کد خبر: ۴۵۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای اجتناب از خاموشی‌ها و گذر کم عارضه از پیک بار تابستان، توصیه‌هایی کرد.
به گزارش برق نیوز، عادل کاظمی گفت: همانطور که تمامی مردم عزیز و مشترکان محترم مستحضرند به زودی وارد پیک بار تابستان ۱۴۰۰ خواهیم شد. امسال بیش از سالیان پیشین، با عدم توازن بین تولید و مصرف انرژی برق مواجهیم.

کاظمی در تشریح علل این عدم توازن، تصریح کرد: کاهش ۳۵ درصدی نزولات آسمانی، کاهش قابل توجه ظرفیت بهره برداری از نیروگاه‌های برقابی و از طرفی افزایش اشتراک پذیری طی سال گذشته، موجب شده ۱۰ هزار مگاوات به مشترکان جدید صنعت برق افزوده شود.

وی ادامه داد: این روند موجب ایجاد بار تحمیلی به میزان ۲۰۰۰ مگاوات بر شبکه شده است. در مواجهه با این عدم توازن میان تولید و مصرف انرژی برق، اگر مدیریت مصرف به درستی صورت نگیرد با خاموشی در ایام گرم سال مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای اجتناب از خاموشی‌ها و گذر کم عارضه از پیک بار تابستان، توصیه‌هایی کرد و خاطرنشان شد: مشترکان صنعتی و مالکان صنایع طی ماه‌های خرداد تا شهریور، در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ مصارف خود را به حداقل رسانده یا به طور کامل مصرف انرژی خود را به خارج از این بازه‌ی زمانی منتقل کنند. همچنین کشاورزان عزیز نیز از آبیاری با پمپاژ طی ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ اجتناب کرده و حدالامکان از به روی آوردن دستگاه‌های پمپاژ از ساعت ۹ تا ۲۲ خودداری کنند تا از مشوق‌ها نیز برخوردار شوند.

وی به مشترکان بخش اداری نیز توصیه کرد طی ساعت‌های ۱۱ تا ۱۳ مولد‌های اضطراری خود را به مدار آورده و سعی کنند از شبکه‌ی برق سراسری کمترین استفاده را کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مشترکان خانگی را مشترکان پرمصرف تشکیل می‌دهند، یادآور شد: ما از این مشترکان درخواست داریم تا حد امکان مصرف خود را مدیریت کرده و به حد مشترکان خوش مصرف و کم مصرف برسانند تا تابستان ۱۴۰۰ را با کوچکترین عارضه سپری کنیم و دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بیان کرد: مصرف برق در کشور نسبت به سال گذشته، در بخش صنایع بزرگ با افزایش ۲۹ درصدی، در بخش صنایع کوچک با افزایش ۱۷ درصدی و در مجموع کل مصارف شبکه با افزایش ۱۹ درصدی مواجه است که نرخ قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: برای اینکه از خاموشی‌های ناخواسته اجتناب کنیم نیاز است تمامی مشترکان همکاری لازم را در مصرف بهینه و مدیریت مصرف داشته باشند تا ۴ ماه آتی را با توفیق سپری کنیم.

وی در پایان با اشاره به آمار مشترکان خاطرنشان کرد: تقریبا ۳۰ میلیون مشترک در سطح کشور و یک میلیون و ۴۰ هزار مشترک در سطح حوزه‌ی فعالیت شرکت توزیع نیروی برق تبریز که شامل شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر و بخشی از شهرستان بستان آباد می‌شود از نعمت برق برخوردارند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار