کد خبر: ۴۵۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
رخشانی مهر؛
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در کرمانشاه در رابطه با اقدامات برای گذر از پیک تابستان گفت: در مدیریت بار اضطراری مشترکینی که با برنامه‌های پاسخگویی بار همکاری کنند، در اولویت قطع برق و خاموشی قرار نمی‌گیرند.
در اولویت خاموشی نبودن مشترکینی که همکاری کنند
به گزارش برق نیوز، رخشانی مهر در جلسه هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای غرب و شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام که به منظور گذر از پیک بار سال ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات برق غرب برگزار شد، گفت: امسال، تابستان بسیار سختی پیش رو داریم چرا که شاهد افت شدید ذخایر سد‌های کشور به دلیل کاهش بارندگی‌ها و کمبود تولید نیروگاه‌های آبی و افزایش بیش از حد مصرف برق بدلیل افزایش دما‌ی زود هنگام هوا هستیم.

وی افزود: امسال شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها هستیم که همین موضوع باعث شده تا به همین مقدار نیز از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی کاهش یابد.

رخشانی مهر با تأکید بر اینکه تابستان امسال بسیار سخت است، خاطرنشان ساخت: از هم اکنون در حال آماده شدن برای گذر از تابستان سخت امسال هستیم و برنامه ریزی‌ها به این منظور از سال گذشته انجام و پیش بینی‌ها براساس سنجش شاخص ها، صورت گرفته است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به این که یکی از برنامه‌های در دست اقدام ما مدیریت مصرف برق صنایع می‌باشد، ابراز داشت: از دیگر برنامه ها، تعدیل روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری است و تعدیل روشنایی‌ها به معنی خاموش کردن همه روشنایی‌ها نیست و به طور مشخص در این طرح به دنبال یک درمیان کردن روشنایی‌ها هستیم.

وی همچنین به پتانسیل ادارات و دستگاه‌های دولتی در کاهش مصرف پرداخت و اظهار داشت: امسال برای نخستین بار، دستگاه‌های اداری موظف شده اند که برق مصرفی خود را در ساعات اداری ۵۰ درصد کاهش دهند و میزان مصرف برق خود را در ساعات غیراداری به ۱۰ درصد برسانند.

رخشانی مهر با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق صنایع و سایر برنامه ها و اقدامات برای گذر از پیک تابستان گفت: در مدیریت بار اضطراری مشترکینی که با برنامه‌های پاسخگویی بار همکاری کنند، در اولویت قطع برق و خاموشی قرار نمی‌گیرند.

وی ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی به مدار مصرف و افزایش مصرف برق صنایع را از دیگر دلایل بالا رفتن مصرف برق دانست و در عین حال تصریح کرد: در هر یک درجه افزایش دمای هوا، افزایش حداقل یک هزار مگاواتی مصرف برق را در کشور به دنبال دارد و در صورتی که مشترکان فقط دو نکته تنظیم درجه کولر‌های گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند کولر‌های آبی را در نظر داشته باشند و به آن عمل کنند، مقدار قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر همچنین به سایر راهکار‌های مدیریت مصرف برق در تابستان پرداخت و گفت: استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات گرم روز و بهره گیری از نور طبیعی روز به جای لامپ در ساعات اداری را از دیگر عوامل مهمی برشمردکه می‌تواند در کاهش مصرف برق بسیار مؤثر باشد.

گفتنی است در این جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب و مدیران عامل شرکت‌های توزیع استان‌های کرمانشاه و کردستان و ایلام به تشریح برنامه‌ها و اقدامات خود برای گذر از پیک بار سال ۱۴۰۰ پرداختند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
1
0
این به معنی تهدید مشترکان است. گو اینکه در عمل در سال های گذشته نیز خاموشی برای اونهایی که همکاری کردند دقیقا همانند دیگر مشترکان اعمال شد. دلیلش هم فنی است امکان تفکیک مشترکان روی فیدر فشار متوسط برای خاموشی وجود ندارد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار