کد خبر: ۴۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸:۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مصطفی رجبی مشهدی:
سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص فرسودگی برخی از ترانسفورماتورها گفت: ما ترانسفورماتور‌هایی با عمر بالای ۴۰ سال در شبکه برق کشور داریم که مجموع آن حدود ۱۷ هزار مگاولت آمپر است که این مقدار به‌ تدریج باید با ترانسفورماتور‌های نو جایگزین شوند.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: در واقع برخی از ترانسفورماتورهای کشور نیاز به تعویض دارند که در دستور کار قرار دارند که تعویض شوند.

او ادامه داد: صنعت ترانسفورماتور زیرساخت صنعت برق است و ما سالانه نیاز داریم ۷ هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتور جدید به شبکه سراسری برق کشور اضافه کنیم.

وی افزود: ما ترانسفورماتور‌هایی با عمر بالای ۴۰ سال در شبکه برق کشور داریم که مجموع آن حدود ۱۷ هزار مگاولت آمپر است که این مقدار به‌تدریج باید با ترانسفورماتور‌های نو جایگزین شوند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: در واقع باید ترانس‌های جدیدی نصب و راه اندازی شوند چرا که این فرسودگی ترانسفورماتورهای برق، ممکن است شبکه برق را دچار حوادثی کند.

او با بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته ما توانستیم ۶ هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتور جدید برای نصب در شبکه برق کشور بسازیم.

سخنگوی صنعت برق کشور  بیان کرد: ما در مجموع حدود ۴۷ هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتوری داریم که بالای عمر ۳۰ سال هستند که از این تعداد ۱۷هزار مگاولت آمپر بالای ۴۰ سال عمر دارند.

او  ادامه داد: با افزایش عمر ترانسفورماتور‌ها در شبکه برق احتمال بروز حوادث افزایش می‌یابد، حتی ترانسفورماتور‌هایی در کشور داریم که عمر بالای ۵۰ سال هم دارند و برای جایگزینی آن‌ها باید فکری کرد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: در حال بررسی روش‌هایی برای تأمین مالی سازندگان و تأمین کنندگان ترانسفورماتور در کشور هستیم چرا که ترانسفورماتور‌های فرسوده و با عمر بالا را در کل کشور داریم، اما عمده آن‌ها در سه استان تهران، خوزستان و مازندران هستند.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص فرسودگی نیروگاه‌ها در کشور بیان کرد: احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید، ارتقا توان تولید نیروگاه‌ها، انجام تعمیرات نیروگاهی و ورودنیروگاه‌های برق با تمام توان به مدار تولید و احداث شبکه‌های انتقال از جمله فعالیت‌های انجام شده در طرح صفر ۹۹ بوده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار