کد خبر: ۴۴۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
در خصوص گزارش اداره کل بازرسی استان بوشهر، ۴ نفر از مدیران سابق و جدید توزیع نیروی برق استان بوشهر به مراجع قضایی احضار شدند. کرمانشاه، خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی، قزوین و تعدادی دیگر از استان‌های کشور نیز کم و بیش درگیر چنین بگیر و ببند‌هایی بوده اند و هنوز هم پرونده برخی از مدیران برقی از سوی مراجع قضایی و بازرسی در حال بررسی است. اگر مدیران برقی شما مقصر نیستند، وزارت نیرو و توانیر باید از وی حمایت کرده و اجازه ندهند آن‌ها تاوان جبران مشکلات مالی و مدیریتی شرکت را بردوش بکشند و اگر مقصرند که برکنار کنند و اجازه ندهند با اعتبار صنعت برق بازی شود.
سرویس صنعت برق نیوز: بنا به گزارش‌های دریافتی، در خصوص گزارش اداره کل بازرسی استان بوشهر، ۴ نفر از مدیران سابق و جدید توزیع نیروی برق استان بوشهر به مراجع قضایی احضار شدند.

این احضاریه دیماه امسال ابلاغ شده است، اما کمی قبل از آن و در آبان ماه ۹۹ مراسم تودیع اردشیر مذکوری رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت و معارفه سرپرست توزیع برق استان بوشهر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رخشانی مهر، رجبی مشهدی، مدقق و صالحی مدیر کل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر و همچنین با حضور معاون امور عمرانی استانداری بوشهر و معاونان و مدیران شرکت توزیع، برگزار شد.

به تازگی و هفته قبل نیز خبر صدور کیفرخواست برای برخی از مدیران و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین صادر شد که هنوز پیامد‌های آن پابرجاست.

حتما به یاد می‌آورید که در ماه‌های ابتدایی حضور اردکانیان در وزارت نیرو خبری مبنی بر جلوگیری از فساد اداری و مالی مدیرعامل توزیع برق آذربایجان شرقی تیتر خبر‌های وزارت خانه شد که البته بعدا نیز گفته شد وی تبرئه شده و اقداماتی که انجام داده است در راستای مدیریت شرکت بوده و سوء استفاده شخصی نشده است.

کرمانشاه، خوزستان، مازندران و تعدادی دیگر از استان‌های کشور نیز کم و بیش درگیر چنین بگیر و ببند‌هایی بوده اند و هنوز هم پرونده برخی از مدیران برقی از سوی مراجع قضایی و بازرسی در حال بررسی است. در خود توانیر و وزارت نیرو هم مورادی از این دست را می‌توان یافت که پرونده‌های اینچنینی دارند، اما در به سرانجام رسیدن آن‌ها و نتیجه پیگیری‌های قضایی اطلاعات شفافی در دست نیست.

ما قبلا نیز خبری در خصوص ریشه‌های رخداد چنین تخلفات یا فساد‌ها مطلبی را منتشر کردیم که البته با شکایت توانیر ما نیز به دادگاه احضار شدیم و حدودا دو سالی درگیر اولین شکایت توانیر از خود بودیم.

خیلی از مدیران بخش توزیع و برق منطقه ای، توانیر و... افرادی سالم و شرافتمند هستند که اتفاقا بدنه اصلی مدیریتی را عهده دارند، اما نکته مهمی که هیچ وقت پاسخی بر آن یافت نشد، عدم برخورد سیستماتیک برای جلوگیری از بروز چنین پدیده‌هایی است.

اگر مدیران برقی شما مقصر نیستند، وزارت نیرو و توانیر باید از آنها حمایت کرده و نگذارند تاوان جبران مشکلات مالی و مدیریتی شرکت را بردوش بکشند و اگر مقصرند که برکنار کرده و اجازه ندهند با اعتبار صنعت برق بازی شود. وزارت نیرو یا چنان برخورد می‌کند که یکنفر به نابودی کشیده می‌شود (موضوع آذربایجان شرقی) ویا چنان حمایت می‌کند و کوتاه نمی‌آید که باید با دستبند در اداره دستگیر شد و حیثیت صنعت برق لگدمال شود.

جنبش ضد فسادی که در ایران شکل گرفته دیر یا زود به سراغ وزارت نیرو و صنعت برق هم خواهد آمد، گرچه معتقدم همین الان هم شروع شده و گستردگی اعترضات اخیر به تبعیض ها و فسادها و حقوق ها نمونه هایی از آن است. شفاف سازی به موقع، حذف افراد مسئله دار، تسهیل فرآیند نظارت و بازرسی، اصلاح ساختار‌های فسادانگیز، تبیین شاخص‌های تضاد منافع، اطلاع رسانی و نظارت همگانی و... می‌تواند صنعت برق و وزارت نیرو را که جزو پرافتخارترین حوزه‌های مدیریتی کشور بوده است پیشتاز نماید.

هر تعداد از مدیران دولتی ما که دستگیر شوند باز تا وقتی که شرایط و زمینه‌های فساد و خلاف وجود داشته باشد باید منتظر تولید خلافکار جدیدی بوده و راهی جز پذیرفتن نظارت عمومی و شفاف سازی در بالا بردن هزینه‌های تخلف نداریم. افراد نباید در حاشیه امن مدیران بالادستی و ارگان‌های مسئول قرار بگیرند.

ما به همه افرادی که با برق نیوز تماس گرفته و گزارش یا مدارک و اسنادی از یک تخلف وفساد برای انتشار ارائه می‌کنند تاکید می‌کنیم که به حراست و بازرسی توانیر و وزارت نیرو و ... مراجعه کنند، اما ترس از دست دادن شغل و یا برخورد حذفی و تنبیهی با آن‌ها و یا نا امیدی از پیگیری و اصلاح، دلیل این امتناع عنوان می‌شود.

برق نیوز هیچ وقت نخواسته نقش نهاد‌های حراستی و بازرسی و یا قضائی را بازی کند، اما چه شده که به یک رسانه خصوصی بیشتر از نهاد‌های اصلی اعتماد می‌شود؟

تلاش شد با پدیده فساد و خلاف در صنعت برق در کنار دیگر وظایف اصلی رسانه‌ای خود بپردازیم. حتی اگر منجر به اصلاح و حذف سریع نگردید، اما نقش بازدارندگی آن اثرگذار بوده است. این روز‌ها و با وجود شبکه‌های اجتماعی و زیرساخت‌های اطلاع رسانی همگانی نمی‌توان تاثیر افکار عمومی را نادیده گرفت و برخورد با افراد مسئله دار به مطالبه عمومی در صنعت برق درآمده که انتظار می‌رود بیش از پیش به آن پرداخته شود.
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
1
سلام و خسته نباشید ، بنده شاغل در برق آذربایجان هستم تو شرکت ما هم تخلفات زیادی است و نهادهای بازرسی اگر بررسی و تحقیق کنن موارد زیادی است چند سال قبل مدیر حراست ما بعلت ... و بعضی تخلفات دیگر از کارش برکنار شد و ... توانیر با سرپوش گذاشتن روی تخلفات ایشان حمایتهای زیادی از این مدیر متخلف انجام دادن و در طول مدیریت ایشان تخلفات زیادی در سطح شرکت صورت گرفته که انشالله روزی برسد که نهادهای بازرسی تخلفات اینها را بر ملاءکنند
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
3
برق نیوز عزیز
دوستان
کسی میدونه قضیه چی بوده؟
اصلا از همون اول هم کناره گیری مذکوری که تازه مشغول شده بود عادی به نظر نمی رسید
سر چی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
قضیه بعدا صداش درمیاد
توزیع چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
2
در توزیع برق فارس برای خودشون از پول بیت المال موبایل می خرن ۲۶ ملیون تومان . چرا سئوال کننده ای نیست
برق اذربایجان شرقی
|
United States of America
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
جدیدا روالی که هست برای هر پست مدیریتی فراخوان میگذارند . بخصوص برای مدیر مالی و مدیر برق ملکان . به گوش باشید انهایی که دستشان در اختلاص مدیر عامل قبلی بود بعنوان مدیر مالی انتخاب نشه .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
4
برق نیوز لطفا این را هم اضافه کنید که باند مافیای قدرت در استانداری که در دوره قبل نیز موانع زیادی برای انتخاب مدیر عامل توزیع بوشهر نمودند و به دنبال کاسبی و ... بودند باعث ۹ماه سرپرستی اداره شدن توزیع بوشهر و لطمات جبران ناپذیری به این شرکت شدند باید پاسخگوی اعمال پلیدشان باشند و در آخر توانیر مجبور به انتخاب مدیرعامل علی رغم مخالفت استانداری گردید و هم اکنون نیز همان روش قبلی را در پیش گرفته و با اعمال نفوذ وابستگان قدرت در استانداری و عوامل استاندار سابق شخصی را که صلاحیت لازم را ندارد به توانیر به عنوان سرپرست تحمیل نموده و با گذشت بیش از ۴ماه اجازه انتخاب مدیرعامل را نمیدهند. امیدواریم وزیر محترم نیرو همانند دفعه قبل زیر بار این مافیا نرود و هرچه زودتر با انتخاب یک مدیر سالم و کارآمد مانع از اقدامات پلید این مافیا ها شود
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
در همین سال(سال۹۷) استخدامی برگزار شد و اکثر نفرات موردنظر خودشان به را وارد سیستم کرده و حق افراد تحصیل کرده و شایسته را پایمال کردند ، تمام اسناد و مدارکش هم موجوده . در صورت نیاز برق نیوز آنها را ارائه میکنیم.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
4
برق نیوز محترم
عامل شیوع و توسعه فساد سیستماتیک متاسفانه شاید اهمال ،اغماض و تسامح واحدهای نظارتی از جمله بازرسی توانیر می باشد،متاسفانه شاهد بوده ایم علی رغم گزارش تخلفات وفساد آشکار در شرکت ،بازرسان بصورت نمایشی وبرای ماموریت به شرکت می آمدند ودر بایکوت کامل عوامل فساد، حتی بخود زحمت نمی دادند از افراد مستقل و خوش نام تحقیقاتی بعمل آورند در آخر هم با ... بدرقه باشکوهی توسط ... می شدند و تازه بعد از رفتن این آقایان ،مفسدین عزیز که تصادفا باند قدرت و ... بودند شروع به تسویه حساب با همه کسانی می کردند که مشکوک به گزارش بودند و این یعنی فساد سازمان یافته و سیستماتیک ،جرم بازرسین محترم و مدیران مافوق که گزارشات را دریافت کرده اند از خود فاسدین بیشتر نباشد کمتر نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
احتمالا با اخباری که این روزها در خبرگزاری برق نیوز چاپ می شود سال اینده از مدیران توانیر هم تحقیق و تفحص خواهد شد
بجای سرپوش گذاشتن روی خرابکاریهای افرادی که دارند ... می کنند باید مقابله کرد. زیر ذره بین هستند و باید بدانند اگر دست از پا خطا کنند مردم و همکاران انها رسوا می کنند. اگر هم درست کار کنند که ما از انها سپاسگزار هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
2
... سالهای قبل مدیرعامل اسبق توزیع اردبیل ماست مالی شد و رفت.ای کاش پرونده های خاتمه یافته پنج شش سال پیش هم مجدد بررسی میشد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
در توزیع بوشهری که نگاه شایسته سالاری بدل به بومی گرایی محض شده است .شاهد احضار مدیران ارشد کاملا بومی هستیم که به یمن نگاه و تعصب جاهلانه استاندار سابق باعث بروز فساد لجام گسیخته در توزیع بوشهر هستیم و متاسفانه سیاسی کاری و سیاسی بازی شخص وزیر و توانیر باعث برگزاری فراخوان های تشریفاتی و بی خاصیتی شده است که از دل آن مدیران نالایقی چون مذکوری و زنده بودی شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مهندس زنده بودی یکی از مدیران شایسته و سالم و دلسوز در شرکت توزیع استان بوشهر می باشند . به جز نیروهای فاسد که مهندس زنده بودی مانع بزرگی برسر راه انها برای دزدی و رانت می باشد، جمیع کارکنان بشدت موافق مدیرعاملی ایشان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بهتر از مهندس زنده بودی تو توزیع بوشهر پیدا نمیشه
ناشناس
|
Sweden
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
در شرکت برق خراسان شمالی در ۴ سال گذشته کاری نیست که نکرده باشن از ... پاداشهای نجومی برای ... تا وامهای بی پایان کم بهره از بانکها و پارتی بازی های وحشتناک در پروژه ها و. ولی الحمدالله گیر نیفتادن،از قرار معلوم خدا هم هوای اونا رو داره
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
سییسسسس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
احضار به دادگاه دلیلی بر محکومیت نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
2
برق نیوز من خبر موثق دارم از فساد در شرکت ...
بفرستم اطلاع رسانی میشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
1
1
سلام : نوعی فساد خشن نیز در سالهای اخیر تعریف شده وان اینکه متاسفانه برخی شرکتها علیرغم انجام وظایف توسط پرسنل ماهها حقوق ایشان را معوق وپرداخت نکرده اند بخصوص پرسنل پمانی را در حالیکه خود مدیر ومجموعه اداری ان شرکتها حقوق خود را در یافت کرده اند ولی در این شرایط گرانی وتورم مدیری که فکر پرداخت حقوق حقه پرسنل خود نبوده وبه عواقب تاثیر در عدم پرداخت به زندگی اشخاص وپرسنل خود توجه نکند نه تنها فساد بلکه موجبات خدشه به ساختار وهویت اشخاص شده است نمونه بارز ان در استان خوزستان وشهرستان اغاجاری چند روز گذشته پرسنل اداره اب با تجمع اعلام داشتند که بیش از 8 ماه است حقوق در یافت نکرده اند اینکه بیش از 8 شاید احتمالا به سال وسالها نیز برسد در حالیکه عدم در یافت یکماه نیز واقعا مشکلات روحی وروانی بیماری واسترس بجهت فشارهای ناشی از هزینه زندگی را هم بر پرسنل وارد ولی سازمان بی تفاوت وحتینهاد صیانتی مانند حراست نیز بی تفاوت بوده خود جای تفکر دارد که چرا ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
برق نیوز خدا حفظ اتون کنه بازرسی قم اومد ولی هیچ خبری نشد موضوعات اتفاق افتاده درقم جمع کردن فقط مدیر حراست جابجا کردن .این کمیته که فرستادین بوشهر میشه بفرستین قم ؟؟؟میشه یه شماره تماسی بذارید ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
1
برق نیوز خدا حفظ اتون کنه بازرسی قم اومد ولی هیچ خبری نشد موضوعات اتفاق افتاده درقم جمع کردن فقط مدیر حراست جابجا کردن .این کمیته که فرستادین بوشهر میشه بفرستین قم ؟؟؟میشه یه شماره تماسی بذارید ممنون
رحمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
1
با سلام
برق نيوز جان لطف كنيد تحقيقي هم داشته باشيد از مدير برق گناوه كه با ١٥ مورد تخلف و محكوميت در كميته انضباطي الان مدير برق دشتستان بزرگ هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلام بزرگوار ١٥ مورد كه چيزي نيست ايشان چندماه بيشتر نيست كه مدير دشتستان شده باباي ٢٠ مورد تخلف دلرد اونم تخلف مالي كلان
مستندساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
2
خوبی
چرا به باند زمین خواری در شرکت برق تهران رسیگی نمیکنید که زمینهای خوب بدون مجوز را با دوستان خود شریک میشوند و مفت از دولت میخرند و سپس رفع معارض و اخذ سند میکنند.
چند سالی است شدت گرفته و اکنون با توجه به پایان دولت شدت گرفته.
بازرسی توانیر و وزارت نیرو هم ناظر بدون عمل هستند!!!
دیوان محاسبا و سازمان بازرسی هم خواب!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
2
2
برای مدیرعاملی بوشهر، دکتر رضا دشتی گزینه خوبی هستند
هم مدیریت خوبی دارند و هم سواد علمی بالایی دارند
امیدوارم از شایستگان در این سمت ها استفاده شود.
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
هر زمانی به پرونده تخلفاتی مدیران شرکت برق منطقه ای خوزستان که قریب به 8 سال در شعبه مجتمع کارکنان دولت خاک می خورد رسیدگی شد به این پرونده نیز رسیدگی می شود برادران و خواهران گرامی متاسفانه فساد سیستماتیک در ... روز به روز در حال افزایش است و حراست وزارتخانه و معاونتهای مربوطه در خواب خرگوشی هستند.در ... اگه مسئول یا مدیری پاک و متعهد بود و قصد مبارزه با فساد داشته باشه سریعا عزل وتا آخر خدمت او را به خاک سیاه می نشانند .
اسماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
1
این خانه از پایبند ویران است
بوشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
1
برق نیوز ، یک تحقیقی در مورد مدیریت بهره برداری شرکت توزیع استان بوشهر داشته باشید. همچنین افرادی که به ایشان وصل هستند. و چطور ایشان به قدرتی رسیدن که هر کاری بخواهند میکنند و چطور ایشان عضو چندین کمیسیون هستن!!! از جمله کمیسیون تخلفات!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار