کد خبر: ۴۵۲۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱:۳۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
تلمبه یا پمپ با افزایش فشار جریان سیال، امکان جابجایی آن تا ارتفاع بالاتر یا پایین دست (حوضچه یا مخزن) را فراهم می‌کند. پمپ و یا الکترو موتور از تجهیزاتی می‌باشند که جهت برق دار شدن و راه اندازی به تابلو برق نیاز دارد، تجهیزات حفاظتی بکار رفته در تابلو برق پمپ، شامل کلید اصلی، کنترل فاز، کلید‌های مینیاتوری و ... می‌باشد.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز:  پمپ یا تلمبه یک وسیله‌ای مکانیکی برای انتقال مایعات می‌باشد. پمپ‌ها بر اساس نوع جابجایی مایع به سه گروه زیر تقسیم می‌شوند:

  • بالابر مستقیم
  • جابجایی
  • گرانشی

تلمبه یا پمپ با افزایش فشار جریان سیال، امکان جابجایی آن تا ارتفاع بالاتر یا پایین دست (حوضچه یا مخزن) را فراهم می‌کند. انواع پمپ‌های رفت و برگشتی عبارتند از پمپ پیستونی، پمپ پلانچری، پمپ دیافراگمی، پمپ‌های دورانی، پمپ دنده ای، پمپ لوبیایی، پمپ پیچی، پمپ پره‌ای، پمپ بادامکی.

تابلو برق پمپ آب


تابلو‌های برق بهترین روش برای راه اندازی و کنترل پمپ هستند، با بکارگیری پمپ آب پس از هربار باز کردن شیر آب، پمپ نیازی به کار در ماکزیمم توان خود ندارد و با استفاده از تابلوبرق، پمپ آب با میزان افت فشار آب تنظیم می‌شود وبه همان میزان تعریف شده به گردش در می‌آید؛ این کار باعث افزایش عمر پمپ و سیستم آبرسانی می‌شود.

تابلو برق تلمبه آب
تجهیزات بکار رفته در تابلو پمپ آب به شرح زیر است:

  • یک کلید اصلی در ورودی
  • ۳ عدد چراغ سیگنال برای تشخیص قطع یا وصل بودن فاز‌ها
  • یک کنترل فاز جهت حفاظت افت ولتاژ و حفاظت اختلاف فاز
  • تجهیزات حفاظتی شامل کلید حرارتی و کنتاکتور و یا کلید مینیاتوری

تجهیزات حفاظتی تابلو برق مانند کنترل فاز و کنترل بار و کلید مینیاتوری و یا کلید راه انداز موتوری یا حرارتی و... می‌باشد و جهت تشخیص قطع یا وصل بودن فاز‌ها می‌توان از ۳ عدد چراغ سیگنال قبل یا بعد از کلید اصلی استفاده کرد که با تشخیص وجود اختلاف ولتاژ بین هریک از فاز‌ها با نول، چراغ مربوطه روشن شود. همچنین می‌توان از یک کنترل فاز جهت حفاظت افت ولتاژ و حفاظت اختلاف فاز و یک مولتی متر یا پاورمتر جهت نمایش المان‌های جریان و ولتاز و توان و فرکانس استفاده کرد. برای نمایش جریان در امپر متر یا مولتی متر برای هر یک از فاز‌ها یک ترانس اندازه گیری جریان یا CT مورد نیاز است. برای هر یک از پمپ‌ها و یا موتور‌ها با توجه به توان پمپ، یک کلید حرارتی و یک کنتاکتور و یا کلید مینیاتوری به همراه بیمتال استفاده می‌شود. برای راه اندازی پمپ‌ها با توان‌های بالاتر از ۴ اسب بخار از مدار ستاره مثلث یا دو ضرب استفاده می‌شود.

قیمت تابلو برق پمپ آب

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار