کد خبر: ۴۵۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱:۳۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
آمپر واحد اندازه گیری جریان الکتریکی می‌باشد. آمپرمتر‌ها استفاده بسیار گسترده‌ای در آزمایشگاه‌ها و صنایع دارند. آمپرمتر‌ها را در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تولید می‌شوند. آمپرمتر‌های دیجیتال می‌توانند با محاسبات ریاضی به صورت دقیق‌تر و در واحد‌های کوچک‌تری مانند میلی‌آمپر و میکروآمپر، آمپراژ مدار را نشان دهند.

سرویس آموزش های تخصصی برق نیوز: آمپر واحد اندازه گیری جریان الکتریکی می باشد. تجهیزات اندازه گیری جریان آمپر متر و جریان های کوچک با نام میلی آمپرمتر و همچنین میکرو آمپرمتر شناخته می شوند. آمپرمترها استفاده بسیار گسترده ای دارند، آزمایشگاه ها، صنایع ، کارگاه ها و... برای اطمینان از این که جریان بیش از مقدار مجاز نباشد از آمپر متر استفاده می کنند.

انواع آمپرمتر

  • آمپرسنج با سیم ‌پیچ مغناطیسی متحرک
  • آمپرمتر با آهن متحرک
  • آمپرسنج الکترودینامیکی
  • آمپرمتر یکسوکننده
  • آمپرمتر دیجیتالی

آمپرمتر دیجیتالی
آمپرمترها را در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تولید می شوند. نوع آنالوگ با صفحه‌ی مدرج و عقربه‌ای خود مقدار جریان اندازه‌گیری شده را به کاربر نمایش می‌دهد و آمپرمترهای دیجیتال می‌توانند با محاسبات ریاضی به صورت دقیق‌تر و در واحدهای کوچک‌تری مانند میلی‌آمپر و میکروآمپر، آمپراژ مدار را نشان دهند.

آمپرمتر دیجیتال
این تجهیزات صورت مستقیم و بدون نیاز به انجام محاسبات می‌توانند جریان را اندازه‌گیری کرده و با دقت بالایی در خروجی نمایش دهند. برای استفاده از آمپر متر دیجیتالی کافی است آمپر متر به صورت اتصال سری در مدار قرار گیرد و عدد نمایش داده شده قرائت شود. محدوده‌ی جریان‌ این نوع از آمپرمترها کوچک است اما قیمت ارزان‌تر و دقت بالاتری مخصوصا در اندازه گیری جریان‌ DC دارند و نیازی به کالیبره شدن مکرر ندارند.
در طراحی آمپر متر دیجیتال، از یک مقاومت شنت برای تولید یک ولتاژ کالیبره متناسب با جریان استفاده شده است. سپس این ولتاژ توسط ولت متر دیجیتالی اندازه گرفته می شود ؛ با استفاده از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال، نمایشگر دیجیتال برای نمایش جریان عبوری از شنت تنظیم می شود. این میترها معمولا برای نمایش مقادیر موثر RMS موج های سینوسی تنظیم می شوند ولی در برخی موارد برای نمایش مقادیر TRMS طراحی و تنظیم می شوند. گلدستار، کیوریتسو، یونیتی، کیوریتسو، هیوکی، مستک، مارمونیکس، لوترون، آدنیس، کیوریتسو، برنا الکترونیک و.... از تولید کنندگان آمپر متر های دیجیتال هستند.

آمپرمتر دیجیتال

راهنمای خرید آمپرمتر

  • با قابلیت اندازه گیری جریان مستقیم ( DC ) و متناوب ( AC)
  • اندازه گیری جریان حداقل و حداکثر
  • دقت اندازه گیری و قدرت نمایش اعشار صفحه نمایشگر
  • قابلیت True RMS
  • تجهیزات جانبی دستگاه
  • دارای استانداردهای ایمنی در مقابل گرد وغبار و رطوبت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار