کد خبر: ۴۵۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از الزام رعایت حریم برق و انجام نکات ایمنی در هنگام اجرای هرگونه عملیات ساختمانی در مجاورت شبکه برق به منظور کاهش حوادث برق گرفتگی در مشاغل ساختمانی گفت.

الزام هماهنگی با ادارات برق پیش از عملیات ساختمانی

به گزارش برق نیوز، وحید قاضی پور ادامه داد: لازم است پیمانکاران قبل از شروع هرگونه عملیات ساختمانی در مجاورت شبکه برق، جهت اخذ مشاوره و یا در صورت نیاز ایمن سازی محل کار به اداره‌های برق مراجعه نموده یا با شماره تلفن ۱۲۱ تماس گرفته تا از وضعیت حریم شبکه برق و خطرات آن مطلع شوند.


وی با بیان اینکه حمل و جابجایی اشیای فلزی مانند میلگرد، تیرآهن، داربست و نصب بالابر ساختمانی در مجاورت شبکه‌های برق رسانی در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی می‌تواند حادثه آفرین و خطرناک باشد، افزود: پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی بایستی قبل از نصب هرگونه اسکلت فلزی، کانکس، داربست و آرماتور و همچنین استفاده از تجهیزات و خودرو‌های سنگین در مجاورت شبکه توزیع از اداره‌های برق استعلام کرده و کارگران ساختمانی و سایر مجریان ذیربط را از خطرات شبکه‌های برق که در مجاورت ساختمان قرار دارد، مطلع نمایند.

قاضی پور، کار با ماشین آلات ساختمانی نظیر جرثقیل و دستگاه پمپ بتن ریز در مجاورت شبکه‌های برق را در صورت آگاهی رانندگان از خطرات توزیع برق و نحوه انجام کار در چنین شرایط و دارا بودن لوازم ایمنی مناسب از قبیل زیرانداز عایق، دستکش، کفش و کلاه ایمنی و ارت نمودن بدنه این خودرو‌ها به زمین، بلامانع دانست و تصریح کرد: کارگران ساختمانی نیز باید مجهز به کفش و کلاه ایمنی باشند و بسته به شرایط و نوع کار، سایر وسایل حفاظت فردی همچون دستکش، کمربند و طناب نجات و ... نیز مطابق ضوابط آئین نامه مربوطه باید در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

این مقام مسئول، افزود: با توجه به ساخت و ساز ساختمان‌های بلندمرتبه در جوار خطوط هوایی برق، لازم است اسکلت تازه نصب شده به شکل صحیح مهار و اشیای مازاد و بلااستفاده، بالای بام ساختمان‌ها نیز جمع آوری گردد تا در هنگام وقوع باد شدید و طوفان، این آهن آلات و حتی اشیای مستقر در ارتفاع به سمت خطوط برق سقوط نکرده و باعث وارد آمدن خسارت‌های غیرقابل جبران نشود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار