کد خبر: ۴۵۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰:۴۴ - ۱۸ تير ۱۴۰۰
انواع روش‌های پرداخت الکترونیک جهت استعلام، پرداخت و خدمات ویژه مخصوص قبوض طراحی شده است. با استفاده از این سامانه‌ها دیگر نیازی به قبض کاغذی نخواهد بود. پرداخت اینترنتی، استفاده از تلفنبانک، ارسال پیامک، استفاده از خودپرداز (ATM) و یا استفاده از پایانه‌های فروشگاهی از روش‌های پرداخت الکترونیکی قبوض برق می‌باشند. نرم افزار برق من برای مشاهده و پرداخت قبض پیشنهاد می شود.

سرویس آموزش‌های تخصصی برق نیوز: سامانه آنلاین پرداخت الکترونیک جهت استعلام، پرداخت و خدمات ویژه مخصوص قبوض طراحی شده است. با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به قبض کاغذی نخواهد بود. بااستفاده از یکی از روش‌های زیر می‌توان اقدام به پرداخت الکترونیکی قبض برق نمود. اما بهترین شیوه برای مشاهده و پرداخت قبض برق را اپلیکیشن برق من پیشنهاد می دهیم:

مشاهده قبض برق و پرداخت با اپلیکیشن برق من

اینترنت

  • به آدرس پایگاه اینترنتی بانک مورد نظر مراجعه نمایید.
  •  در پایگاه مورد نظر، «ورود به بانکداری اینترنتی» یا «پرداخت الکترونیکی قبوض» را کلیک کنید.
  •  کد شناسایی و کلمه عبوری را (در صورت درخواست) که قبلا" از شعبه دریافت نموده اید، وارد کنید.
  •  حساب مورد نظر خود را جهت پرداخت قبض تغیین کنید.
  •  در قسمت پرداخت الکترونیک، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر (آب یا برق) را انتخاب کنید.
  •  فرم پرداخت قبض را بر اساس قبض تان تکمیل و سپس تایید کنید.
  •  بانک مورد نظر به نمایندگی از شما مبلغ قبض را پرداخت می‌کند.
  •  اگر در قسمت پرداخت الکترونیک، گزارش قبض را انتخاب کنید، گزارش تائیدیه پرداخت شما قابل مشاهده است.

 تلفن بانک
ابتدا باید با شماره تلفن تلفن‌بانک مورد نظر خود تماس بگیرید (تلفن شما باید مجهز به سیستم Tone باشد) پس از شنیدن پیام‌های اولیه، شماره حساب و رمز خود را وارد نموده و سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبض خود را وارد کنید. پس از شنیدن پیام اپراتور در مورد نوع و مبلغ قبض از طریق کلید اعلام شده توسط اپراتور، در صورت صحت، عملیات خود را تایید نمایید. سیستم، مبلغ مورد نظر را از حساب شما کسر نموده و شماره پیگیری را اعلام می‌کند.

همراه بانک
با مراجعه به بانک و تکمیل فرم همراه بانک، کاربر شعبه، سرویس مربوطه را فعال نموده، رمزى را در اختیار شما قرار مى دهد. سپس به قسمت دریافت نرم افزار در پایگاه اینترنتی بانک مربوطه رفته، نرم افزار مربوطه را تهیه و نصب نمایید. از طریقنرم افزار و با وارد کردن رمز عبور، قبض آب یا برق خود را پرداخت نمایید.

پیامک بانک
پیام کوتاه خود را با فرمت اعلام شده بانک موردنظر به شماره‌ای که بانک در اختیارتان قرار داده است ارسال نمایید. برای مثال فرمت پیام جهت پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه در بانک تجارت به شکل زیر است:
رمز پرداخت کننده + شناسه پرداخت + شناسه قبض + شماره حساب + ۳
توجه: شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض معرفی شده است.

خودپرداز (ATM)

  • با استفاده از منوی پرداخت قبض و با وارد نمودن شناسه قبض، شناسه پرداخت را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید.( شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.)
  • در صورتی که شرکت صادرکننده قبض شما از سوی بانک پشتیبانی شود، بر روی صفحه نمایش دستگاه، مشخصات قبض ثبت شده نمایش داده می‌شود.
  • پس از رویت شماره پیگیری، رسید مربوطه را از دستگاه خودپرداز دریافت نمایید. رسید دریافتی را به قبض مربوطه ضمیمه کنید و برای پیگیری‌های احتمالی بعدی، نزد خود نگهدارید.

توجه: با داشتن یکی از کارت‌های عضو شبکه شتاب، می‌توانید قبض خود را با استفاده از دستگاه ATM پرداخت کنید.

 پایانه‌های فروشگاهی (pos)

کارت را در دستگاه POS قرار دهید. گزینه پرداخت بر روی دستگاه را انتخاب نمایید. سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کنید، دستگاه مبلغ را نمایش خواهد داد. با تایید مبلغ، دستگاه رمز را درخواست کرده و در انتها رسید پرداخت قبض را دریافت کنید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار