کد خبر: ۴۵۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سخنگوی وزارت برق عراق با اعلام اینکه وزیر برق این کشور این هفته به تهران سفر می‌کند، پیش‌بینی کرد در جریان این سفر توافقات جدیدی میان دو کشور در حوزه انرژی انجام شود.

به گزارش برق نیوز، عراق در حوزه انرژی توافقاتی با تهران دارد که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های داخلی خود همچون گاز و برق را تامین می‌کند.

در همین پیوند سخنگوی وزارت برق عراق گفت که وزیر برق کشورش هفته آینده برای رایزنی و عقد توافقات جدید عازم جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

"احمد موسی العبادی" به تلویزیون دولتی عراق (العراقیه) گفت که محور اصلی برنامه سفر کاری "ماجد مهدی حنتوش" وزیر برق عراق به ایران تامین گاز برای نیروگاه‌های تولید برق است.

وی اظهار داشت: وزیر برق عراق با وزیر نیروی ایران در خصوص صدور گاز به عراق رایزنی خواهد داشت و احتمالا توافق جدیدی بین دو کشور منعقد و امضا می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا سوخت نیروگاه‌های برق عراق از نفت خام نیست؟ افزود: استفاده از  نفت خام مقرون به صرفه نیست و باید روزانه یک میلیون بشکه نفت تامین کرد که جزو سهمیه‌بندی اوپک به شمار می‌رود و عراق ضرر خواهد کرد.
 
به گفته وی، در شرایط حاضر واردات گاز از ایران مقرون به صرفه‌تر است.

العبادی اوایل فروردین ماه گذشته نیز گفته بود مطالبات تهران آماده پرداخت است و عراق خواهان واردات بیشتر انرژی از ایران در حوزه انرژی است.   

در پی بالا رفتن دما در عراق تمام بخش‌های این کشور با کاهش محسوس برق مواجهند بطوریکه چند نوبت در شبانه روز برق تمام بخش‌ها اعم از اداری، خانگی و ... قطع می‌شود.  

طی روز‌های اخیر که دمای هوا در بغداد از مرز ۴۰ درجه سانتی گراد گذاشت تا چهار نوبت قطعی برق با میانگین زمانی ۲ ساعت گزارش شده است.  
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار