کد خبر: ۴۵۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹:۴۳ - ۱۸ تير ۱۴۰۰
تایمر استارت مجدد (RESTART) برای راه اندازی مجدد موتور‌ها و دستگاه‌های صنعتی بطور اتوماتیک بعد از زمان قابل تنظیم طراحی و تولید شده اند. در مواردی که نیاز به استارت مجدد اتوماتیک باشد (در هنگام قطع و وصل برق شهر) از این تایمر به عنوان شاسی استارت اتوماتیک استفاده می‌گردد.
سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: تایمر استارت مجدد (RESTART) برای راه اندازی مجدد موتور‌ها و دستگاه‌های صنعتی بطور اتوماتیک بعد از زمان قابل تنظیم طراحی و تولید شده اند. تایمر استارت مجدد دستگاهی مطمئن برای محافظت و ایمنی در هنگام وصل مجدد برق می‌باشد از این تایمر‭ ‬برای استارت مجدد مصرف‌کننده، در هنگام وصل مجدد برق استفاده می‌شود. در مواردی که نیاز به استارت مجدد اتوماتیک باشد (در هنگام قطع و وصل برق شهر) از این تایمر به عنوان شاسی استارت اتوماتیک استفاده می‌گردد. استفاده از راه اندازی زماندار موتور‌ها و دستگاه‌های صنعتی علاوه بر محافظت این گونه وسایل از اختلالات اولیه موجود در شبکه باعث جلوگیری از بوجود آمدن شوک اضافه جریان می‌شود.

با اعمال ولتاژ ۲۲۰ ولت به ترمینال‌های A۲ و A۱ و اتصال فاز ورودی به ترمینال مشترک دستگاه‌ها شروع به کار می‌نماید و چنانچه نیاز به استارت مجدد نباشد می‌توان کلید روی دستگاه را در حالت oFF قرار داد.
رله خروجی این دستگاه با وصل برق ورودی با تأخیر قابل تنظیم از ۵ ثانیه تا ۵ دقیقه به مدت ۱ ثانیه وصل می‌شود. کنتاکت باز این رله در مسیر فرمانِ کنتاکتور اصلی (توزیع) که دارای مدار خودنگه دار می‌باشد قرار می‌گیرد. تاخیر در وصل تایمر استارت مجدد ۳۰۰-۰ ثانیه می‌باشد. پس از سپری شدن زمان تأخیر، رله به مدت ۱ ثانیه عمل کرده و همزمان سیگنال START روشن خواهد شد. دراین لحظه عمل استارت مجدد انجام می‌گیرد (ترمینال ۱۵ به ۱۸ متصل می‌گردد).

تایمر استارت مجدد
ویژگی‌های تایمر استارت مجدد

  • ایجاد آلارم با صدای مخصوص قبل از وصل رله
  • دو عدد نشانگر برای اعلام (: AC برق شبکه، REL:وصل رله)
  • فعال و غیر فعال کردن دستگاه با کلید ON/OFF
  • دارای پیچ تنظیم زمان
  • عدم تغییر زمان تنظیم شده در اثر ضربات کنتاکتور تابلو

 

مشخصات فنی یک تایمر استارت مجدد

  • ولتاژ تغذیه: ۲۲۰ ولت متناوب
  • ولتاژ شبکه: ۳۸۰ ولت متناوب سه سیمه
  • فرکانس شبکه: ۵۰ هـرتـز + ۵ هرتز
  • تلفات داخلی: حدود ٣ وات
  • زمان تأخیر: قابل تنظیم از ١۵ تا ٣٠٠ ثانیه
  • زمان وصل: ١ ثانیه

مدار تایمر استارت مجدد

تایمر استارت مجدد

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار