کد خبر: ۴۴۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت نیروی برق حرارتی با اعلام اینکه در چند روز اخیر میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یافته است، اظهار داشت: وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های کشور در هماهنگی کامل هستند و مشکلی از این بابت نیست.
طرزطلب: مشکلی بابت تامین سوخت نیروگاه ها نداریمبه گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه باید راندمان نیروگاهی افزایش یابد، زیرا در مصرف بهینه سوخت تاثیر بسزایی دارد، گفت: هر یک درصد افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی ۲ میلیارد متر مکعب در سال سوخت معادل گازطبیعی و یا مایع صرفه‌جویی می‌شود.

محسن طرزطلب ، با اعلام اینکه در چند روز اخیر میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یافته است، اظهار داشت: وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های کشور در هماهنگی کامل هستند و مشکلی از این بابت نیست.

وی افزود: تکالیفی از قوانین بالادستی به نفت و نیرو ابلاغ شده که بر اساس آن عمل می‌کنیم، طبق اعلام این قوانین در اسناد بالادستی و تا پایان برنامه ششم توسعه باید راندمان متوسط نیروگاه‌های تولید برق حرارتی به ۴۰ درصد برسد که تا انتهای امسال به ۳۹.۵ می‌رسد و حتما تا پایان برنامه ششم به رقم تعیین شده در برنامه ششم خواهیم رسید، حتی پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ درصد راندمان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه باید راندمان نیروگاهی افزایش یابد، زیرا در مصرف بهینه سوخت تاثیر بسزایی دارد، گفت: هر یک درصد افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی ۲ میلیارد متر مکعب در سال سوخت معادل گازطبیعی و یا مایع صرفه‌جویی می‌شود.

وی درباره اینکه آیا نیروگاهی به خاطر کمبود سوخت تعطیل و یا خارج از مدار خارج شده است؟ خاطرنشان کرد: دیسپچینگ شبکه برق و گاز با هماهنگی هم هستند و نیاز‌های برق و گاز را کنترل و مدیریت می‌کنند، اگر جایی گاز بیشتری نیاز باشد سوخت مایع و در جایی که شهروندان گاز کمتری مصرف کرده باشد به نیروگاه‌های همان منطقه گاز بیشتری ارسال می‌شود.

به گفته طرزطلب؛ نیروگاه‌ها با مجموعه وزارت نفت هماهنگ هستند و نیاز سوخت روزانه کنترل می‌شود تا مشکلی برای تامین برق و یا گاز وجود نداشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز برای تامین سوخت نیروگاهی مشکلی نخواهیم داشت، یادآور شد: حتی اگر راندمان افزایش یاید و از این مسیر در سوخت نیروگاهی صرفه‌جویی شود تا زمانی که همچنان مصرف گاز و برق در بخش مشترکین افزایش داشته باشد اتفاقی در روند نیاز به سوخت نمی‌افتد، تا زمانی که سمت مصرف تقاضا بهینه و اصلاح نشود مشکلات حل نمی‌شود.
منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
1
کاش در کشور ما هم افراد با صلاحیت و متخصص مسئول میشدند.
کامیز
|
Germany
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
1
0
سلام. مگر مشکلی داشتین قبلا که حالا میگید ندارید.
قبلا چه جوری هماهنگ بودین با شرکت گاز که تره هم براتون خورد نمیکردن.
قبلا مگر شما لال بودین که الان نطقطون باز شده.
مدیران سایاسی کار و نا کارشناس آفت کشور.
پدر مردم دراومد ، حالا جایزه بگیرها صف کشیدند.
وای بر شما....
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار