کد خبر: ۴۴۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل دفتر تحقیقات و ساخت داخل شرکت تولید برق حرارتی با بیان اینکه رکورد ایران در بروز خاموشی‌ها قابل قبول است گفت: متوسط خاموشی‌های جهان به ازای هر مشترک ۷ تا ۸ دقیقه و این رقم در ایران ۲۰ دقیقه به ازای هر مشترک است.
به گزارش برق نیوز ،مدیرکل دفتر تحقیقات و ساخت داخل شرکت تولید برق حرارتی، گفت: تاکنون تعمیرات بیش از ۵۰ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور انجام شده است.
 
اسماعیل نمازی با اشاره به اینکه امسال انجام ۱۰۰ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی در دستور کار بود افزود: تعمیرات نیروگاهی از ابتدای مهر ماه شروع و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد که تاکنون ۵۰ درصد ظرفیت تعیین شده تعمیرات انجام شده است.

وی با بیان اینکه رکورد ایران در بروز خاموشی‌ها قابل قبول است گفت: متوسط خاموشی‌های جهان به ازای هر مشترک ۷ تا ۸ دقیقه و این رقم در ایران ۲۰ دقیقه به ازای هر مشترک است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و ساخت داخل شرکت تولیدبرق حرارتی، با اشاره به اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی نیروگاه‌ها توسط متخصصان خارجی ساخته، بهره برداری و تعمیر می‌شد ادامه داد: پس از جنگ و اعمال تحریم‌ها شرکت‌های خارجی سازنده توربین حاضر به تامین قطعه برای نیروگاه‌هایی که خودشان ساخته بودند؛ نشدند و این موضوع سبب حرکت کشور به سمت داخلی سازی قطعات شد.

نمازی با اشاره به ۱۲ برابر شدن ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، ۷ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور نصب شده بود که این رقم هم اکنون به ۸۵ هزار مگاوات رسیده است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و ساخت داخل شرکت تولیدبرق حرارتی با اشاره به اینکه ساخت نیروگاه در ایران، از احداث نیروگاه با استفاده از قطعات خارجی آغاز شده است افزود: در حال حاضر ساخت توربین و ژنراتور که مهم‌ترین بخش‌های نیروگاه برق است در داخل ساخته می‌شود و البته هم اکنون ما علاوه بر ساخت، قادر به طراحی این تجهیزات مهم نیز هستیم.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
3
الان این 20 دقیقه خاموشی در طی روزه ، ماهه؟ ساله؟ دوره قبضه ؟ چیه؟ چرا توی سازمان توسعه برق حرارتی هرکسی راجع به هرچیزی اظهار نظر میکنه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
1
یک مصاحبه یا خبر بی سر و ته. البته با شناختی هست متاسفانه کشور را مدیران ضعیف و .. نابود کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
1
ازصحبت ها مشخص هست كه تخصص نيروگاهي ندارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار