کد خبر: ۴۵۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۷ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
هشت پروژه صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد تومان فردا سه‌شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و در قالب سومین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود. از جمله رونمایی از روتور توربین بخار نیروگاه بعثت و بهره برداری از طرح برقرسانی به ۶۲ روستای کشور.
سومین هفته پویش الف ب با حضور ویدئو کنفرانسی اردکانیان
 
به‌ گزارش برق نیوز، هشت پروژه آماده افتتاح، چهار پروژه برای اصفهان، دو پروژه سهم استان چهارمحال و بختیاری، یک پروژه نیز در استان تهران و پروژه برق‌رسانی به ۶۲ روستا به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهم‌ترین پروژه این هفته پویش، رونمایی از نخستین روتور توربین بخار ساخت ایران است که با ۶ متر طول و ۱۵ تن وزن، تعداد دو هزار و ۵۱۹ عدد پره دارد. این پروژه به روش مهندسی معکوس و تولید داخل بوده که با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد تومانی آماده رونمایی است.

عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، با اشاره به اینکه این روتور توربین ۸۲.۵ مگاواتی توسط متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ساخته شده است، افزود: به منظور خرید خارج توربین یاد شده بایستی ۹۰۰ میلیارد ریال (حدود سه میلیون یورو) برای تامین ارز مورد نیاز اختصاص می‌یافت که با ساخت داخل این روتور، تمامی هزینه‌های صرف شده به ۳۵۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی با اشاره به آمادگی کامل این شرکت برای انجام پروژه‌های مشابه برای سایر نیروگاه‌های کشور، گفت: دور نامی این توربین سه هزار دور در دقیقه، تعداد مراحل پره ۱۹ ردیف، تعداد پره ۲۵۳۹ عدد، فشار نامی بخار ورودی ۸۶.۱۸ بار و دمای نامی بخار ورودی ۵۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، مدت زمان عملیاتی ساخت این روتور توربین را ۶ ماه برشمرد و افزود: در ساخت این توربین ۷۵ هزار نفر ساعت کارکرد در بخش‌های مهندسی متالورژی، مکانیک و ساخت، تدارکات، ماشینکاری، پره‌سازی، تست‌های غیرمخرب و کنترل ابعادی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

پیشاهنگ با تاکید بر اینکه این روتور دمای بخار بالای ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند، گفت: سازنده پیشین این روتور شرکت جنرال الکتریک آمریکا بوده که تیم مهندسی شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با وجود عدم دسترسی به مدارک ساخت، نقشه‌های مربوطه و امکان ارتباط با شرکت سازنده، توانسته است با اندازه‌برداری از روتور موجود در نیروگاه و از روش مهندسی معکوس اقدام به ساخت داخل روتور توربین یاد شده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران با ساخت این روتور توربین بخار در میان پنج کشور برتر سازنده این روتور‌ها و شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران نیز در بین شرکت‌های برتر در زمینه ساخت روتور توربین جهان قرار گرفته است.
 
سومین هفته پویش الف ب با حضور ویدئو کنفرانسی اردکانیان

چهار پروژه آماده افتتاح صنعت برق در استان اصفهان شامل "نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی طالخونچه"، "نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی زادافشار"، " بخشی از اتصالات ۶۳ کیلوولت هسنیجه" و "خط ۶۳ کیلوولت سپاهان" است که در شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد و طالخونچه با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان صنعتی، تغذیه پست‎های ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی علویجه، سیمان ساروج و هسنیجه افتتاح خواهد شد.

 پروژه "تصفیه‌خانه آب سامان" با ظرفیت ۱۲۰ لیتر در ثانیه، دو هزار و ۷۰۰ متر لوله خط انتقال آب خام، پنج هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال آب پاک از تصفیه‌خانه به مخازن شهر و مخازن آب به ظرفیت هزار مترمکعب با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان و ۳۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش در شهرستان سامان و پروژه "احداث ۲ بی ۶۳ کیلوولت در پست فارسان" برای تغذیه به پست ۶۳ کیلوولت دشتک و با هدف تامین برق پایدار برای مشترکان صنعتی، خانگی و تجاری و تغذیه پست سیار دشتک، دو پروژه آماده افتتاح در استان چهارمحال و بختیاری است.

همچنین پروژه برق‌رسانی به ۶۲ روستا در ۱۶ استان اردبیل، ایلام، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد با جمعیت تحت پوشش ۹۳۱ خانوار قرار است فردا به بهره‌برداری برسد.

به منظور برقرسانی به این روستاها ۱۴۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث شده است.

همچنین تعداد ۸۷ دستگاه ترانسفورماتور نیز به منظور برقرسانی به  ۶۲ روستایی که فردا برقرسانی به آن‌ها به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد، نصب شده است.

 به منظوربرقرسانی به این روستا‌ها که در محدوده عملیاتی ۱۹ شرکت  توزیع برق کشور پراکنده شده،  در مجموع  ۳۴۰۰۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
به داد نیروگاه یزد برسید
|
Germany
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
1
1
دکتر اردکانیان_مهندس طرزطلب سلام. نیروگاه یزد مدیرعامل قوی، مدبر، تصمیم گیر، تصمیم ساز، اهمیت به منابع انسانی و.... ندارد سرپرست جدید آقای جمال الدینی نمی تواند این مجموعه را مدیریت کند چون ضعیف، ترسو، خودبینی و.. است لطفا در خصوص تایید حکم مدیرعامل نامبرده بررسی بیشتر صورت پذیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
توانمندی ایجاد شده در ساخت قطعات اصلی امری بسیار حیاتی ومهم در اقتصاد مقاومتی و توجه کمتر به خارج میباشد واین مهم امروز در دستاورد اعلام شده نمود پیدا کرده وبه فرموده وزیر محترم انچه مهمتر از قیمت میباشد اعتماد در واگذاری ساخت ومسئولیت پذیری در حالیکه عموما نگرانیهایی برای ساخت داخل واستفاده از انچه ساخت میشود وجود داشته وچه بسا در حالیکه با ارتقا دقت نظر وکنترل های کیفی مستمر ساخت داخل بهتر از خارج هم میتواند باشد وکافیست اندیشه مدیران در این مسیر تغییر تا موجبات ارتقا ساخت وهم اشتغال زایی فرزندان این مرز وبوم گردد .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار