کد خبر: ۴۵۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱:۳۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
سلول‌های خورشیدی از لحاظ ساخت دارای تنوع زیادی می‌باشند، اما به طور کلی پنل‌های موجود در بازار را می‌توان به دو گروه پنل‌های خورشیدی پلی کریستال و مونو کریستال تقسیم بندی می‌شوند. پنل‌های مونوکریستال به دلیل داشتن ساختار یکپارچه راندمان نسبتا بالاتری دارند.
سرویس انرژی‌های تجدیدپذیر برق نیوز: سلول‌های خورشیدی از لحاظ ساخت دارای تنوع زیادی می‌باشند، اما به طور کلی پنل‌های موجود در بازار را می‌توان به دو گروه پنل‌های خورشیدی پلی کریستال و مونو کریستال تقسیم بندی می شوند. سلول‌های خورشیدی مونو کریستال از یک کریستال خالص سیلیکونی تشکیل می‌شوند در حالی که سلول‌های پلی کریستال از ترکیب چند کریستال سیلیکونی تولید می‌شوند؛ از لحاظ فنی ساخت سلول‌های مونو کریستال نسبت به سلول‌های پلی کریستال سخت‌تر می‌باشد.
 
لیست قیمت پنل‌های خورشیدی مونو کریستال
سلول‌های مونو کریستال از یک کریستال سیلیس برای ساخت سلول استفاده می‌کنیم. قطعات سیلیکونی بزرگ به قطعات کوچک‌تر برش داده می‌شود که به آن‌ها ویفر یا دیسک می‌گوییم. اندازه این ویفر‌ها معمولاً ۰.۲ تا ۰.۴ میلیمتر است. سلول‌های مونوکریستال به دلیل ساختار یکپارچه و یک تکه از اندازه کوچکتر و همچنین راندمان بالاتری (بین 18 تا 23 درصد) نسبت به سلول‌های پلی کریستال (بین 15 تا 20 درصد) بهره مند می‌شوند. به همین دلیل قیمت هر کدام از سلول‌های مونو کریستال خورشیدی نسبت به سلول‌های پلی کریستال خورشیدی گران‌تر می‌باشد.

راندمان یک پنل خورشیدی نسبت توان جذب شده نور خورشید به توان الکتریکی خروجی می‌باشد که راندمان در پنل خورشیدی مونو کریستال بیشتر از پنل خورشیدی پلی کریستال است. راندمان پنل خورشیدی مونو کریستال در هوای ابری بستگی به جنس خود پنل خورشیدی و تراکم ابر‌ها دارد. پنل‌ها در ظرفیتهای مختلف در بازارعرضه می‌گردند. این پنل‌های معمولا دارای بازدهی بالای ۱۸ درصد می‌باشند که از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

با توجه به راندمان بالای پنل‌های مونوکریستال برای بهینه سازی فضا در نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ استفاده از پنل‌های خورشیدی مونو کریستال توجیه اقتصادی دارد. در غیر این صورت قیمت بالاتر پنل‌های خورشیدی مونو کریستال تنها می‌تواند به ضرر صاحب نیروگاه تمام شود.

لیست قیمت پنل‌های خورشیدی مونوکریستال در فروردین ماه ۱۴۰۰ با دلار حدود ۲۴ هزار تومانی
 
لیست قیمت پنل‌های خورشیدی مونو کریستال
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار