کد خبر: ۴۵۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
جریان موتور هنگام راه اندازی به ۶ تا ۷ برابر بار نامی موتور می‌رسد که بوسیله راه انداز ستاره مثلث مقدار جریان راه اندازی موتور تا حد زیادی کاهش می‌یابد و از صدمات ناشی از جریان راه اندازی بالا به موتور جلوگیری می شود.
سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: راه اندازی به روش ستاره مثلث یک روش بسیار متداول برای راه اندازی موتور  در گشتاور پایین است. این نوع از راه اندازی برای موتور قفس سنجابی القایی مورد استفاده قرار می گیرد. جریان موتور هنگام راه اندازی  به ۶ تا ۷ برابر بار نامی موتور می‌رسد که بوسیله راه انداز ستاره مثلث مقدار جریان راه اندازی موتور تا حد زیادی کاهش می‌یابد و از صدمات ناشی از جریان راه اندازی بالا به موتور جلوگیری می شود. عملکرد این نوع از راه اندازی به این صورت است که ابتدا، سیم پیچ استاتور به صورت ستاره و سپس به حالت مثلث تغییر می کند در این صورت جریان راه اندازی موتور در حالت ستاره به یک سوم جریان موتور در حالت مثلث کاهش می‌یابد. به این وسیله راه اندازی ستاره مثلث نسبت به راه اندازی مستقیم ،گشتاور راه اندازی را تا یک سوم کاهش می‌یابد.
مدار  راه اندازی موتور آسنکرون به صورت ستاره – مثلث
 
 
مدار فرمان و قدرت راه اندازی موتور قفس سنجابی بصورت ستاره مثلث
مدار  راه اندازی موتور آسنکرون به صورت ستاره – مثلث

با فشردن s2 مدار به صورت ستاره شروع به کار می کند و با فشردن s3 در صورتی که مدار ستاره فعال باشد، ستاره قطع شده و مدار در حالت مثلث قرار می گیرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار