کد خبر: ۴۵۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۰:۵۶ - ۱۸ تير ۱۴۰۰
یکی از نگرانی های سرمایه گذاران سیستم های خورشیدی، نگرانی از شکستن پنل های خورشیدی در اثر برخورد تکه های سنگ کوچک و همچنین تگرگ می باشد که به این منظور باید در مقابل ضربات تگرگ مورد آزمایش قرار بگیرند.
سرویس انرژی‌های تجدیدپذیر برق نیوز: صفحات خورشیدی انرژی خورشید را مستقیما به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، برای خرید پنل خورشیدی مناسب باید به نکاتی مانند مدت گارانتی و خدمات پس از فروش محصول، نوع پنل، بازدهی، قیمت پنل خورشیدی، امکانات پنل و... توجه کرد؛ همچنین پنل‌های خورشیدی باید در برابر برخورد تگرگ مورد آزمایش قرار بگیرند.

باتوجه به اینکه پنل خورشیدی در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در مقابل باران، تگرگ، برف سنگین و سیکل‌های گرما و سرما طی سال‌های بسیار، مقاوم باشند.

برای ایجاد مقاومت در سطح پنل‌ها در مقابل برخورد اجسام از جمله تگرگ یک لایه پلاستیک یا شیشه ضخیم شفاف بر روی پانل گذاشته شده است که از برخورد اشیاء به سطح سلول‌ها محافظت می‌کند. در اثر برخورد تکه‌های سنگ کوچک و همچنین تگرگ به پنل‌ها مشکلی برای آن‌ها پیش نخواهد آمد.
 
طوفان‌های تگرگ به عنوان بالاترین خطر بالقوه آسیب در طبیعت محسوب می‌شود. با این وجود پنل های خورشیدی برای مقاوم در برابر تگرگ های عادی تست می شوند. پنل ها با تگرگ های عادی نمی شکنند ولی اگر تگرگهای بسیار بزرگ باشد که به شیشه های ماشین ها و ... هم خسارت وارد کند می تواند به پنل ها هم خسارت وارد کرده و موجب شکسته شدن آنها شود.

آیا پنل‌های خورشیدی با تگرگ می‌شکنند؟
در هنگام آسیب دیدن شیشه، پنل خورشیدی هنوز هم خوب کار می‌کند و می‌توان از آن بهره برداری کرد. اما شیشه شکسته مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. از جمله این که سلول‌های خورشیدی دیگر عایق رطوبت نخواهند بود.
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار