کد خبر: ۴۴۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: لایحه بودجه سال آینده که در مجلس مصوب و به شورای نگهبان ارسال شده برای صنعت آب و برق روز‌های نوید بخشی به همراه دارد.

به گزارش برق نیوز: رضا اردکانیان  در حاشیه افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۷ استان کشور در محل وزارت نیرو و در جمع خبرنگاران افزود: لایحه بودجه سال آینده برای صنعت آب و برق سال پررونقی به همراه خواهد داشت، زیرا علاوه بر اعتباراتی که دولت در نظر گرفته خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم پیشنهاد‌هایی به آن افزوده اند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تایید لایحه بودجه در شورای نگهبان در عین حال وابستگی صنعت اب و برق به خصوص برق به بودجه را کم ارزیابی کرد.

وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: اتکا صنعت آب و برق بیشتر به سازو کار‌هایی است که با بکار بستن آن‌ها تنوع بخشی به منابع مالی مورد نیاز ممکن شود.

دولت مصمم به توسعه تجدیدپذیر‌ها

اردکانیان به اظهار نظر اخیر رییس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر این که سیاست‌های دولت با توسعه تجدیدپذیر‌ها در کشور همسو نیست، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: وزارت نیرو با جدیت به دنبال توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است، اما کشور به دلیل موضوع‌های مرتبط با تغییر نرخ ارز با کاهش سرمایه گذاری خارجی در این عرصه مواجه شده است.

وی با بیان اینکه کشور ما به لحاظ تابش خورشید مناطق جذابی برای سرمایه گذاری دارد، گفت: یعنی سرمایه گذاران در واحد زمان حتی بیش از نقاط نزدیک ما می‌توانند در ایران تولید انرژی داشته باشند.

اردکانیان ادامه داد: ایران مناطق مطالعه شده پهناوری برای استفاده از انرژی خورشیدی و تونل‌های بادی دارد، مهمترین مناطق برای استفاده از انرژی باد در مناطق مرزی افغانستان است که در روز‌های اخیر اجلاس سه جانبه‌ای با افغانستان و آلمان برای جذب سرمایه گذاری برگزار شد که از دانش فنی و نیروی انسانی ایران استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه برای ظرفیت تا حدود ۳۰ هزار مگاوات استفاده از انرژی بادی از سرمایه گذاری خارجی استفاده خواهد کرد حتی کشور‌هایی که منابع سوخت‌های فسیلی قابل ملاحظه‌ای دارند به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی تجدیدپذیر‌ها هستند چراکه آینده انرژی دنیا در این بخش است؛ قطعا ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم.

وزیرنیرو از ایجاد گشایش در روابط و مقررات توسعه تجدیدپذیر‌ها خبر داد و خاطرنشان ساخت: طی همین روز‌ها و قبل از پایان سال تلاش می‌شود به لحاظ ضوابط مقررات گشایش بیشتری در این زمینه ایجاد شود تا توجه مناسب‌تری به سرمایه گذاری در تجدیدپدیر‌ها رخ دهد.

وی درباره وضعیت صادرات برق به افغانستان بعد از انفجار‌های اخیر در مرز دو کشور گفت: به دلیل آتش‌سوزی‌ها شبکه برق آسیب دید، اما مشکل جدی نیست. تا حدی که تعهد صادرات داشتیم امکان صدور انرژی فراهم است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه امکان تبادل برق با افغانستان هستیم از آغاز مذاکرات برای توسعه صادرات برق به این کشور خبرداد.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک مذاکرات ما تبدیل به قرارداد بلندمدت شود تا بتوانیم با توجه به طولانی قرارداد توجیه بیشتری برای سرمایه گذاری احداث خط انتقال داشته باشیم.

دولت مالک انفال است

اردکانیان در ادامه درباره صدور سند ۴۲ تالاب به نام وزارت نیرو گفت: این مسئله نافی مسئولیت دستگاه‌های مسئول نیست و دستگاه‌هایی که برای حفاظت و حراست وظایف قانونی دارند باید به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: قوانین و دستورالعمل‌های متعددی در این مدت وجود دارد. اصل ۴۵ قانون اساسی که در ارتباط با انفال صحبت می‌کند و آنچه مالکیت آن در اختیار حکومت است و یکی از عرصه‌های این بخش برای تالاب‌ها و رود‌ها است، در قانون توزیع عادلانه آب اشار‌هایی قانونی در این رابطه وجود دارد مبنی بر اینکه مالکیت این‌ها در اختیار دولت است.

وی افزود: همه این‌ها جنگل، مرتع، منابع طبیعی یک مالک دارد و آن هم دولت است و سازمان ثبت اسناد می‌خواهد این مالکیت را در قالب سند ثبت کند که بسته به موضوع نمایندگی دولت توسط یکی از دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو گفت؛ بدین معنا که هیچ وزارتخانه و هیچ شرکت آب منطقه‌ای رودخانه، بستر و حریمی را ملک خود نمی‌کند که بتواند در بنگاه معاملاتی آن را بفروشد.

وی گفت: صدور این اسناد در راستای حفظ و حراست از این پهنه‌ها است و زمانی که سند صادر شد این سند در دستگاه وزارت اقتصادی و دارایی جزو اموال دولت به حساب می‌آید و در آنجا نگهداری می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر اسمی برده شد که سند یک رودخانه یا پهنه آبی به نام یک شرکت آب منطقه‌ای صادر شده به این معنا است که طبق تفاهمی که بین دستگاه‌های مسئول سازمان ثبت اسناد انجام شده نمایندگی این بخش در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته و وزارت نیرو در آن نقطه جغرافیایی سند را اخذ کرده است، صدور سند به هیچ وجه نافی مسئولیت دستگاه‌هایی که برای حفاظت و حراست وظایف قانونی دارد، نیست و این تنها یک بخش قانونی است که سند صادر شود و هیچ گونه دست اندازی به این پهنه‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: زمانی که نقشه‌های کاداستر در حال تهیه است می‌توان این تقسیم بندی را انجام داد. زمانی که این نقشه وجود نداشت مشکلات زیادی داشتیم، اما در حال حاضر که این نقشه‌ها تهیه می‌شود سازمان ثبت اسناد کشور می‌تواند بگوید که یک رودخانه دقیقا در کجا قرار دارد و برای آن سند صادر کند که در این شرایط حریم‌ها و ساخت و ساز‌ها قانونی تعیین می‌شود تا تعارضی به وجود نیاید و اگر کسی بخواهد به عنوان مالک معامله کند، جلوی آن گرفته خواهد شد. علاوه بر این از ساخت و ساز‌های غیر مجاز و افزایش خسارت سیل نیز جلوگیری می‌کند.
منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
صد دفعه گفتم ازموتوری نگیر این میشه دیگه همه میخندن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
1
0
باسلام
آقای محترم وزیر لطفا بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران را امر به اجرا فرمایید.
باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
1
آقای وزیرحقوق معوقه کارمندهاروبده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
منم صددفعه گفتم بهش از موتوری نگیر بابا چه رویی داری پدر نیروها رو دراوردی با حقوق 3 تومن .بعد میای اینجا شعر میگی ما که میدونیم چخبره بهت میخندیم.استخدام ات هم که قرارشده سوگلی هاتون رد کنید .راستی قراربود فرزندان ایثارگر تبدیل وضعیت کنی چیشد؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار