کد خبر: ۴۴۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بالاخره باید میان برق و آلایندگی یکی را انتخاب کرد، گفت: حدود ۵ هزار مگاوات برق در کشور با مازوت تولید می‌شود و به این دلیل، برخی از نیروگاه‌هایی که با شهر‌ها فاصله دارند، همچنان مازوت می‌سوزانند.
به گزارش برق نیوز، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بالاخره باید میان برق و آلایندگی یکی را انتخاب کرد، گفت: حدود ۵ هزار مگاوات برق در کشور با مازوت تولید می‌شود و به این دلیل، برخی از نیروگاه‌هایی که با شهر‌ها فاصله دارند، همچنان مازوت می‌سوزانند.

عیسی کلانتری ، در خصوص مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های کشور اظهار کرد: با توجه به کمبود گاز در نیروگاه‌ها، تعدادی از نیروگاه‌ها مجبور هستند برای تولید برق مازوت بسوزانند و در غیر این صورت ممکن است برق قطع شود.

وی افزود: مصرف گاز خانگی در ایران طبق نظر وزیر نفت، امسال ۱۵ درصد افزایش داشته است و از این رو نیروگاه‌ها با کمبود گاز مواجه هستند و به اندازه کافی به آن‌ها گاز نمی‌رسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: حدود ۵ هزار مگاوات برق در کشور با مازوت تولید می‌شود و به این دلیل، برخی از نیروگاه‌هایی که با شهر‌ها فاصله دارند، همچنان مازوت می‌سوزانند.

کلانتری افزود: با توجه به این مسائل و مشکلات، بالاخره باید میان برق و آلایندگی یکی را انتخاب کرد.

وی در پاسخ به این سوال که میان مدیریت تامین برق و آلایندگی در شرایط مازوت‌سوزی، کدام را انتخاب می‌کنید؟ گفت: برای من، هوای سالم از همه چیز مهم‌تر است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار