کد خبر: ۴۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
دولت قزاقستان در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۳ نیروگاه برق آبی و ۳۹ مخزن آب احداث و به بهره برداری برساند.

به گزارش برق نیوز، قزاقستان قصد دارد در چند سال آینده نیروگاه‌های برق آبی و مخازن آب جدید احداث کند.

«مغزوم میرزاگالی اف» وزیر اکولوژی، زمین شناسی و منابع طبیعی قزاقستان در نشست دولت این کشور در مورد احداث ۳۹ مخزن آب در سراسر این کشور تا سال ۲۰۳۰ میلادی خبر داد.

وی افزود: حدود ۲ هزار کیلومتر از کانال‌های اصلی بازسازی می‌شوند و علاوه بر این ۸ مخزن جدید با حجم کلی ۸۸۵ میلیون متر مکعب آب در مناطق «ژامبیل»، «قزاقستان غربی»، «ترکستان»، «آلماتی» و «قیزیل اوردا» احداث و مورد بهره بردرای قرار می‌گیرند.

بنابر سخنان وی، همچنین قرار است از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ میلادی ۳۱ مخزن آب جدید در سراسر این کشور ساخته شوند.

وزیر انرژی قزاقستان نیز در این زمینه عنوان کرد: هم اکنون گروه کاری برای تهیه پیشنهادات جهت تقویت شبکه‌های برقی منطقه جنوبی این کشور را ایجاد کرده است.

«نورلان ناگایف» در این مورد گفت: در چارچوب تقویت شبکه‌های برقی منطقه غربی در سال جاری کار‌های تقویتی شبکه‌های برقی با ظرفیت ۲۲۰ کیلووات در مسیر «تنگیز – کولساری- آتیرائو – ایندر – اورالسک» آغاز می‌شوند.

طبق گفته‌های وی، تا سال ۲۰۳۵ میلادی توازن انرژی ایجاد خواهد شد که برنامه ریزی طولانی مدت را برای قرار دادن بهینه این پروژه‌ها و ظرفیت‌های جدید فراهم می‌کند. هنگام ایجاد تعادل، گزینه بهینه برای اتصال شبکه‌های الکتریکی منطقه غربی به سیستم انرژی واحد تعیین خواهد شد.

این مقام قزاق افزود: به موازات این، برای توسعه تولید گاز و نیروگاه برق آبی، با توجه به کمبود ظرفیت‌های مانور پذیر، این وزارتخانه چهار پروژه بالقوه برای ساخت نیروگاه‌های با قابلیت مانور در منطقه جنوب کشور را در نظر گرفته است.

بنابر سخنان وزیر انرژی قزاقستان، قرار است تا سال ۲۰۲۵ میلادی در منطقه جنوبی این کشور حدود ۱۳۰۰ مگاوات ژنراتور گازی مورد بهره بردرای قرار گیرد. تا پایان همان سال قرار است ۱۳ نیروگاه برق آبی با ظرفیت حدود ۱۷۷.۶۷ مگاوات راه اندازی شوند.

علاوه بر این، در سال جاری برگزاری مزایده‌ها برای اجرایی پروژه‌ها در زمینه منابع انرژی تجدیدپذیر، از جمله نیروگاه‌های برق آبی برنامه ریزی شده است.

به طور کلی انتظار می‌رود که تا ۵ سال آینده سهم منابع انرژی تجدیدپذیر ۶ درصد از حجم کلی تولید انرژی در این کشور را تشکیل دهد.

وزیر اکولوژی، زمین شناسی و منابع طبیعی قزاقستان در آوریل سال گذشته اعلام کرده بود که تا ۱۰ سال آینده ساخت ۲۸ مخزن آب در سراسر این کشور برنامه ریزی شده است که بخشی از آن‌ها نه تنها برای آبیاری اراضی استفاده می‌شوند، بلکه همچنین در کاهش تهدید سیل در ۷۰ شهرک نیز کمک می‌کنند.

وی عنوان کرده بود که ساخت این مخازن در استان‌های «آقموله»، «آقتوبه»، «قراغندی»، «ژامبیل»، «ترکستان»، «قزیل اوردا»، «قزاقستان شرقی» و «قزاقستان غربی» برنامه ریزی شده است.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار