کد خبر: ۴۴۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید به اینکه امسال ۶۵ میلیارد تومان اموال مازاد، راکد و ضایعات شرکت‌های تولید نیروی برق و مدیریت تولید برق به فروش رسیده است، گفت: عواید حاصل از اجرای این طرح صرف جبران بخشی از بودجه و هزینه‌های مورد نیاز این شرکت‌ها به منظور تامین قطعات یدکی و هزینه‌های مورد نیاز براى اماده سازى و نگهدارى نیروگاه‌ها شده است.

به گزارش برق نیوز: معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید به اینکه امسال ۶۵ میلیارد تومان اموال مازاد، راکد و ضایعات شرکت‌های تولید نیروی برق و مدیریت تولید برق به فروش رسیده است، گفت: عواید حاصل از اجرای این طرح صرف جبران بخشی از بودجه و هزینه‌های مورد نیاز این شرکت‌ها به منظور تامین قطعات یدکی و هزینه‌های مورد نیاز براى اماده سازى و نگهدارى نیروگاه‌ها شده است.

ناصر اسکندری با اشاره به برنامه شرکت برق حرارتی برای تامین منابع مالی از محل فروش ضایعات و اموال راکد مازاد، گفت: امسال علاوه بر اقدام صورت گرفته بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان نیز اقلام مازاد و راکد بین شرکت‌های زیرمجموعه جابجا شده است.

وی تاکید کرد: شناسایی اقلام راکد و مازاد به منظور استفاده بهینه داخلی، شناسایی ضایعات موجود در شرکت‌ها به منظور جایگزین کردن مواد اولیه در تولید، پاکسازی محیط نیروگاه‌ها جهت افزایش امنیت و اجرای پروتکل‌های HSE و کمک به تامین منابع مالی شرکت‌های زیرمجموعه از محل درآمد غیرعملیاتی به منظور پوشش هزینه‌ها از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی ادامه داد: فروش اموال مازاد یکی از اقداماتی است که در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف متوقف شده بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح امسال در ۱۷ شرکت تولید نیرو و ۱۰ شرکت مدیریت تولید برق اجرا شده است

اسکندری افزود: عدم وجود دستورالعمل یکپارچه و مدون در سطح شرکت‌ها از جمله چالش‌های اجرای این طرح بوده است که با پیگیری‌های صورت گرفته ریل‌گذاری مناسبی در این زمینه صورت گرفته تا برای سال‌های آتی نیز بتوان با دستورالعمل‌های تدوین شده این طرح را پیگیری کرد. ​
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار