کد خبر: ۴۵۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱:۲۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۰
یکی از منابع مهم درآمد دولت‌ها، درآمد‌های مالیاتی ناشی از مالیات بر ارزش افزوده است. مالیات نیروگاه خورشیدی هم شامل مالیات تکلیفی و هم مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد. معافیت مالیاتی معمولا شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی‌باشد، ولی مالیات تکلیفی را شامل می‌شود.
سرویس انرژی‌های تجدیدپذیر برق نیوز: یکی از منابع مهم درآمد دولت‌ها، درآمد‌های مالیاتی ناشی از مالیات بر ارزش افزوده است. مالیات بر ارزش افزوده شامل تمام خدمات و کالا‌هایی که در ایران به فروش می‌رسد می‌شود، اما دارای چند استثنا است: سیگار و سوخت هواپیما دو کالای خاص هستند که به هرکدام به ترتیب ۱۲ و ۲۰ درصد مالیات ارزش افزوده تعلق می‌گیرد؛ به محصولات کشاورزی فرآوری نشده، کالا‌های اساسی (برنج، روغن، گوشت و…) و خدمات بهداشتی مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمی‌گیرد. مقدار معین ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود.

مالیات نیروگاه خورشیدی هم شامل مالیات تکلیفی و هم مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد. معافیت مالیاتی معمولا شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی‌باشد، ولی مالیات تکلیفی را شامل می‌شود. نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی که از محل واردات کالا تجهیزات مورد نیاز خود را تامین می‌کنند، مقید به پرداخت مالیات می‌باشند مگر اینکه شامل طرح‌های معافیت مالیاتی حمایتی از احداث نیروگاه‌های خورشیدی باشند. در نهایت همه طرح‌های حمایتی به مالیات تکلیفی تعلق می‌گیرد و سرمایه گذار نیروگاه بزرگ همچنان مقید به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد. نیروگاه‌های کوچک و یا نیروگاه‌های بزرگی که از محل بازار داخل به تامین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی می‌پردازند به هنگام خرید علاوه بر قیمت تمام شده تجهیزات، مقید به پرداخت مبلغ ارزش افزوده کالا قید شده در در رسید رسمی خواهند بود ، اما تامین کالا از بازار غیر رسمی داخلی به همراه فاکتور غیر رسمی شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی‌باشد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار