کد خبر: ۴۵۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹:۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
رجبی مشهدی:
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با توجه به اینکه استان تهران جمعیت بالایی دارد، مشترکان باید الگوی مصرف را جزء برنامه‌های اصلی خود قرار دهند؛ چرا که برای صرف هزینه‌های خانگی نیز مهم تلقی می‌شود، در ایام غیر پیک ۲۵ درصد مشترکان خانگی شهر تهران پرمصرف هستند و در ایام پیک ۳۰ درصد مشترکان در این دسته قرار می‌گیرند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی گفت: اگر مشترکان ۲۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند منجر به کاهش حدود ۴۰ درصدی در بهای برق مصرفی آنها خواهند شد و به همین طریق مشترکان بخش خانگی با اعمال اصول مدیریت مصرف برق و بهینه سازی روند مصرف برق خود از مزایا و پاداش‌های ریالی در نظر گرفته شده به شکل تخفیف، بهره‌مند می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: در حال حاضر ۲۲.۵ درصد مشترکان برق کم‌مصرف، ۴۹ درصد خوش‌مصرف و ۲۸.۵ درصد هم پرمصرف هستند که وقتی میزان مصرف برق مشترکان را با دورۀ مشابه سال قبل مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که پرمصرف‌های قبلاً ۳۵ درصد بودند که حالا به ۲۸.۵ درصد رسیده اند.

رجبی مشهدی افزود: در تابستان باید نیروگاه جدید به مدار اضافه کنیم چرا که کشور درحال توسعه است و امسال ۱۰ درصد انرژی بیشتر نسبت به سال قبل به صنایع بزرگ دادیم ولی اوج بار را پایین آوردیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
سلام : از اینکه مشترکان نه تنها تهرانی بلکه سراسر کشور درمصرف هرگونه انرژی باید مدیریت مصرف را داشته باشند با توجه هب اینکه در مابه ازای مصرف باید هزینه بپردازند تردید وشکی نیست اما واقعا با توجه به اینکه عمده مصارف شامل روشنایی (طی چند سال اخیر عمدتا سیستم روشنایی از لامپهای رشته ای به کم مصرف تغییر یافته )غحداکثر یک یخچال وفریزر ؛تلویزیون ؛گاها سیستم هایی مانند مایکروفر وماشین ظرفشویی ولباس شویی که به تحقیق ومشاهدات نیز عموما در طول ماه استارت انها محدود به چند ساعت وعمدتا در ایام تعطیل ویا شب میباشد وکولر خواهشمندم درمورد چگونگی انچه مدیریت بیشتر مصرف است توضیحات داده شود چکار دیگری متوان انجام داد ؟ بیشتر مصرف مربوط به راندمان تجهیزات مصرفی میباشد که بعضا در گروههای انرژی بالاتر از Aمیباشند وانقدر وسایل وتجهیزات نیز متاسفانه گران شده که امکان جایگزینی انها وجود ندارد والزمامات استانداردی نیز کنترلی بر گرید اجباری تولید ندارد ومتاسفانه تشویق مالی جهت جایگزینی نیز وجود ندارد بنابراین ضرورت تدابیر وکمک بر مدیریت مصرف از سوی مسئولین را ضروری مینماید اینکه صرفا لامپ اضافه خاموشویا استارت تجهیزات به ساعات غیر پیک و.... امروز کفایت کافی ندارد چرا که فرهنگ سازی این موارد عموما سالهاست در حال انجام ورعایت شده است. با تشکر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار