کد خبر: ۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
با اجرای سیاست‌های مبارزه با آلایندگی پیش بینی می‌شود در برخی از کشور‌ها از جمله انگلیس تعداد نیروگاه‌های بادی تا سال ۲۰۳۰ از تعداد سکو‌های نفتی پیشی بگیرد.
به گزارش برق نیوز، به لطف اجرای سیاست‌های مقابله با دی اکسید کربن و آلایندگی انتظار می‌رود تعداد نیروگاه‌های بادی فراساحلی در انگلیس از تعداد سکو‌های نفتی در این کشور تا سال ۲۰۳۰ پیشی گیرد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی در حال تغییر در خروجی‌های خود هستند تا بتوانند همگام با زمان پیش بروند. هم شرکت بریتیش پترولیوم و هم شرکت توتال فرانسه از برنامه‌های خود برای تولید برق بادی در انگلیس خبر داده‌اند به گونه‌ای که شرکت بریتیش پترولیوم ۹۲۴ میلیون پوند برای توسعه دو نیروگاه بادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۰ شرکت بریتیش پترولیوم از برنامه خود برای به صفر رساند تولید آلایندگی کربن تا سال ۲۰۵۰ خبر داد. درواقع ساخت نیروگاه‌های بادی بخشی از رفتن بریتیش پترولیوم به سمت این سیاست‌هاست.

بریتیش پترولیوم برای ساخت این نیروگاه‌ها در دریای ایرلند در حال همکاری با شرکت ENBW آلمان است. در صورتی که این نیروگاه‌های بادی تکمیل شوند برای ۳.۴ میلیون خانه در انگلیس برق تولید خواهند کرد.

دولت انگلیس به دنبال آن است که تمام برق مورد نیاز خانه‌های این کشور را از نیروگاه‌های بادی تامین کند و ظرفیت تولید برق بادی در این کشور تا سال ۲۰۳۰ تا ۴۰ گیگاوات افزایش دهد.

شرکت بریتیش پترولیوم همچنین اخیرا اعلام کرده که قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری و با همکاری شرکت اکو اینور، نیروگاه بادی خود در آمریکا را توسعه دهد. در سپتامبر سال ۲۰۲۰ این شرکت گفت که به دنبال اجرای یک پروژه است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در قالب آن را به ۵۰ گیگاوات برساند.

البته در این مسیر این دو شرکت تنها نیستند به گونه‌ای که شرکت رویال دات شل هلندی - انگلیسی هم به سمت ساخت نیروگاه‌های بادی فراساحلی رفته است. این شرکت قصد دارد با شرکت انکو هلند در سواحل این کشور نیروگاه بادی بسازد. درواقع رفتن شرکت‌های بزرگ نفتی به سمت تغییر در ساختار انرژی‌های تولیدی آن‌ها باعث شده تا سهام این شرکت‌ها در بورس‌های بین المللی نیز رشد خوبی را تجربه کنند.

درواقع سهام شرکت‌های نفتی که به سمت قرار دادن انرژی‌های پاک در سبد انرژی‌های تولیدی خود رفته‌اند عملکرد به مراتب بهتری را نسبت به شرکت‌های نفتی که فعلا رویکرد جدی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند، داشته‌اند. به گونه‌ای که قیمت سهام بریتیش پترولیوم پس از آنکه اعلام کردم، مناقصه ساخت نیروگاه‌های بادی را برنده شده در روز جمعه از ۲۰.۷۵ دلار به ۲۲.۰۵ دلار افزایش یافت.

البته یکی از مشکلات رفتن شرکت‌های نفتی به سمت تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر این است که به اعتقاد کارشناسان ممکن است، سوددهی انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به هزینه تولید انرژی از آن‌ها کم بوده و از طرف دیگر مردم هم مجبور شوند تا برای مصرف انرژی هزینه بیشتری اختصاص دهند.

ممکن است دلیل آنکه شرکت‌های بزرگ نفتی به سمت ساخت نیروگاه‌ها و تاسیسات تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر در حوزه‌های دریایی رفته‌اند، این باشد که آن‌ها با ساخت تاسیسات در مناطق دریایی غریبه نبوده و با چالش‌های کمتری در این حوزه روبرو هستند.

دولت انگلیس به دنبال آن است تا دسامبر سال جاری ۴۰ درصد برق مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های بادی تامین کرده و ظرفیت خود را به ۱۷.۳ گیگاوات برساند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار