کد خبر: ۴۵۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰:۱۵ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
شرکت توزیع برق استان بوشهر در واکنش به انتقادات مشترکان خانگی در استان مبنی بر چند برابر شدن ارقام در قبوض اعلام کرد: نرخ سه ماهه زمستان براساس تعرفه زمستانی و مشابه سایر نقاط کشور و طبق بررسی ها، انحرافی از مصوبات تعیین نرخ صورت نگرفته است.

واکنش شرکت برق بوشهر به اعتراضات مربوط به گرانی قبوض

به گزارش برق نیوز، چندی پیش مردم استان بوشهر از بالا بودن مبلغ قبوض برق معترض بودند و می‌گفتند ارقام مندرج در قبض‌های دوره اخیر سه رقمی و نسبت به ماه‌های گذشته چند برابر شده است. جواب شرکت برق بوشهر به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید تعرفه های برق و شرابط عمومی آنها وفق مقررات مندرج در نامه شماره ۹۹/۱۰۹۵۸/۲۰/۱۰۰ مورخ ۹۹/۱/۲۸ و مستند به مصوبه شماره ۳۲۲۴ت/۵۷۵۶۸ه مورخ ۹۹/۱/۱۹ هیئت محترم وزیران ملاک و مبنای قطعی و بلافصل محاسبه بهای برق مصرفی مشترکین محترم بوده و این شرکت نیز مکلف به رعایت مفاد مصوبه یاد شده می باشد.

وفق مفاد مندرج در مصوبه فوق، کلیه مشترکان خانگی در استان بوشهر با توجه به شرایط خاص اقلیمی آب و هوایی از تعرفه گرمسیری برخوردار است که در واقع بیشترین یارانه بخش انرژی در این تعرفه بدان تعلق می گیرد و در حال حاضر نیز این نرخ مبنای محاسبات عرضه انرژی به مشترکین محترم طی 9 ماه ابتدای سال می باشد. 

حسب بررسی های میدانی و تحلیل های مقایسه ای از مشترکان، مشاهده می شود که در مجموع محاسبات انجام شده وفق توضیحات مندرج در بند ۱ بوده و از این بابت انحرافی مشاهده نشده است.

شایان ذکر است در خصوص صورتحساب‌های ارسال شده دوره جاری نیز همچون رویه سال‌های گذشته که همواره طی سه ماهه پایانی سال، بهای برق مصرفی با تعرفه ای موسوم به سایر ایام سال محاسبه شده، بدیهی است میزان یارانه و تخفیف های الگوی مصرف طی فصل زمستان کاهش یافته و در صورتی که مشترکین الگوی تعریف شده را رعایت ننمایند، بسته به میزان مصرف مشمول افزایش بهای برق مصرفی خواهند بود که این مقوله نیز همچون سال‌های گذشته اجرا شده است.

در این بین طی دو ماهه منتهی به پایان سال نیز در مجموع 73 هزار مشترک مشمول تخفیف برق امید شده اند.
                             
در خاتمه این شرکت ضمن ارج نهادن به دیدگاههای اصحاب رسانه و تنویر افکار مشترکان محترم آمادگی کامل دارد در صورتی که مصادیق و یا ابهاماتی دال بر محاسبه غیر متعارف بهای برق مصرفی وجود داشته باشد به تفکیک انشعاب به صورت ویژه بررسی و در صورت نیاز اقدام اصلاحی در این خصوص را اعمال نماید. 

منبع: خلیج فارس

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
0
تکلیف مدیران احضار شده به دادگاه شرکت توزیع بوشهر چه شد؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
آقا اگر درآمد برق صرف هدف مندی رایانه نشود نیاز نیست قیمت بالا برود، مجلس محترم باید کاری کند تا خدای نکرده صنعت برق بیشتر از این متضرر نشود در غیر این صورت صنعت مادر برق ورشکسته کامل خواهد شد، لطفا به برق یک خدمت مادر نگاه کنید و از سیاست غلط صرف در آمد آن در جای دیگر صرف نیر کنید و به دنبال برق مطمئن باشید کشور در پیک بار نیاز به ۸۰ هزار مگاوات برق دارد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار