کد خبر: ۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
عضو هیئت تنظیم بازار برق ایران گفت: بیشترین یارانه انرژی را پرداخت می‌کنیم و بخش برق بیشترین یارانه را در ایران پرداخت کرده است. یارانه‌های انرژی و نبود سیاست‌گذار و تصمیم‌گیری واحد در بحث برق مشکلاتی ایجاد کرده است.
به گزارش برق نیوز، محمدملاکی امروز در نشست تخصصی «چالش‌های سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنعت برق و انرژی‌های تجدیدپذیر ایران» در ششمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو با بیان اینکه توجه به ساخت داخل گرچه از وظایف وزارت نیرو نبوده، در این زمینه کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: به یاد دارم که در زمستان ۶۷ و تابستان ۶۸ خاموشی در سه نقطه کشور رخ داد و به جرأت می‌توان گفت همه جا تعطیل بود.

وی افزود: در آن سال‌ها با نفتکش‌های جاده‌پیما به نیروگاه‌ها سوخت می‌رساندیم تا برق نیروگاه‌ها فعال باشد.

معاون برق و رئیس هیئت مدیره شرکت گسترش انرژی تصریح کرد: ۷۰ درصد اقتصاد کشور متکی به نفت است، از این رو ضرورت دارد توجه ویژه‌ای به بخش نفت و انرژی کشور داشته باشیم.

محمد ساکتین، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نیز در این نشست گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز در کشور ما جایگاه خود را به‌دست نیاورده است، دلیل آن شاید نبود باور به توسعه هرچه بیشتر این انرژی است.

وی عنوان کرد: بخش‌هایی از کشور را شناسایی کرده‌ایم که می‌توانیم انرژی تجدیدپذیر در آنجا تولید کنیم، همچنین معتقدم وابستگی تولید برق به سوخت‌های فسیلی باید کمتر شود، یا از آن فاصله بگیریم.

در ادامه اسدالله صبوری، عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق، با بیان اینکه وزارت نیرو نباید با بخش‌خصوصی رقابت کند، گفت: ۵۶ درصد برق کشور را غیردولتی‌ها تأمین می‌کنند که البته مطالباتی نیز از وزارت نیرو دارند و با مشکلات نقدینگی نیز روبه‌رو هستند و باید با راهکار‌هایی این چالش‌ها را برطرف کرد.

حسن مردانی، کارشناس مسئول سرمایه‌گذاری دفتر سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو در این نشست با بیان اینکه انرژی تجدیدپذیر بدون شک گران است، گفت: همه خواهان هوایی پاک هستند، البته داشتن هوای پاک هزینه دارد و باید برای آن نیز هزینه پرداخت کرد.

وی اظهار کرد: سالانه ۷۳ هزار میلیارد تومان نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش برق داریم که البته بسیاری از شرکت‌ها مطالباتی در این حوزه دارند که چالشی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

سیدعلی حسینی، عضو هیئت تنظیم بازار برق ایران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تجدیدپذیر در دنیا افزایش یافته است، گفت: ایران بیشترین یارانه انرژی را پرداخت می‌کند و بخش برق نیز بیشترین یارانه را پرداخت کرده است.

وی به استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای کمک به توسعه برق تجدیدپذیر اشاره و تصریح کرد: یارانه‌های انرژی و نبود سیاست‌گذار و تصمیم‌گیری واحد در بحث برق مشکلاتی ایجاد کرده است.

رضا ریاحی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان نیز به عنوان آخرین سخنران این نشست تخصصی گفت: در کشور برخی قوانین مدام تغییر می‌کند و این موضوع سبب شده است ریسک سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر بالا باشد.
منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار