کد خبر: ۴۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
باند سارقان سیم و کابل تجهیزات برقی شهرستان ری، دستگیر شدند. در اخبار آمده بود که این سارقان قبلا از کارگران شرکت‌های پیمانکاری برق ری بوده اند. روابط عمومی شرکت توزیع برق استان تهران در جوابیه‌ای اعلام کرد: این سارقان اصلا قبلا چه به صورت پیمانکار و چه بصورت کارگر همکار با منطقه برق ری هیچگونه همکاری نداشته اند.
به گزارش برق نیوز به نقل از شهروند، باند سارقان سیم و کابل تجهیزات برقی شهرستان ری، دستگیر شدند.

به دنبال ارجاع پرونده‌های متعدد به پایگاه نهم پلیس آگاهی با موضوع سرقت سیم و کابل و تجهیزات برقی متعلق به شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ری که موجب قطعی برق در سطح شهرستان ری و نارضایتی شهروندان و خرابی لوازم برقی آنان شده بود، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار تیم عملیاتی مبارزه با سرقت اماکن پایگاه قرارگرفت.

تمامی محل‌های سرقت به صورت دقیق مورد بازبینی و بازدید میدانی کارآگاهان قرارگرفت. تصاویر دوربین‌های مشرف به محل‌های سرقت احصاء و مشخص شد درچندین فقره سارقان با استفاده از یک‌دستگاه خودروی پراید و با بازکردن قفل در‌های پست برق اقدام به سرقت سیم و کابل‌های مسی کرده‌اند.

در بررسی دوربین‌های مداربسته، تصویر بخشی از شماره پلاک خودروی سارقان مشخص بود. بلافاصله بررسی‌های کارشناسی انجام و درنهایت شماره پلاک خودروی مورد استفاده سارقان مشخص شد. مالک خودرو محمد نام داشت که دارای سابقه کیفری در زمینه سرقت لوازم و تجهیزات برقی بود.

متهم با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات به‌عمل آمده، ابتدا منکر هرگونه جرم بود، اما با توجه به قرائن و مستندات موجود ناگزیر لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های متعدد از پست‌های اداره برق و سیم و کابل‌های مسی در سطح شهرستان ری با همدستی فردی به نام سیروس اعتراف کرد. بلافاصله مخفیگاه سیروس نیز در محدوده جوادیه تهران شناسایی شد.
 
متهم در عملیاتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او مقادیر زیادی سیم و کابل مسی مربوط به اداره برق کشف شد. سیروس در تحقیقات به ارتکاب سرقت‌های متعدد تجهیزات برقی و سیم و کابل به همراه محمد اعتراف کرد. در بررسی‌های بعدی مشخص شد، سیروس و محمد در گذشته کارگر پیمانکاری شرکت برق بوده و با استفاده از کلید اقدام به بازکردن در پست‌های برق می‌کردند.

متهمان در ادامه گفتند که اموال سرقتی را به کیارش فروخته‌اند. در عملیاتی خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی، دستگیر و در تحقیقات به خرید سیم و کابل مسی از متهمان اعتراف کرد. او به ماموران گفت: سیم و کابل‌های مسی را قطعه‌قطعه می‌کردم و به ضایعاتی‌ها می‌فروختم. متهمان در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند و خریدار اموال سرقتی نیز با تودیع وثیقه آزاد شد. با دستگیری سارقان، تاکنون هیچگونه سابقه‌ای درخصوص سرقت سیم و کابل و تجهیزات برقی درسطح شهرری گزارش نشده است.
 

داود رحیمی مدیر اداره برق منطقه ری گفت: سارق دستگیر شده با باز کردن درب پست های برق اقدام به سرقت سیم و کابل های مسی می کرده که موجب خسارت تجهیزات برقی منطقه و مردم می شد.

وی با بیان اینکه اقدامات این سارق علاوه بر خسارت بر تجهیزات برقی شرکت توزیع برق موجب خاموشی و نارضایتی مردم می شد، عنوان کرد: بررسی های نیروی انتظامی نشان می داد که سارق از یک دستگاه خودرو پراید برای سرقت هایش استفاده می کرد که پس از شناسایی در زمان کمی دستگیر شد.

رحیمی اضافه کرد: سارق دستگیر شده سه سال قبل نیز اقدام به سرقت تجهیزات اداره توزیع برق جنوب تهران می کرد که آن زمان گشت مشترک اداره برق و نیروی انتظامی این فرد را دستگیر کرده بود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان تهران در منطقه شهرری ۴۵۰ پست برق دارد، ابراز کرد: نگهداری از این تاسیسات کار سختی است که اداره برق با همکاری نیروی انتظامی آن را به خوبی انجام می دهد.

جوابیه روابط عمومی برق استان تهران
این سارقان اصلا قبلا چه به صورت پیمانکار و چه بصورت کارگر همکار با منطقه برق ری هیچگونه همکاری نداشته اند‌.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
1
3
خداروشکر که مملکت درست شد خدانکنه کارگر گیرکنه .ماجرایی درست میکنن نمیرن دنبال علت وریشه یابی کنن .چرا کارگر دزد میشه ؟چه دلایلی اتفاق میافته؟سریع فقط تیتر میشه کارگر دزد رو گرفتیم .خداقوت پهلوان .تا حالا شده تیتر کنید فلان مدیر یا مدیر عامل گند زده به شرکت گرفتیمش؟ضعیف کوبیدن که کاری نداره دونه درشت بکوبی هنر کردید.اگه حقوق کارگر درست بشه امنیت شغلی اش درست بشه دفترچه بیمه زن وبچه اش درست بشه رفاهیات اش بدید فکرنکنم دیگه تیطر خبری داشته باشید چون مال دونه درشت هارو که انتشار نمیدین.شکم گرسنه دین وایمان آدم به باد میده.بجای اینکه دومتر سیم میگیرید تو بوق میکنید برید دونه درشت ها رو درست کنید که امضاها طلایی نزنن
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار