کد خبر: ۴۵۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
در حال حاضر احداث ۲ نیروگاه خورشیدی در شهرستان شهرکرد به ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات در دست اجرا است.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر احداث ۲ نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در شهرستان شهرکرد به ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات در دست اجرا است.

فرهزاد افزود: تاکنون ۲ هزار و ۵۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در سطح استان احداث شده که شامل ۲۵ نیروگاه در حد انشعاب، یک مزرعه خورشیدی، نصب ۹ نیروگاه در سازمان‌ها و ادارات و سیستمهای خورشیدی خانگی (عشایر) است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های سال جاری افزود: در حال حاضر احداث دو نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در شهرستان شهرکرد به ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات در دست اجرا است و به صورت میانگین در احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای هر کیلووات انرژی برق ۱۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری بیان داشت: احداث ۱۶۵۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی، برای سال جاری در سطح استان پیش‌بینی شده است و با بهره‌وری از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان حدود ۳ میلیون کیلوات ساعت به ظرفیت تولید انرژی برق در طول سال، افزوده می‌شود.

فرهزاد گفت: باتوجه به مطالعات انجام شده استان چهارمحال و بختیاری از نظر تابش خورشید، ارتفاع و موقعیت مناسب، از نقاط مستعد احداث نیروگاه‌های خورشیدی است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم در این زمینه، برای احداث نیروگاه اقدام کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به کاهش بارندگی‌ها و به تناوب آن کاهش برق تولیدی نیروگاه‌های برق‌آبی، اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق در ستور کار این شرکت قرار گرفته که از آن جمله ارائه طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف ویژه تعرفه‌های خانگی، کشاورزی، صنعتی و. را می‌توان نام برد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
لطفا دقت کنید ، فکر میکنم 1500 کیلووات هست و اشتباهی رخ داده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
1500 مگاوات؟
به نظرم 1500 کیلووات درسته؟
مدیر پایگاه بله
کیلووات درسته
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار