کد خبر: ۴۵۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به تعدیل روشنایی برخی از معابر برای کاهش بار مصرفی در فصل گرم سال گفت: بخشی از روشنایی‌هایی که اثرگذار نبوده‌اند، تعدیل می‌شوند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تعدیل روشنایی برخی از معابر برای کاهش بار مصرفی در ماه‌های گرم سال، گفت:  بخشی از روشنایی‌هایی که اثرگذار نبوده‌اند، تعدیل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه هدف از خاموشی‌های هفته گذشته در برخی از معابر، تامین برق بخش خانگی بود، ادامه داد: با توجه به ساعات منع تردد رفت‌ و‌ آمد‌ها، روشنایی معابر در برخی از مسیرها ضرورت ندارد.

 

سخنگوی صنعت برق افزود: بر این اساس تصمیم گرفته شد بخشی از روشنایی معابر و بزرگراه‌های اصلی تعدیل شود و به صورت یک در میان روشن شود تا حداقل روشنایی حاصل شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: زمانی که نیروگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه می‌شوند، پایداری شبکه برق دچار مشکل می‌شود و صنعت برق تمام توان خود را برای پایداری شبکه برق به کار خواهد بست. به نظر می‌رسد این تلاش در حال حاضر صرفا معطوف خاموش کردن چراغ‌های معابر شهری است.

او بیان کرد: قرار است در این تعدیل،  روشنایی معابر به صورت یکی در میان روشن باشند و در معابری هم که روشنایی لزومی ندارد به طور کامل روشنایی‌ها خاموش می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق در ادامه در خصوص تعدیل معابر بین شهری نیز گفت: این امر در واقع با همکاری نیروی انتظامی انجام می‌شود به طوری که در محل‌های حادثه خیز خاموشی نداریم.

او گفت: بر این اساس نقاطی که حادثه خیز نیستند و ضرورتی به روشنایی ندارند، خاموش می‌شوند. به طور کلی با اجرای این تعدیل روشنایی هزار مگاوات برق صرفه جویی می‌شود.

رجبی مشهدی در پایان گفت: در ساعات منع تردد، رفت‌وآمد‌ها خیلی زیاد نیست و با توجه به این امر، در خیلی از معابر در ساعات پایانی شب تا صبح این حجم از روشنایی ضرورت ندارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
1
آقای دکتر رجبی سخنگوی محترم
از شما بعیده که بخواهید با خاموشی روشنایی، کاهش بار را اجرا کنید.
روشنایی را اینگونه تعدیل نمی کنند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار