کد خبر: ۴۵۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
یک شرکت ترکیه فعال در حوزه انرژی برای ساخت دو نیروگاه برق حرارتی در استان تاشکند ازبکستان ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش برق نیوز، ازبکستان با همکاری شرکت Aksa Enerji  ترکیه طرح‌های سرمایه گذاری در ساخت و استفاده دو نیروگاه برق حرارتی در استان تاشکند به ظرفیت ۴۷۰ مگاوات را اجرا می‌کند.

این نیروگاه‌های برق حرارتی در ۷ هکتار زمین در ناحیه «کیبرای» استان تاشکند ساخته می‌شوند.

ارزش کلی این طرح‌ها ۳۰۰ میلیون دلار است و به طور کامل از حساب سرمایه گذاری‌های خارجی تامین مالی می‌شود. این نیروگاه‌های برق حرارتی که برنامه ریزی شده در ۳ ماهه چهارم سال جاری میلادی به بهره برداری برسد، در سال ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون کیلووات برق تولید می‌کند.   

در چارچوب اجرای طرح‌ها بین شرکت انرژی Aksa Enerji  ترکیه و وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان یک قرارداد سرمایه گذاری و همچنین یک قرارداد در مورد خرید برق با شرکت سهامی «شبکه‌های ملی برق ازبکستان» امضا شده است.

ترکیه یکی از مهم‌ترین همکاران تجاری ازبکستان در منطقه محسوب می‌شود.

مبادلات بازرگانی این ۲ کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی در سطح دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از ۱۶۱۱ شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ترکیه فعالیت می‌کنند.

امروز در ازبکستان با حضور شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه طرح‌های بزرگی از جمله تولید فناوری‌های پیشرفته، مدرنیزه کردن زیربنا‌های انرژی، حمل و نقلی و مخابراتی، نظامی و گردشگری اجرا می‌شود.  

ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ ۱۶ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ ۴ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
تنها هنر و توانایی مدیران وزارت نیرو مخصوصا توانیر تبدیل فرصت ها به تهدید ها است بعد از ان هزاران جلسه و کنفرانس می گذارند تا تهدید ها رابر طرف کنند این تنها هنر این مدیران است. در سال ۹۴ سقف ساختمان برق باختر را تخریب و گنبد شیشه ای درست کرد بعد ان ساختمان دچار تغییرات شدید اب و هوایی شد زمستان های سرد و تابستان های گلخانه ایی و گرم. برای تعدیل اب و هوا در ابتدای تابستان گنبد های شیشه ای را مثل رو ستائیان گل اندود و در زمستان بر روی گنبد ها پلاستیک می کشند یعنی سقف ساختمان برق باختر ۶ ماه اول سال گل اندود و ۶ ماه دوم سال پلاستیک کشیده است و منظره بسیار زشتی را ایجاد می کند که کسی تمایلی به نگاه بالا را ندارد.
یاداوری میکنم ترکیه کشور ان چنان قدرتمندی نیست بلکه ما خیلی ناتوان هستیم و این فرصت گران بهایی است تا ترکیه یکی یکی این فرصت ها برداشت کند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار