کد خبر: ۴۵۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مصطفی رجبی مشهدی:
سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص اینکه ماهیانه چه مبلغی از مشترکان برق بابت بیمه اخذ می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد و در ادامه در خصوص اینکه سالانه چند نفر از بیمه برق استفاده می‌کنند و چند نفر در این حوزه شکایت کرده‌اند گفت: سال گذشته چیزی بالغ بر ۱۸ هزار و پانصد پرونده در سامانه ثبت شده که از این تعداد چیزی بالغ بر خسارت ۱۴ هزار نفر پرداخت‌شده است.
به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به چگونگی استفاده از حق بیمه در قبض برق گفت: کسانی که وسایل خانگی آن‌ها بر اساس نوسانات و یا قطعی برق آسیب دیده، می‌توانند با ارائه مدرک به شرکت‌های توزیع محل زندگی مراجعه کنند و بعد از کارشناسی، مبلغ پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: به طور کلی به ازای هرماه ۱۰۰ تومان از مشترکان خانگی شهری و ۵۰ تومان از مشترکان خانگی روستایی اخذ می‌شود. همچنین هزینه بیمه برق برای مشترکان تجاری و سایر مصارف شهری ۱۰۰۰ تومان و برای روستاییان ۵۰۰ تومان در ماه است.

سخنگوی صنعت برق کشور در ادامه در خصوص اینکه سالانه چند نفر از بیمه برق استفاده می‌کنند و چند نفر در این حوزه شکایت کرده‌اند؟ افزود: سال گذشته چیزی بالغ بر ۱۸ هزار و پانصد پرونده در سامانه ثبت شده که از این تعداد چیزی بالغ بر خسارت ۱۴ هزار نفر پرداخت‌شده است.

او گفت: در حال حاضر پرونده هزار نفر از آن‌ها در دست بررسی است و یک تعدادی هم از دید بیمه مشمول خسارت نشدند، سقف مربوط به وسایل برقی که ۹۵ درصد کل خسارات را پوشش می‌دهد، سال گذشته ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان بود که امسال به ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: به طور کلی شرکت توانیر فقط مدارک را جمع آوری می‌کند و آن را تحویل بیمه می‌دهد و شرکت بیمه گذار هم براساس  مستندات و کارشناسی آن را پرداخت می‌کند.

گفتنی است؛ اولین کاری که متقاضیان باید انجام دهند این است که وارد سامانه بیمه به آدرس bime.tavanir.org.ir شوند. بعد از وارد کردن شناسه قبض، مشترک باید مستندات و اطلاعات لازم را در سامانه آپلود کنند. بعد از اینکه اطلاعات به شرکت بیمه‌گذار مربوطه انتقال داده شد، کارشناسان بیمه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و میزان خسارت را به مشترک اعلام می‌کنند. در صورت اعتراض مشترک، مجدد این فرایند با دقت بیشتری انجام و در نتیجه پول به‌حساب مشترک واریز می‌شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار