کد خبر: ۴۴۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: در طی ۵ تا ۶ سال اخیر میزان تلفات در شبکه توزیع برق از ۱۵ درصد به ۹.۷۵ درصد کاهش یافته که دستاورد بسیار مهمی است.

به گزارش برق نیوز، "همایون حائری" روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره کنفرانس منطقه‌ای سیرد در مرکز پایش صنعت برق و به صورت آنلاین افزود: برگزاری این کنفرانس مزیت‌های زیادی برای کشورمان به همراه داشته که مهمترین آن ارتقای علمی جایگاه بخش توزیع در بین جهان است.

وی ادامه داد: کیفیت بالای حضور کشورمان در این کنفرانس و نیز عرضه بالاترین سطح مقاله‌های علمی سبب این ارتقا جایگاه شده است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از مزیت‌های این کنفرانس برای کشورمان مطرح شدن نام ایران به لحاظ عرضه بحث تاب آوری شبکه توزیع برای نخستین بار بود که توجه صنعت برق جهان را به خود معطوف ساخت.

وی با بیان اینکه موضوع تاب آوری در شبکه توزیع از اهمیت بالایی برخوردار است، مدیریت مصرف را یکی از زیر مجموعه‌های این بحث برشمرد.

معاون وزیر نیرو گفت: مدیریت مصرف در کشورمان مورد توجه قرار گرفت به گونه‌ای که با اجرای آن در تابستان سال گذشته ۲۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات کاهش مصرف در پرتواین امر محقق شد که این خود نوعی تاب آوری است.

حائری ادامه داد: اعمال مدیریت مصرف در کنار افزایش تولیدی که سالانه اتفاق می‌افتد و نیز پیک مصرف از موارد مهم در تاب آوری بخش توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تاب آوری با نگاه ایرانی مزیت زیادی برای کشورمان به همراه داشته که اکنون این مهم در بخش توزیع اجرایی شده است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو مزیت دیگر برگزاری هشت دوره کنفرانس سیرد برای کشورمان را ارتقا سطح مهندسی بخش توزیع برشمرد و گفت: این ارتقا با اعمال هوشمند سازی در این بخش ممکن شده است.

حائری گفت: هوشمند سازی در بخش توزیع براساس نیاز‌های این بخش صورت گرفته که بسیار کمک کننده نیز بوده است.

وی ایجاد رقابت علمی تخصصی در عین همکاری را از دیگر مزیت‌های برگزاری کنفرانس سیرد برای کشورمان توصیف کرد.

معاون وزیر نیرو گفت: این رقابت علمی برمبنای همکاری دستاورد مهمی که به همراه داشته تلاش برای کاهش تلفات در شبکه توزیع بوده است.

حائری افزود: این تلاش دسته جمعی منجر به آن شده که در طی ۵ تا ۶ سال اخیر میزان تلفات در شبکه توزیع از ۱۵ درصد به ۹.۷۵ درصد کاهش یابد که دستاورد بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: این تلاش ادامه خواهد یافت و مقرر است در سایه تداوم آن تاپایان امسال میزان تلفات بخش توزیع کاهش بیشتری داشته باشد.


حائری خواستار توجه به سایر موضوع‌ها در این کنفرانس شد تا در پناه آن، کشور بتواند در یک مسیرعلمی و هم افزایی از دستاورد‌های آن بهره برداری کند.


منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
1
ملا نصر الدين انگشتشو گذاشت زمين و گفت اينجا وسط کره زمينه قبول نداريد متر کنيد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
5 روز از اسفند گذشته هنوز کارکنان شرکت برق منطقه ای باختر حقوق نگرفته اند. مدیر عامل هم می گوید پرداخت حقوق دست من نیست.

لغت‌نامه دهخدا
بی عرضه . [ ع ُ ض َ / ض ِ ] (ص مرکب ) (از: بی + عرضه ) (در تداول عوام و ظاهراً بغلط) (یادداشت مؤلف )، کسی که دارای بزرگی و بزرگ منشی نباشد. آدم بی مصرف بیکاره .آدم بی وجود که از وی کاری ساخته نباشد. بی تشخص . زبون . فرومایه . مقابل باعرضه . (از ناظم الاطباء). آدم ناقابل و بی مصرف . کسی که کارها را با بی لیاقتی انجام دهد. (فرهنگ عامیانه ٔ جمالزاده ). رجوع به عرضه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
فکر کنم تنهايي اينکارو کردي چون هيچ کس خبر نداره
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار