کد خبر: ۴۴۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از طراحی و ساخت پره‌های متحرک کورتیس توربین HP با استفاده از ظرفیت ساخت داخل در نیروگاه بندرعباس خبر داد.
به‌گزارش برق نیوز، "حسین سلیمی" اظهار کرد: با شروع تحریم‌های ناجوانمردانه و کمبود قطعات مورد نیاز، تصمیم بر آن شد که این قطعات در داخل کشور ساخته و بومی سازی شود و در همین رابطه مهندسان نیروگاه بندرعباس، با استفاده از دانش فنی، اقدامات عملی طراحی و مهندسی معکوس پره‌های متحرک کورتیس را با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، آغاز و این پره‌ها پس از ساخت روی روتور توربین واحد ۳ که جهت تعمیرات اساسی خارج شده بود، نصب شد.

سلیمی عنوان کرد: کاربرد وسیع این روش و تکنولوژی ساخت این نوع پره‌ها در صنایع نیروگاهی بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده و همچنین کارشناسان و متخصصان امور مکانیک نیروگاه بندرعباس نیز در راستای بهره‌گیری از روش و پتانسیل کشور برای نوسازی و ساخت قطعات اصلی توربین، موفق به بومی‌سازی این قطعات به منظور رفع نیاز‌های حیاتی این نیروگاه شدند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: پره‌های چرخ کورتیس از نوع ضربه‌ای بوده و از تکنولوژی خاصی برای ساخت تبعیت می‌کنند که بتوان در مقابل بخار ورودی به توربین با فشار و دمای بالا مقاومت نماید و این پروسه شروع حرکت توربین را عملی می‌کند. این پره‌ها اولین مرحله ورود بخار به توربین بوده که در نهایت این بخار با عبور از مراحل مختلف توربین و در ادامه انتقال این حرکت به روتور ژنراتور باعث تولید انرژی الکتریکی می‌شود.

سلیمی در پایان یادآور شد: ساخت این پره‌ها بر حسب نیاز واحد‌ها در هنگام تعمیرات اساسی و به دفعات در نیروگاه بندرعباس انجام شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار