کد خبر: ۴۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: با توجه به نیاز شبکه در استان مازندران و ضرورت افزایش تولید برق، موافقت احداث یک بلوک سیکل‌ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی جدید در این نیروگاه دریافت شده است و این پروژه نیز در حال احداث است.
به گزارش برق نیوز، محسن نعمتی در ارتباط مستقیم رئیس‌جمهور با مراکز خدمات و تولید انرژی وزارت نیرو با تاکید بر این نیروگاه با ۹ واحد منصوبه و ظرفیتی بالغ بر دو هزار و ۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند، ادامه داد: با توجه به نیاز شبکه در استان مازندران و ضرورت افزایش تولید برق، موافقت احداث یک بلوک سیکل‌ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی جدید در این نیروگاه دریافت شده است و این پروژه نیز در حال احداث است.
 
میزان تولید انرژی این نیروگاه در پایان سال گذشته به حدود ۱۰.۵ میلیارد کیلووات ساعت رسیده بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۸.۶ درصد افزایش یافته است. 

وی با تاکید بر اینکه این نیروگاه بدون هیچگونه نیاز به کارشناسان خارجی فعالیت‌های بسیار موثری را در بخش تعمیرات، بهره‌برداری و نگهداری از واحد‌ها به انجام رسانده است، ادامه داد: با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور و مخاطرات ایجاد شده در این زمینه تمامی تعمیرات پیش‌بینی شده برای واحد‌های نیروگاه در موعد مقرر به پایان رسیده است.

نعمتی اضافه کرد: به منظور کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی، پروژه نصب آب شیرین‌کن در نیروگاه نکا با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال انجام است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تابستان امسال شاهد بهره‌برداری از این مجموعه با ظرفیتی بالغ بر ۶ میلیون لیتر در شبانه‌روز خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه ظرف چند سال اخیر بالغ بر ۴۵ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه توسط متخصصان داخلی ساخته شده است، گفت: نیروگاه نکا قطب ساخت داخل در کشور محسوب می‌شود و فرهنگ استفاده از توانمندی و ساخت داخل به صورت کامل در این مجموعه نهادینه شده است.

نعمتی یادآور شد: طی چند سال اخیر در تلاشیم تا واحد‌های قدیمی را به ظرفیت نامی خود بازگردانیم؛ از این رو ظرف دو سال گذشته با اجرای پروژه‌های رفع موانع تولید و صرف هزینه‌ای کمتر از ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای احداث یک نیروگاه جدید موفق شده‌ایم بالغ بر ۵۰ مگاوات به توان عملی تولید نیروگاه بیفزاییم. همچنین سال گذشته با وجود گذشت ۴۲ سال از قدمت نیروگاه توانسته‌ایم رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات را به ثبت برسانیم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار