کد خبر: ۴۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
نخستین روستای سبز کشور در آشتیان با حضور استاندار مرکزی همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
به‌گزارش برق نیوز، استاندار مرکزی در آئین افتتاح نخستین روستای سبز کشور ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه این استان از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی است، گفت: انرژی خورشیدی یکی از منابع مهم تامین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است.

وی افزود: صنعت برق این استان با تلاش متخصصان کوشا و توانمند و همیاری مردم در طرح‌های پیک سایی صنعت برق توانسته در آزمون‌ها سربلند بیرون آمد.

استاندار مرکزی در خصوص طرح‌های بهره‌برداری شده برق‌رسانی در استان مرکزی نیز گفت: طرح‌های مذکور می‌تواند در زیرساخت‌ها و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی و ایجاد اشتغال موثر است.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی استانی صنعتی است و برق به عنوان زیرساخت صنایع دیگر نقش بی بدیلی در توسعه و آبادانی این خطه دارد.

مدیر توزیع برق آشتیان هم در این آیین گفت: روستای مزرعه نو از توابع شهرستان آشتیان استان مرکزی که بخش عمده‌ای از انرژی برق موردنیاز آن به‌صورت خورشیدی تأمین می‌شود، به‌عنوان اولین روستای سبز کشور معرفی شده و امروز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وهاب عطری بیان کرد: با مشارکت هوشمندانه ساکنان روستای مزرعه نو مواقع در استان مرکزی با احداث ۳۳۵ کیلووات نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: با احداث این نیروگاه‌ها تمام انرژی برق مورد نیاز این روستای ۶۷۹ نفر (۲۲۵خانوار) این روستا تامین می‌شود.

عطری با بیان اینکه با افتتاح این نیروگاه‌ها برای ۳۵ خانوار در آمد ماهانه بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون ریال ایجاد شده است، افزود: پروژه‌های افتتاحی صنعت برق به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اشتغال زایی صنایع دیگر نقش آفرین است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی برق‌دار هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است و یک‌هزار و ۱۷۴ روستای این استان از نعمت برق برخوردار هستند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار