کد خبر: ۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۱ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
از تابلو برق ماینر برای کنترل شرایط و تامین ایمنی با ایجاد امکان کنترل نوسانات برق برای محافظت از ماینر‌ها استفاده می‌شود. به هنگام طراحی تابلو برق سه فاز ماینر انتخاب تجهیزات مناسب برای کنترل شرایط و تامین ایمنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تهیه تجهیزات اورجینال و به کارگیری سنسور‌های ضد خطر همانند سنسور‌های آتش نیز در تابلو برق ضروری است.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: ماینر‌ها شامل تعداد زیادی پردازنده هستند که این پردازنده‌ها برای انجام عملیات استخراج ارز، برق زیادی را مصرف می‌کنند. از تابلو برق ماینر برای کنترل شرایط و تامین ایمنی با ایجاد امکان کنترل نوسانات برق برای محافظت از ماینر‌ها استفاده می‌شود. تابلو برق سه فاز ماینر، برق سه فاز را بین اجزا به صورت متقارن توزیع می‌کند. این مسئله از فشار وارد شده به کابل‌ها می‌کاهد.


نکات مهم در طراحی تابلو برق سه فاز ماینر

  • محاسبه سیم و کابل مورد نیاز و انتخاب سطح مقطع مناسب
  • انتخاب تجهیزات مناسب برای کنترل شرایط و تامین ایمنی

انتخاب سیم و کابل تابلو برق ماینر
یکی از مهمترین نکات ساخت تابلو برق ماینر‌ها محاسبات دقیق سایز کابل ورودی است. با توجه به توان مصرفی تابلو‌ها و سطح جریان الکتریکی، همچنین فاصله تابلو برق تا محل رینگ‌ها به محاسبه دقیق سیم و کابل تابلوبرق می‌پردازیم.
برای تعیین دقیق سطح مقطع سیم مورد نیاز جداولی وجود دارد که با رجوع به این جداول سطح مقطع سیم را می‌توان مشخص کرد.

تابلو برق ماینر ها

انتخاب تجهیزات تابلو برق ماینر‌ها
تجهیزات کنترل فاز
با استفاده از رله کنترل فاز تک فاز یا سه فاز خطا‌های مربوط به عدم تقارن فاز‌ها یا قطع یکی از فاز‌ها به اپراتور اطلاع داده می‌شود و در صورتی که خطای ایجاد شده رفع نشود رله کنترل فاز پس از مدتی زمانی که قبلا تنظیم شده است برق ورودی را قطع می‌کند. در سیستم سه فاز اگر بار بصورت مساوی تقسیم شود، جریان عبوری از سیم نول نزدیک به صفر است، حال اگر شما تساوی بار روی سه فاز را به هم بزنید باعث میشود از سیم نول جریان رد بشود، اگر تعداد ماینر‌های خارج شده به عددی برسد که بار عبوری از سیم نول بیشتر از حد تحملش باشد (در فارم‌ها دوبرابر) ابتدا حرارت کابل بالا میرود و اگر ادامه پیدا کند باعث آب شدن سیم و در نهایت آتش سوزی میشود.
کلید اتوماتیک
باتوجه به اینکه مزارع فارم به صورت تمام وقت در حال بهره برداری هستند انتخاب کلید‌های اتوماتیک مناسب می‌باشد. این کلید‌ها برای بهره برداری دائم طراحی شده اند و امکان قطع مدار به صورت دستی توسط اپراتور را فراهم می‌کنند.
در تابلو برق‌های ماینر استفاده از کنتاکتور به دلایل زیر ایمن نمی‌باشد:

  • کنتاکتور برای بهره برداری دائم طراحی نشده است.
  • کنتاکتور‌ها به هنگام تحریک کنتاکت‌ها نویز بسیار شدیدی تولید می‌کنند که استفاده از آن در سیستم‌های ماینینگ به دلیل استفاده از تجهیزات الکتریکی نامناسب می‌کند.
  • کنتاکتور‌ها کاملا بصورت اتوماتیک کار می‌کنند و امکان قطع مدار به صورت وجود ندارد؛ که به هنگام طراحی تابلو برق ماینر حتماً باید از تجهیزات اورجینال را استفاده کرد استفاده از تجهیزات بی کیفیت و تقلبی شرایط بهره برداری از ماینر‌ها را ناامن خواهد کرد

تابلو برق ماینر ها

سنسور‌ها
به کارگیری سنسور‌های ضد خطر همانند سنسور‌های دود، آتش و دما در محیط و هشدار هرکدام در تابلو برق سه فاز صنعتی ضروری است. در تابلو برق تک فاز و سه فاز ماینینگ و فارم میتوانید از سنسور‌های دود، نشت آب، دمای بالا و رطوبت بالا استفاده کنید که در مرحله اول بصورت یک آژیر محلی در خود فارم ماینینگ برای مطلع کردن پرسنل از خطر و در مرحله دوم ارسال هشدار بصورت پیامک و تماس به مسئول فارم ماینینگ است.
همچنین می‌توان از این هشدار‌ها را برای راه اندازی سیستم قطع اتوماتیک جریان برق ورودی فارم ماینینگ استفاده کرد.

استفاده از ترمینال به جای پریز
استفاده از پریز برای جریان راه اندازی بالای ماینر‌ها امکان آب شدن پلاستیک دور پریز‌ها را بوجود می‌آورد این مسئله امکان بوجود آمدن جرقه و در نهایت آتش سوزی را فراهم می‌کند. با استفاده از ترمینال‌های مخصوص جریان‌های بالا می‌توان ایجاد جرقه و آتش سوزی را به حداقل رساند.


محاسبات دقیق نسبت به نوع کنتور، سایز کابل ورودی، سن بنای تعبیه شده، نوع تهویه، توان مصرفی تمام تجهیزات مورد استفاده در فارم مورد نظر قرار گیرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار