کد خبر: ۴۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
رییس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی دنباله‌دار برق در کل کشور نگران کننده است و وزیر نیرو باید پاسخگوی خاموشی دنباله‌دار روز‌های اخیر باشد و بدون شک مجلس یازدهم پیگیر خاموشی‌های اخیر خواهد بود. 
به گزارش برق نیوز، احمد نادری ، در مورد زمان بندی اعلامیه خاموشی شرکت نیروی توزیع برق گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا شاهد تعطیلی بسیاری از مراکز دولتی و خصوص از جمله مدارس و اداره‌ها بودیم بر همین اساس مصرف گاز و برق با کاهش چشم گیری مواجه بوده است. سوال اکثریت نمایندگان در مجلس از وزیر نیرو است که چرا با کاهش مصرف سوخت با قطعی مکرر برق روبرو هستیم و مازوت سوزی جایگزین سوخت گاز شده در حالی ایران جزو رتبه‌های برتر تولید گاز در جهان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان دلایل متعددی از قبیل استخراج رشد ارز، کمبود گاز و افزایش مصرف مشترکین خانگی را جزء عوامل عمده تکرار خاموشی‌های اخیر اعلام می‌کنند، ولی هیچ کدام عامل قانع کننده خاموشی خیابان‌ها، معابر و خسارات ناشی از این تاریکی‌ها نیست.

ادامه دار بودن قطعی مکرر برق خسارات جبران ناپذیری دارد

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: برق زیرساخت اصلی زندگی مردم است، اگر گاز قطع شود به تبع آن برق هم قطع می‌شود بدون شک آب شرب واحد‌های مسکونی با قطع برق با مشکل مواجه خواهد شد؛ قطعی‌های مکرر برق خسارات متعددی از جمله تعطیلی شرکت‌ها و کارگاه‌های کوچک تا مشاغل بزرگتر مثل مرغداری‌ها، مراکز تولید مواد اولیه غذایی را به دنبال خواهد داشت، در شرایطی که مردم به لحاظ اقتصادی در اوضاع ناخوشایندی هستند بی‌توجهی به تامین انرژی مورد نیاز مردم غیر از ضرر زدن به زندگی اقتصادی آن‌ها حاصلی ندارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: قطعی دنباله‌دار برق در کل کشور نگران کننده است و باید وزیر نیرو پاسخگوی خاموشی‌های دنباله‌دار کل کشور باشد و بررسی‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.


نادری تصریح کرد: خاموشی‌ها تنها به اقتصاد مردم ضرر و زیان وارد نکرده است بلکه به لحاظ امنیتی هم مشکلاتی ایجاد کرده است تا جایی که رئیس پلیس آگاهی ناجا در ارتباط خاموشی معابر و بزرگراه‌ها با اشاره به آمار جرایم جدیدی که منتشر کرد هشدار و تاکید کردند که این خاموشی‌ها در افزایش سرقت‌ها به ویژه سرقت‌های خرد تاثیر دارد به نحوی که در دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سرقت‌ها ۱۸ درصد افزایش داشته از طرفی قطعی برق خیابان‌ها و بزرگراه‌ها گاهی احتمال وقوع تصادفات را به همراه خواهد داشت.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: نیرو برق با زندگی انسان مدرن رابطه تنگاتنگی دارد تا جایی که اگر نباشد زندگی بشر امروزی را با خسارات متعددی علی الخصوص در شرایط کنونی روبرو کرده است؛ بدون شک مجلس یازدهم پیگیر خاموشی‌های اخیر خواهد بود. 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار