کد خبر: ۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
همزمان با روز گرامیداشت شهدا و هفته منابع طبیعی تعداد 110 هزار اصله نهال به یاد شهدای صنعت تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی کشور کاشته شد.

به‌گزارش برق نیوز، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی در این مراسم با تاکید بر اینکه کاشت این تعداد اصله سالانه منجر به کاهش دو هزار و 360 تن گاز دی‌اکسیدکربن خواهد شد، ادامه داد: آب مورد نیاز عمده این نهال‌ها از طریق پساب تصفیه شده تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کاشت این اصله‌ها منجر به توسعه 10 درصدی فضای سبز نیروگاه‌ها شده است، تاکید کرد: این نهال‌ها جزو گونه‌های سازگار با هر منطقه بوده است و پیش از کاشت آنها استعلام‌های مربوطه از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست هر استان دریافت شده است.

طرزطلب با تاکید بر اینکه در سال جاری برای تمامی طرح‌های اولویت‌دار نیروگاه‌های حرارتی مجوز ارزیابی اثرات زیست محیطی دریافت شده است، گفت: تا پاییز امسال بر اساس تبصره سه ماده 11 قانون هوای پاک، در 79 درصد نیروگاه‌های دولتی تجهیزات پایش آنلاین گازهای خروجی از دودکش نصب شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به برنامه این شرکت به منظور مدیریت روغن‌های آلوده PCBs در نیروگاه‌های کشور، گفت: از سال 88 برای نخستین بار در کشور فرایند امحا، احیا و مدیریت روغن‌های آسکارل در دستور کار قرار گرفته است که در حال حاضر بیش از 52 درصد این روغن‌‌ها مدیریت شده است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار