کد خبر: ۴۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸:۵۷ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
وضعیت ارتباطات در کهگیلویه و بویراحمد زیاد مورد رضایت مردم شهر و روستا نیست تا جایی که دیگر دلشان برای نبود تلفن تنگ نمی‌شود، چون برقی نیست که سیستم ارتباطات این مناطق فعال باقی بماند.

ناپایداری برق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش برق نیوز، توسعه فضای ارتباطات و اطلاعات در دنیا تغییرات زیادی را در زندگی بشر بوجود آورده تا جایی که هر روز شاهد توسعه ابزار‌های در این بخش هستیم و دیگر وسایل ارتباطی اولیه از جمله تلفن زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

وضعیت ارتباطات در کهگیلویه و بویراحمد زیاد مورد رضایت مردم اعم از شهری و روستایی نیست تا جایی که دیگر دلشان برای نبود تلفن ثابت لک می‌زند، ولی زیرساخت‌های فنی برای روی آوردن به این وسیله ارتباطی آسان و کم هزینه فراهم نیست.

تلفن ثابت در مناطق بسیاری از جمله روستا‌های برد پهن و مورغم زیلایی، سرتنگ رواق، ده برایی، آبمورد و ... چمع آوری شده که هم اکنون جای سوال بوده که آیا برای برقراری مجدد تلفن ثابت این مناطق زیرساخت‌های فنی گذشته وجود دارد یا خیر.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ناپایداری شبکه برق در مناطق روستایی سبب قطع تلفن می‌شود که در این شرایط باید ظرفیت باطری مراکز و سایت‌ها را افزایش داد، زیرا این مهم دردسر ساز بوده و شرایط را برای سرقت از مسیر‌های فیبر نوری فراهم می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تکنولوژی وایرلس استقبال چندانی در کل کشور از تلفن فیکس به عمل نمی‌آید و اقبال عمومی به سمت استفاده از تلفن همراه روز به روز بیشتر می‌شود به طوری که ما در استان  بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تلفن همراه داریم در حالی که تعداد تلفن فیکس کمتر از ۱۰۰ هزار شماره است.

محمد هادی امیری افزود: تلفن‌های ثابت روستا‌ها را با توجه به اینکه روستاییان استقبال نکردند و مرتب مورد سرقت واقع می‌شدند در زمان مدیران گذشته جمع‌آوری شدند و به آن‌ها تلفن   GSM با قابلیت موبولیتی دادند و هم اکنون نیز آماده ارائه خدمات هستیم.

وی با اشاره به ناپایداری شبکه برق، ادامه داد: در این زمینه باید شرکت توزیع نیروی برق پاسخ دهند و واقعیت امر این است که  یکی از ناپایدارترین شبکه‌های برق را داریم اگرچه در مرکز بخش‌ها و دهستان‌ها باطری و موتوربرق داریم.

امیری خاطرنشان کرد: متاسفانه سایت‌ها مرتب مورد سرقت واقع می‌شوند  و باطری آن‌ها و همچنین ترانس برق و شبکه را سرقت می‌کنند و با توجه به اینکه در گذشته میسر‌های فیبر نوری در استان اجرا نشده از جمله مسیر‌های پشتیبانی  قطعی‌های مقطعی داریم که تلاش می‌کنیم به حداقل برسانیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار