کد خبر: ۴۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد برق خاطرنشان کرد: نیازمند تلاش برای کاهش قیمت تمام شده برق هستیم تا از این طریق فاصله میان نرخ فروش برق به مشترکان و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

به‌گزارش برق نیوز،معاون هماهنگی توزیع توانیر، بر کاهش قیمت تمام شده برق از طریق بهره‌گیری از ابزار‌های نوین و هوشمندسازی شبکه‌های برق تاکید کرد.
 
"غلامعلی رخشانی مهر" امروز دوشنبه  گفت: مشکل مدیریت انرژی، موضوعی مختص ایران نیست و تمام جهان درگیر آن است که برای حل آن نیازمند کمک متخصصان و محققان دانشگاهی هستیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد برق خاطرنشان کرد: نیازمند تلاش برای کاهش قیمت تمام شده برق هستیم تا از این طریق فاصله میان نرخ فروش برق به مشترکان و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

رخشانی مهر مهمترین ابزاردستیابی به این هدف را هوشمندسازی صنعت برق دانست و افزود: بهره گیری از این ابزار می‌تواند باعث کاهش قیمت تمام شده برق شود چرا که برخی از هزینه‌های صنعت برق را کاهش می‌دهد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین به موضوع قبض سبز اشاره کرد و گفت: این طرح که از سال گذشته اجرایی شده است، فرصت‌های کسب و کار جدیدی را فراهم و مقداری از هزینه‌ها را کاهش داد.

رخشانی مهر اظهار کرد: با توجه به نیاز به توجه بیشتر به بخش مصرف، در حال بسترسازی‌های مناسبی برای ایجاد ارتباط دوسویه با مشترکان هستیم.
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مدیرمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
2
باسلام
کاهش هزینه فقط ازطریق سیستم های حسابداری ومالی امکان پذیرهست.
بایستی درتمامی قسمت های صنعت برق( تولید، توزیع وانتقال وحتی قسمتهای ستادی ) ازحسابداری مدیریت ، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری بودجه واعتبارات و... استفاده نمود وازحسابداران ومدیران مالی باتجربه استفاده کرد
توزیعچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
1
0
در ادامه مطلب بالا
کدینگ مشترک و واحد هزینه های جاری و سرمایه ای که در صنعت برق وجود نداره، باعث شناخت جریان های مالی میشه. و تا زمانی که تشخیص درستی از نحوه هزینه کرد نیست وبا گزارش های مالی غیر دقیق امکان شناخت و سپس کاهش هزینه نیست
اکبر هدایتی نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
2
1
با سلام و احترام
عطف به اظهار نظر جناب آقای مهندس رخشانی مهر معاون محترم توزیع شرکت توانیر مبنی بر کاهش قیمت تمام شده برق باستحضار می رسانم با توجه به ساختار موجود شرکتهای تولید ،انتقال و توزیع به ظاهر خصوصی و با سیستم مدیریت دولتی نه تنها کاهش قیمت تمام شده مقدور نیست بلکه سالانه شاهد افزایش قیمت تمام شده و زیان انباشته شرکتها هستیم لذا کاهش قیمت تمام شده زمانی امکان پذیر خواهد شد که شرکتهای مذکور بصورت یک بنگاه اقتصادی با دیدگاه و مدیریت بخش خصوصی اداره شده و نتایج حاصل از فعالیتهای شرکت بطور واقعی در دریافتیهای کلیه کارکنان هر شرکت اثر گذار بوده باشد کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها معنی پیدا می کند و در اینصورت است که طبق اعلام همکاران محترم بخش مالی با بکار گیری حسابداری هزینه یابی و کنترل بموفع انحرافات احتمالی برای کاهش قیمت تمام شده شاید موفق باشند در غیر اینصورت متاسفانه طبق سالهای گذشته شاهد افزایش قیمت تمام شده و قیمت فروش خواهیم شد و موضوعات هزینه یابی ، اسقرار سیستم ،کاهش قیمت تمام شده و .... در حد یک تئوری و نظریه باقی خواهد ماند .سلامت و موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
2
تا امار اصلاح ودرست اعلام نشود كاهش هزينه وقيمت تمام شده مفهوم نخواهد داشت در توليد هزينه سوخت نامشخص است ؟ در توزيع تلفات واساسا مشكل در جايي است كه ساختارهاي مشابه فعاليت هاي مشابه وموازي دارند و موجب كاهش بهر ه وري وانگيزه نيروي انساني ميشود نمونه ان وظايف مادر تخصصي برق حرارتي وتوانير ، توليد نيروي برق ومديريتهاي توليد، برق هاي منطقه اي وشركتهاي توزيع ، انحصار در مديريت شبكه جهت. ايجاد فضاي رقابت بين خصوصي و دولتي ، فرسودگي شبكه و راندمان پايين برخي نيروگاهها و.....
مدیرمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
1
جناب اقای اکبرهدایتی نیا (معاون مالی وپشتیبانی ... شرکت توزیع آذربایجانشرقی)
پیرو مطالب مندرج جنابعالی دراین خصوص،به استحضارمی رساند درزمان حکومت شمادرشرکت مذکور چرا عملکردتان شبیه مطالبتان نبود؟
چرا ازتجارب همکاران مجرب وباسوادتان بهره مند نمی شدیدوآنان راسرکوب یامجبوربه فراربه سایرشرکتها می کردید
وحال بعدبازنشستگی مصلحتی ، ازمطالب بزرگترازوجودتان استفاده می کنید. ای کاش درزمان ریاستتان جلوی هزینه های پنهان و.. که باعث افزایش هزینه های شرکت وپایین آمدن راندمان شرکت می شد قدم مثب برمی داشتید.پس لطفا دربازنشستگیتان بمانید وسکوت اختیارکنید
هرچنددوستانتان درشرکت ، راه معیوب شماراادامه می دهند.
هدایتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
با سلام و احترام
ای کاش مدیر محترم مالی پاسخگو در ساعت 10:22 مورخ 1399/12/9 در خصوص مطالب اینجانب خودشان را بیشتر معرفی می کردند هرچند قلم و موضوعات ارائه شده نمادی از شخصیت اوست بطوریکه طبق اصول حسابداری در مدیریت مالی و حسابداری سند و آمار و ارقام سخن می گوید انتظار است در جهت استفاده بینه از منابع موجود از این امکان ایجاد شده به نحو احسن استفاده شود لذا منتظر پیشنهاد علمی و تخصصی شما دوست عزیز هستیم و چنانچه مورد شخصی نسبت به اینجانب داشته باشید با کمال میل در خدمت شما هستم . پس ساختن و بهبود وضعیت هنر است تهمت و کینه غیر از تخریب وخرابی چیزی نخواهد داشت . سلامت و سربلند باشید.
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
1
جناب اقای اکبرهدایتی نیا (معاون مالی وپشتیبانی ... شرکت توزیع آذربایج
انشرقی)

موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
1
باسلام
با کمال میل در خدمت شما هستم . پس ساختن و بهبود وضعیت هنر است تهمت و کینه غیر از تخریب وخرابی چیزی نخواهد داشت . سلامت و سربلند باشید.

لطفا شعارندهید. آثاری که ازخودگذاشته ایدتاابدباقی خواهندماند
بنده خدا هرکسی هم هست ، حرف گذافی نگفته است
تانباشدچیزکی ، مردم نگویندچیزها
والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
1
باسلام
آقای هدایتی نیا
واقعیت همیشه تلخ بوده است
انتقادپذیری نیز ازنشانه های بزرگ بودن هست ، که همیشه شما ازانتقادناراحت می شدیدو الان نیزشدید.
ضعفی که شما دراین خصوص نشان دادید، حمله به شخصیت فردی می باشدبازاین هم کارآم های بزرگ نیست.
درپایان : مامگسان دورشیرینی نبودیم وعملکردهرکسی خوشبختانه ضبط وثبت شده است وبدنیست شما ازعملکردخودیک فیدبکی بگیرید.
من جای شما بودم بجای نوشتن این مطالب، ازافرادی که باعث آزار واذیتش شده ام حلالیت می طلبیدم که این هم ازنشانه های آدم های بزرگ هستند.
به امیددیدار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
2
استاداعظم
کینه غیر از تخریب وخرابی چیزی نخواهد داشت

مگردرحق کسی بدی کردی که ازشماکینه دارند؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
2
دعوا نکنید ، این سنگ را افرادی مثل رخشانی مهر و مدیرانی که به ناحق پشت پرسنل شان را خالی می کنند به چاه انداختند
صحبت سر حرف بی حساب رخشانی مهر است
تنها کاری که می توان برای کاهش قیمت تمام شده آخرش می کند کاهش حقوق کارکنان خواهد بود چون ایشان فقط اینو بلد هستند نه تحلیل اقتصادی می دونن و نه چیز دیگه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
با این طرحهای نمایشی شرکتهای توزیع رو به ورشکستگی رسونده حالا دم از کاهش هزینه تمام شده میزنه.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار