کد خبر: ۴۵۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
در نشست استاندار زنجان با مديران صنعت آب و برق، جهاد کشاورزي، منابع طبيعي و مديريت بحران، ضمن ارائه گزارش ميزان توليد و مصرف انرژي برق و آب در آستانه ورود به فصل گرم تابستان و نيز تشريح چالش هاي پيش رو، بر لزوم ارائه برنامه هاي مدون و همکاري دستگاه هاي مختلف استان بر گذر موفق از پيک بار تابستان تاکيد شد.

به گزارش برق نیوز، بنا به درخواست علیزاده ریاست شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق و مدیرعامل این شرکت، نشست مدیران حوزه انرژی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و مدیریت بحران با حقیقی استاندار زنجان با موضوع تبیین و تشریح چالش‌های اوج مصرف برق در تابستان سال جاری برگزار شد.

حقیقی استاندار زنجان با تاکید بر شرایط کنونی جامعه اعم از شیوع شدید بیماری کرونا، کاهش بارندگی‌های فصلی و افزایش مصرف بی رویه برق در کشور، گفت: مدیران حوزه صنعت آب و برق به دقت وضعیت روند تولید و مصرف انرژی در استان را پایش می‌کنند و ضروری است تا با ارائه طرح‌های مدون و کاربردی نسبت به اجرای برنامه‌های تدوین شده با حساسیت بالا اقدام شود.
وی همکاری بین بخشی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در کاهش حداکثری مصرف انرژی در فضا‌های اداری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تابستان سختی در حوزه مصرف آب و برق پیش رو داریم و عبور موفق از این دوران با همکاری تمام بخش‌ها میسر خواهد شد.

علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: با افزایش زودهنگام دمای هوا و کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و به دنبال آن کمبود تولید در نیروگاه‌های برق آبی، با همیاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مردم فهیم استان، برنامه‌های مدونی طراحی شده تا در صورت همکاری همگانی، به سلامت از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ عبور کنیم.

وی از برگزاری مانور کاهش ۵۰ درصدی مصارف برق ادارات دولتی و غیر دولتی در پانزدهم اردیبهشت ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفتم اردیبهشت ماه نیز مانور کاهش ۵۰ درصد برق شرکت‌های آب و برق استان‌ها در وقت اداری و کاهش ۱۰ درصد مصرف انرژی در ساعات غیر اداری مقدمه اجرای مانور بزرگ همراهی این در عبور موفق از اوج مصرف برق کشور است.

وی تاکید کرد: از آنجا که ۴۰ درصد برق کشور در اوج تابستان به سیستم‌های سرمایشی اختصاص دارد، در صورتی که مشترکان تنها دو نکته تنظیم درجه کولر‌های گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند کولر‌های آبی را در نظر داشته باشند و به آن عمل کنند، دچار خاموشی نخواهیم شد.

وی استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی بالا، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بارو بهره گیری از نور طبیعی خورشید از دیگر عوامل مهمی برشمرد که می‌تواند در کاهش مصرف برق بسیار موثر باشد
اجراي زود هنگام برنامه هاي مديريت مصرف با افزايش دماي هوا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار