کد خبر: ۴۴۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷:۲۵ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
کلید اتوماتیک کامپکت MCCB شرکت ABB نوعی بریکر است که در تابلو‌های برق هم در ورودی به عنوان بریکر خروجی به سمت مصرف کننده استفاده می‌شود. کلید‌های کمپکت را به صورت سه پل و چهار پل تولید تولید می‌شوند و به منظور حفاظت تأسیسات روشنائی، برق صنعتی، سیم و کابل و ماشین آلات در برابر اضافه بار و جریان اتصال کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کلید به دو دسته کلی قابل تنظیم و غیر قابل تقسیم می‌شود.
سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: کلید اتوماتیک کامپکت MCCB نوعی بریکر در ورودی تابلو‌های برق است و به عنوان بریکر خروجی به سمت مصرف کننده استفاده می‌شود. این کلید‌ها یکی از پر مصرف‌ترین ادوات برق صنعتی هستند و به منظور حفاظت تأسیسات روشنائی، برق صنعتی، سیم و کابل و ماشین آلات در برابر اضافه بار و جریان اتصال کوتاه از فیوز، کلید، فیوز و کلید‌های اتوماتیک استفاده می‌گردد. لیکن به لحاظ اینکه فیوز‌ها همیشه نمی‌توانند عمل حفاظت موضعی و سلکتیو را در انواع مختلف شبکه‌ها بطور کامل و بدون خطا انجام دهند و در شبکه سه فاز در موقع ازدیاد جریان اغلب قطع سه فاز بطور همزمان لازم و ضروری است، در بعضی از شبکه‌های توزیع می‌بایست به محض برگشت جریان (ولتاژ) یا افت بیش از حد مجاز ولتاژ، مدار بطور خودکار قطع و آلار م‌های لازم ایجاد گردد؛ و در بعضی موارد ورود اتوماتیک یا دستی ژنراتور اضطراری یا ترانسفورماتور در شبکه توزیع جهت تداوم کار شبکه یا انجام تعمیرات دوره‌ای شبکه اجتناب ناپذیر می‌باشد. در چنین حالاتی فقط از کلید اتوماتیک می‌توان استفاده کرد.
 
کلید هوایی ABB
قابلیت‌های کلید اتوماتیک
  • حفاظت تجهیزات فشار ضعیف در بخش مسکونی، اداری، تجاری و ساختمان‌های صنعتی
  • دارای قابلیت اندازه گیری، پردازش و نمایش اطلاعات روی صفحه نمایشگر کلید یا روی درب تابلو
  • مدیریت تأسیسات الکتریکی با ارتباط به نرم افزار‌های مانیتورینگ در شبکۀ مدباس (Modbus)
  • حفاظت‌های موتوری
  • امکان حفاظت مدار و سایر المان‌های شبکه با استفاده از کلید اتوماتیک در برابر اضافه جریان و اتصال کوتاه
  • در حالی که کلید فیوز این قابلیت قطع سه فاز به صورت همزمان را ندارد کلید اتوماتیک این امکان را فراهم می‌کند.
  • ارسال سیگنال برای کلید‌های دیگر یا المان‌های حفاظتی شبکه در صورت رخ دادن خطا در سیستم با استفاده از کنتاکت‌های کمکی انجام می‌شود.
  • امکان ورود اتوماتیک یا دستی ژنراتور اضطراری یا ترانسفورماتور در شبکه توزیع برای ادامه کار شبکه یا انجام تعمیرات دوره‌ای
  • امکان به کارگیری مجدد کلید اتوماتیک پس از قطع مدار در اثر جریان زیاد یا اتصال کوتاه بلافاصله بعد از رفع خطا
  • قابلیت مانیتورینگ وضعیت کلید در اتاق کنترل با استفاده از کنتاکت‌های فرعی (کمکی) تعبیه شده در کلید اتوماتیک

کلید هوایی ABB

شرکت ABB با سابقه بیش از ۱۳۰ سال نوآوری، در زمینه برق، اتوماسیون صنعتی، حرکت و رباتیک و اتوماسیون گسسته که توسط پلت فرم دیجیتال ABB Ability supported پشتیبانی می‌شود فعال می‌باشد. ABB کلید‌های کمپکت را به صورت سه پل و چهار پل تولید می‌کند که برای حفاظت تأسیسات روشنائی، برق صنعتی، سیم و کابل و ماشین آلات در برابر اضافه بار و جریان اتصال کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلید اتوماتیک کامپکت ABB پس از قطع مدار در اثر جریان زیاد و یا هر عامل دیگری بلافاصله آماده بهره برداری می‌باشد.

معرفی کلید کمپکت‌های ABB

  • SACE New Emax
    کلید‌های هوایی SACE New Emax شامل شش سری X۱, E۱, E۲, E۳, E۴, E۶ می‌باشد. این مدل‌ها به طور کلی تا جریان‌های ۶۳۰۰آمپر را پشتیبانی می‌کنند. این سری از کلید‌های هوایی ABB بالاترین سطح ایمنی را برای مصارف صنعتی با پشتیبانی از قابلیت‌هایی همچون رک آوت کشویی بدون نیاز به باز کردن درب، درجه حفاظت محیطی IP۵۴، قفل‌های لاک اوت ایمن و عایق دولایه امکان پذیر می‌شدند.
    کلید‌های هوایی SACE New Emax قابلیت نصب واحد‌های حفاظتی برای تشخیص و حفاظت در برابر خطا‌ها را نیز دارا می‌باشند. علاوه بر این ها، توابع حفاظتی بدیع، هشدار‌ها و قابلیت اتصال به کامپیوتر شخصی از طریق فناوری بلوتوث نیز در این سری وجود دارد.
    قابلیت کنترل ریموت
    با کلید‌های کمپکت SACE New Emax می‌توان به کامپیوتر‌های دستی و لپ تاپ متصل شد. تنظیم، نظارت و جمع آوری اطلاعات از راه دور می‌تواند به لطف نمایشگر کنترلی جدید انجام شود. با استفاده از واحد‌های ارتباطی انتقال اطلاعات به تجهیزات ارتباطی مانند موبایل بسیار آسان شده است. حتی امکان کنترل دستگاه‌های نظارت کننده به غیر از مدار شکن با ماژول‌های ورودی / خروجی روی تجهیز نیز وجود دارد.
  • SACE Emax ۲
    کلید‌های هوایی سری SACE Emax ۲ سری EMAX یک تجهیز کامل برای مدیریت توان می‌باشد. کلید‌های کمپکت سری SACE Emax ۲ از قابلیت‌های متعددی پشتیبانی می‌کند تا راه حلی جامع برای سیستم‌های توزیع برق فشار ضعیف ارائه دهند این سری از کلید‌های هوایی استانداردی جدید در دنیای کلید‌های قدرت تعریف کرده است که تمامی الزامات و نیاز‌های شبکه را با بهره گیری از توابع و قابلیت‌های ویژه خود فراهم می‌کند.
    عملکرد
    کلید‌های هوایی سری SACE Emax ۲ در چهار سایز موجود هستند که با وجود ابعاد کوچک بسیار قدرتمند عمل می‌کنند. این سری از کلید‌ها دارای سه استاندارد معتبر IEC، UL، CCC می‌باشد.

    قابلیت اتصال
    کلید‌های هوایی سری SACE Emax ۲ با پشتیبانی از هست پروتکل ارتباطی صنعتی روز دنیا می‌تواند با تمامی سیستم‌های مدییت انرژی و اتوماسیون هماهنگ شود. این کلید همچنین می‌تواند از طریق بلوتوث با لپتاپ و موبایل شما نیز متصل شود.

 

مدل سطح جریان (A) قدرت اتصال کوتاه  (KA) جریان پیک (KA) برای یک ثانیه 
E1.2 1600 66 50
E2.2 2500 100 85
E4.2 4000 سطوح مختلف 100
E6.2 6300 150 سطوح مختلف
 
  • SACE Tmax T
    کلید‌های کمپکت سری SACE Tmax T تا رنج جریانی ۳۲۰۰ آمپر را پشتیبانی می‌کنند و در هفت در انواع سه پل و چهارپل به صورت فیکس قابل ارائه هستند. سایز‌های T۴ و T۵ در انواع پلاگین و سایز‌های T۴, T۵, T۶, T۷ به صورت کشویی قابل ارائه هستند. امکان تعویض واحد تریپ بدون تعویض واحد قدرت نیز وجود دارد در نتیجه با هزینه‌های کم می‌توان این سری کلید‌ها را به روزرسانی کرد.
    مدل‌های SACE Tmax T
    مدل‌های T۴ و T۵ و T۶ دارای ظرفیت قطع ۲۰۰ KA در ۴۱۵ V و ظرفیت قطع ۸۰ KA در ۶۹۰ V هستند. این سه مدل دارای عمق یکسانی هستند که جانمایی آن‌ها را در تابلو‌ها بسیار آسان می‌کند. این مدل‌ها تا رنج ولتاژی ۱۱۵۰ VAC و ۱۰۰۰ DC را پشتیبانی می‌کنند.
    T۷ تا رنج جریانی ۱۶۰۰ A و قدرت قطع ۱۵۰ KA در ۴۱۵ V را پشتیبانی می‌کند.
    T۸ نیز تا رنج جریانی ۳۲۰۰ A را با دو قدرت قطع ۸۵ KA و ۱۳۰ KA در ۴۱۵ V پشتیبانی می‌کند.

 

  • SACE Tmax XT

کلید‌های کمپکت سری SACE Tmax XT با هدف ماکزیمم کردن راحتی کاربردی، ادغام سریع و برقراری سریع اتصال و در عین حال قابل اطمینان بودن و ارائه کیفیت و ایمنی طراحی و توسعه داده شده اند. این کلید‌ها تنها حفاظت را برای سیستم شما برقرار نمی‌کنند، بلکه با انعطاف پذیری، قابلیت قطع بالا و عملکرد مطمئن در شرایط بحرانی خیال شما را از مدیریت سیستم آسوده می‌کنند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار