کد خبر: ۴۴۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: کمبود تأمین سوخت برای نیروگاه‌های برق و به تبع آن  کاهش تولید برق، باعث استفاده حداکثری از نیروگاه‌های برق‌آبی در مناطقی که مخازن آبی آن‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، شده است.
به گزارش برق نیوز، سیف‌الله آقابیگی ، با اشاره به میزان بارش در سال آبی جاری اظهار کرد: میزان بارندگی و ورودی سد‌ها در کشور به نسبت دوره کوتاه مدت و بلندمدت کاهش داشته و پرشدگی مخازن سد‌ها به طور متوسط به ۵۴ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: با توجه به کاهش ورودی آب به مخازن سدها، برنامه ریزی برای مدیریت خروجی سد‌ها به منظور تأمین آب پایدار در ماه‌های آینده، در دست اجراست.

وی افزود: کمبود تأمین سوخت برای نیروگاه‌های برق و به تبع آن کاهش تولید برق، باعث استفاده حداکثری از نیروگاه‌های برق‌آبی در مناطقی که مخازن آبی آن‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، شده است.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران بابیان اینکه حداکثر توان تولید در نیروگاه برقابی به دلیل محدودیت تولید در برق حرارتی به‌کار گرفته‌شده است، تصریح کرد: برای تأمین انرژی برقابی استفاده از چرخه سد‌های کارون در اولویت قرار دارند و در این طرح علاوه تولید برق الزامات مربوط به طرح‌های تعادلی برای ذخیره‌سازی آب در سد‌ها برای تأمین آب شرب و کشاورزی را پاسخگو باشد.

وی با اشاره با اشاره به جمع‌آوری سیلاب از طریق سد‌ها عنوان کرد: در اواخر پاییز و آذر در برخی از استان‌ها، چند بارش شدید داشتیم که بخشی از آن در سد‌های استان خوزستان، سد کوثر در استان کهگیلویه بویراحمد، سد رئیسعلی دلواری در بوشهر و سد‌های هرمزگان حداکثر نقش خود را در کنترل منابع آب جاری به‌منظور تأمین آب پایدار انجام خواهند داد.

آقابیگی ادامه داد: امیدوارم با افزایش میزان بارش، سهم ورودی آب به مخازن افزایش یابد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار