کد خبر: ۴۵۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۲ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
 وزارت برق عراق از راه اندازی نیروگاه‌های جدید برق با توان تولیدی ۳ هزار مگاوات برای رسیدن به سقف ۲۲ هزار مگاوات تولید برق در تابستان پیش رو خبر داد.

به گزارش برق نیوز، «احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق، گفت که در مدت کوتاه پیش رو یک فاز از نیروگاه برقی صلاح الدین راه اندازی می‌شود که تولید برق کشور را ۶۳۰ مگاوات افزایش می‌دهد و چند فاز تازه هم در نیروگاه‌های بسمایه و سماوه و واسط راه اندازی خواهد شد و تعمیرات لازم دوره‌ای در چند نیروگاه دیگر انجام خواهد شد که موجب افزایش ۳ هزار مگاواتی تولید برق کشور می‌شود.

او گفت که وزارت برق همچنان در حال تلاش برای تقویت زیرساخت‌های شبکه برق و ساخت نیروگاه‌های جدید و اجرای تعمیرات دوره‌ای خواهد و هدف رساندن تولید برق کشور به ۲۲ هزار مگاوات در تابستان  ۲۰۲۱ است که البته این موضوع مشروط به تأمین سوخت لازم است.

سخنگوی وزارت برق عراق افزود که این کشور همچنان نیازمند واردات گاز برای راه اندازی نیروگاه‌های تولید برق است و گاز تولید داخل در حال حاضر کفاف نیاز‌های نیروگاه‌ها را نمی‌کند و تأکید کرد که هماهنگی‌ها با وزارت نفت برای تضمین تأمین سوخت نیروگاه‌ها ادامه دارد.

او همچنین خبر داد که وزارت برق در حال بررسی پیشنهاد‌های شرکت‌های تجاری درباره نصب کنتور‌های هوشمند در کشور است و موضوع به هیئت وزیران ارجاع داده خواهد شد و در آینده نزدیک در چند منطقه بغداد به صورت آزمایشی این پروژه اجرا خواهد شد.

العبادی درباره اتصال شبکه برق عراق به کشور‌های شورای همکاری نیز تأکید کرد که ۸۱ درصد از این پروژه به اتمام رسیده و به زودی اتصال دو نیروگاه فاو به نیروگاه الزور در کویت انجام خواهد شد.

همزمان «احمد ابوالهیل»، عضو کمیسیون نفت و انرژی مجلس عراق، گفت که در بودجه ۲۰۲۱ عراق اموال کافی به وزارت برق برای حل بحران برق اختصاص یافته و افزود که بسیاری نیروگاه‌ها آماده راه اندازی و فعالیت هستند.

او گفت که مسئله برق در عراق فقط مسئله تولید نیست بلکه مسئله توزیع و شبکه برق هم هست و بخش زیادی از برق تولیدی کشور به علت فرسودگی شبکه‌های برق هدر می‌رود.

وی افزود که درباره مسئله گاز هم طرف ایرانی وعده مساعدت در تابستان داده است.

مسئله برق در عراق از مسائل جدی است که به خصوص در فصل گرمای تابستان معمولا کمبود آن موجب اعتراضات و تظاهرات در عراق می‌شود.

 
منبع: دیپلماسی ایران
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار