کد خبر: ۴۵۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
طی روزهای اخیر ارسال پیامکی از سوی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان شوکی عجیب به بسیاری از شهروندان وارد کرد و صدای آن ها را درآورد.

به گزارش برق نیوز، طی روز‌های اخیر ارسال پیامکی از سوی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، باعث شوکه شدن بسیاری از شهروندان این استان گرمسیر به ویژه گروه کم مصرف شد، چراکه در آن به همگان اعلام شده بود در دسته مشترکان پر مصرف قرار گرفته اند.
 
مشترکان کم مصرفی که طبق گفته خودشان تا قبل از این هزینه قبض برقشان از ۲۰ هزار تومان در هر دوره تجاوز نمی‌کرد، اما حال با چنین پیامی از سوی این شرکت رو به رو شده اند و راهی برای کاهش مصرف ندارند، چراکه تاحد ممکن نسبت به صرفه جویی اقدام کرده اند.
 
در متن این پیامک خطاب به مشترکان آمده است: شما در دسته مشترکان پر مصرف قرار گرفته اید. در صورت ادامه این روند و عدم مدیریت مصرف از اردیبهشت ماه سال جاری، صورت حساب برق خانگی شما علاوه بر افزایش تعرفه سالانه مشمول افزایش تعرفه پرمصرف خواهد شد.
 
اما سوال بسیاری از شهروندان این است که چگونه می‌شود که با وجود استفاده کم در ردیف مشترکان پر مصرف قرار گرفته اند، آیا این پیامک متنی همگانی و برای همه هم استانی هاست؟ اگر این گونه است پس در نوشتن آن باید سلیقه بیشتری به خرج می‌دادند و همه را محکوم به پر مصرفی نمی‌کردند.
 
برخی هم می‌گویند شاید قرار است هزینه برق به صورت چشمگیری بالا برود که چنین پیامکی برای همه شهروندان شامل کم مصرف و پر مصرف ارسال شده و این را ترفندی برای افزایش قیمت از سوی شرکت توزیع نیروی برق می‌دانند، این در حالی است که مردم این روز‌ها به دلیل گرانی‌ها به تنگنا آمده اند.

عده‌ای هم می‌گویند احتمال این می‌رود که شرکت برق در محاسباتش دچار اشتباه شده یا این که در ارسال پیامک اشتباهی صورت گرفته است و نباید همگان آن را دریافت می‌کردند و در این رابطه مخاطب قرار می‌گرفتند.
 
اما برخی در این فکر فرو رفته اند که چگونه باید کمتر مصرف کنند تا مشمول این طرح نشوند، به ویژه آن‌هایی که به گفته خودشان زوجی جوان هستند و در طول روز به دلیل عدم حضور در خانه فقط یخچالشان از برق استفاده می‌کند که آن را هم نمی‌توانند جیره بندی و در برخی ساعات این دستگاه را خاموش کنند.
 
آن‌ها می‌گویند: علاوه بر یخچال، شب‌ها که منزل هستیم فقط از تلویزیون و یک لامپ در اتاق نشیمن استفاده می‌کنیم و ماشین لباسشویی و جاروبرقی شاید در هفته یا هر ۱۰ روز یکبار مورد استفاده قرار گیرد، اگر با این میزان در دسته مشترکان پر مصرف قرار گرفته ایم گویا باید به طور کامل کنتور برقمان را قطع کنیم.
 
جالب این که عده‌ای نیز اظهار می‌کنند در زمستان که گاهی به ناچار و هنگام نبود گاز به سیستم گرمایشی برقی روی می‌آوردند یا از سماور برقی استفاده می‌کردند، قبض برقشان در نهایت به ۱۸ یا ۲۰ هزار تومان می‌رسید و پر مصرف خطاب نمی‌شدند.

مردم سیستان و بلوچستان با طرح این موضوع خواهان رساندن صدایشان به گوش مسئولان و شفاف سازی از سوی شرکت توزیع برق استان در این رابطه شدند.
 
قبض‌های شوکه کننده‌ی مشترکان کم مصرف سیستان و بلوچستان
منبع: دانا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار