کد خبر: ۴۴۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: نیروگاه‌ها بیشترین تعویق اقساط صندوق توسعه را دارند . وزرات نیرو در این باره به ما معترض شده و گفته است " کاسه کوزه‌ها را بر سر ما نشکنید". در حالی که این وزارتخانه می‌تواند بخشی از ارز صادرات را به بخش خصوصی بدهد.
به گزارش برق نیوز، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: بیشترین آمار اقساط معوقه صندوق مربوط به نیروگاه‌ها است.
 
مرتضی شهیدزاده در نشست اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در صندوق توسعه ملی اصلاحات بر سه اصل بنیادی- ریشه‌ای، تشویقی و تنبیهی صورت گرفته است، افزود: برای اجرای اصلاحات بنیادی و ریشه‌ای دو نفر از اتاق ایران و اتاق تعاون در تصمیمات صندوق حضور دارند تا در تصمیم‌گیری نقش داشته باشند.


رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی درباره مشکلات اقتصادی نیروگاه‌ها گفت: از زمانی که جنگ اقتصادی ترامپ شروع شد، نامه‌ای به وزیر نیرو و معاون اول رئیس جمهور نوشتیم تا برای نیروگاه‌های که بر اساس مصوبه دولت در سال ۹۴ ارز دریافت کرده‌اند، چاره‌ای اندیشیده شود.

وی یادآور شد: در این موضوع بانک‌ها به ما بدهکار هستند نه بخش خصوصی، ما نیز نمی‌توانیم بانک را تصرف کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای رفع این مشکل نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم، به کمیسیون اقتصادی رفتیم و حتی جلسه اختصاصی با آقایان نوبخت و جهانگیری تشکیل دادیم و در نهایت آقای جهانگیری دستور دادند دستگاه مسئول ما به التفاوت را اعلام کند تا در بودجه دیده شود، اما وزات نیرو تا امروز کاری نکرده است.

وی ادامه داد: وزرات نیرو در اینباره به ما معترض شده و گفته است " کاسه کوزه‌ها را بر سر ما نشکنید". در حالی که این وزارتخانه می‌تواند بخشی از ارز صادرات را به بخش خصوصی بدهد.

شهیدزاده با تاکید بر اینکه کلید اصلی حل این مشکل دست وزارت نیرو است، افزود: بیشترین آمار اقساط معوقه صندوق مربوط به نیروگاه‌ها است.
منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار