نباید این شرایط را ایجا کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر تصریح کرد: رمزارز‌ها به لحاظ ارزآوری برای کشور مثمرثمر هستند، اما به شرطی که قیمت واقعی برق را بپردازند، نباید انرژی را با نرخ سوبسیدی مصرف کنند.
منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
1
شبها که نیروگاه خورشیدی در مدار نیست، ماینر را خاموش می کنند یا ...
شوآف وزارت نیرو
و درآمد زایی توانیر
شرکت توزیع برق شهرستان ... به راحتی از درآمد ۴۰ ملیاردی ماینینگ می گذرد؟؟؟؟
مدیر پایگاه منظور معادل انرژی مصرفی است احتمالا
یعنی اگر نیروگاه 100 کیلوواتی داشته باشید مثلا روزی 500 کیلووات ساعت انرژی به شبکه می دهد و به همین میزان هم در 24 ساعت می توانید از شبکه برداشت کنید که می شود ساعتی حدودا 21 کیلووات
بی نان
|
United States of America
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
سلام
لطفا اگر امکان داره ی شفاف سازی در این مورد بدید. سوال اینه: من که ی نیروگاه ۵۰۰ کیلواتی تجدیدپذیر برقابی دائم کار دارم میتونم به ازای برق تحویلی به شبکه در نقطه ی دیگه ای همون مقدار برق برای ماینینگ تحویل بگیرم؟؟ و کلا چ بخشی از وزارت نیرو کارهای مربوط به این مصوبات رو انجام میده
مدیر پایگاه بله
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار