کد خبر: ۴۵۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي؛
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی حداکثر توان قابل تامین شبکه در پیک تابستان را ۵۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات عنوان کرد. درحالیکه پیک تابستان پارسال ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات بوده است و از آن موقع صنایع رشد داشته اند و یک میلیون مشترک جدید پیوسته اند.

به‌ گزارش برق نیوز، همایون حایری با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت نیروگاه‌های آبی، حداکثر توان قابل تامین شبکه در پیک تابستان را ۵۶ هزار و ۶۰۰ مگاوات عنوان کرد.
 
وی گرمای زودرس و قرار داشتن واحد‌های حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌ها را از دلایلی برشمرد که افزایش استفاده از ذخایر آبی برای تولید برق را به دنبال دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توان قابل تامین امسال را در مقایسه با پیک ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاواتی تابستان ۹۹ نیز ناکافی دانست و با توجه به رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید، از جمله قابلیت‌های صنعت برق برای متوازن سازی توان تولید و مصرف در تابستان ۱۴۰۰ را "مدیریت بار و مصرف انرژی" عنوان کرد.

حایری با اشاره به آغاز مدیریت و کنترل مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه، سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه را بسیار غیر منطقی و حدود ۲۷ هزارمگاوات ذکر کرد که ۵ تا ۶ هزارمگاوات آن به دستگاه‌ها و ادارات دولتی اختصاص دارد و تا ۵۰ درصد آن قابل مدیریت است.

وی با بیان اینکه روش‌های مدیریت سیستم‌های سرمایشی به شرکت‌ها و سازمان‌های تحت پوشش بخش برق اعلام شده است، از عزم وزارت نیرو برای گسترش این اقدام به سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی خبر داد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: بر اساس این برنامه صنعت برق کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در ساعات اداری و محدود شدن مصرف تا سقف ۱۰ درصد بعد از ساعات اداری را از طریق شرکت توانیر و با مسئولیت مدیران عامل شرکت‌های توزیع، با قطعیت بالا، پایش و کنترل می‌کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار مصرفی مشترکان در آغاز فصل گرما و نهادینه شدن اقدامات صنعت برق تصریح کرد: سیستم‌های اتوماسیون و مراکز پایش که هوشمندانه و بر مبنای ضرورت‌ها ایجاد شده، در اولویت کار ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همگرایی، تابستان پیش رو را با حداقل مشکلات پشت سر بگذاریم.
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دانشجوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
0
0
خدا .. خدا مهربان و صبوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
6
اعداد ذکر شده در میزان بار سرمایشی را لطفا برق نیوز ار مصاحبه های یک سال اخیر مقامات وزارت نیرو و توانیر استخراج کند. مشاده خواهید کرد که از 20 هزار مگاوات شروع شده 22 هزار مگاوات یا 24 هزار مگاوات و...و در این مصاحبه هم که آقای حائری رکورد را شکسته و گفته 27 هزار مگاوات. این نشان می دهد که اصلا آنالیز قابل اتکایی در مورد بار وجود ندارد. هر کسی که در مدیریت مصرف تسلطی دارد واقف است که آنالیز بار اولین قدم برای اعمال سیاست های مدیریت مصرف است. به نظر من برنامه های توانیر و وزارت نیرو در سال های اخیر سنگ در تاریکی انداختن هست هیچ تحلیل دقیقی از اثر بخشی برنامه ها وجود ندارد و فقط عناوینی ذکر می شود و منتظرند آسمان و باد و عدم همزمانی پیک گرما در مناطق مختلف و صد البته خاموشی های متعدد بخصوص برای مردم در مناطق دور از مراکز استان ها به کمکشان بیاید. این نه اسمش برنامه ریزی است نه مدیریت مصرف و نه کار مهندسی فقط حرف زدن گنده گنده و مفهوم واقعی آن را درک نکردن و خراب کردن سابقه مهندسی وزارت نیرو و صد البته فشردن فنر عدم توسعه شبکه است تا کی فنر در بره و به سر و صورت کشور و حیثیت آن بخوره!
من پیشنهاد می کنم پنل تخصصی در حوزه مدیریت مصرف تشکیل بشه متخصصان مستقل و وزارت نیرویی ها و توانیری ها هم دعوت شوند تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد. لطفا به مدیران وزارت نیرو و توانیر گوشزد شود که آبرو و حیثیت و امنیت کشورچیزی نیست که بتوانند بدون پاسخگویی در خصوص اقداماتشان با آن بازی کنند. گذر از پیک بار امسال با بی برنامگی صنعت برق قطعا با خاموشی خواهد بود و آقایان را باید نسبت به عواقب کار هم آگاه هم هشدار و هم پاسخگو کرد. مجموعه های موثر بیرون از وزارت نیرو مانند شورای امنیت کشور، پدافند غیر عامل و... نیز باید اقدامات و کمک های موثر خود برای کمک به گذر امن کشور از تنگنای تابستان را به نظر با جدیت دنبال کنند چون در تیر و مرداد گرم فرصتی برای اقدامی نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
1
2
به پایان سلام کن با نتیجه ای دیگر از دوران فاجعه سازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
1
3
ولله چوب خشكيده بهتر از تو مديريت ميكرد
اخ تو اون كارنامه ات
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
6
1
اینکه مهندس حایری واقعیت رو میگه باید ازشون تشکر کرد...
تنها راه علاج گذر از پیک تابستان تنها کنترل مصرف نیست چون قیمت برق خیلی‌پایینه و اکثرا رعایت نمیکنن...ولی رعایت استانداردهای بهره برداری از نیروگاهها پستها..و سایر تجهیزات صنعت برق با دستور اکید مهندس حایری شدنی است و حداقل ۱۰۰۰ مگاوات افزایش تولید را میتواند بهمراه بیاورد باور کنیم رعایت استانداردهای بهره برداری از تجهیزات کمک بزرگی به افزایش تولید خواهد کرد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
زیادی چاپلوسی کردی منفی دادم بهت
هکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
1
تایید کردن ایشان دیگر دیرشده ایشان جدیدا اعلام نظر زیاد می کنند ولی متاسفامه از حق وحقوق زیر مجموعه گذشتن و بی جهت حمایت کردن از برخی دوستانشان امیدواریم بازنشستگی واستراحت خوبی داشته باشند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
1
چرا بازنشست نمیشه ؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار